Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Rectifier gescoord!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard Rectifier gescoord!

    Had ik eerst een tegenvallende Brunetti amp en een tegenvallende Gibson Les Paul Deluxe, ze hebben plaats gemaakt voor deze vervangers (en het kost me niks extraas!):



    Mijn vorige amp bleef fluiten, was al "gerepareerd", maar het hielp niks. Alles leuk en aardig, ik wil best wat proberen, maar als ie dat probleem blijft geven bij volume en gain net over de helft (met alle gitaren) dan raak ik het op een gegeven moment zat. Teruggestuurd die handel

    Ik speel in mn band slaggitaar en ik moet samen met de bas voor een dikke basis zorgen. En een Rectifier vervult meer dan ruimschoots die behoefte. Gisteren kon ik voor een mooie prijs in Den Helder (das ook wel een uithoek eigenlijk zeg...) een tweekanaals Dual Rectifier halen.



    Klinkt echt superdik. Moet em in de oefenruimte nog echt goed afstellen op mn Bogner V30 straight kast, maar ik ben er echt enorm blij mee!

    Waarschijnlijk laat ik er nog wel over een tijdje als de financien het toestaan nieuwe buizen er in zetten. Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de ervaringen van wat meer deskundigen. Ik moet zoals ik zei voornamelijk een dik scheurende basis met akkoorden leggen, is het dan verstandiger om 6L6 of EL34 buizen te nemen? En heeft iemand ervaring met het weghalen van 2 eindversterker buizen, aan te raden?

    Verder nog iemand tips voor de instelling (tube of diode enz)? Ga zaterdag in de oefenruimte tweaken maar ervaringen zijn altijd een welkom iets om me op weg te helpen. Om een idee te krijgen van de soort muziek die er mee gemaakt wordt: klik op de myspace link in mn sig. Maar das dan met een pod pro opgenomen, niet dat ik dat geluid nastreef

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veekeren
    Ik moet zoals ik zei voornamelijk een dik scheurende basis met akkoorden leggen, is het dan verstandiger om 6L6 of EL34 buizen te nemen? En heeft iemand ervaring met het weghalen van 2 eindversterker buizen, aan te raden?
    kwestie van smaak en hoe dat combineert met de speakercab... makkelijk te proberen in het geval van 2 buizen trekken, maar wat lastiger als je moet kiezen tussen 6l6 en el34.
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik kan me voorstellen dat je hem voor puur slaggitaar liever op diode zet.
    met tube is ie wat modderiger.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    idd.

    De typische recto sound is lead kanaal, bold, diode en 6l6 eindbuizen.

    Je hebt trouwens een hele mooie. Die 2 kanaals zijn erg leuk. hoop minder opties maar wat ze kunnen doen ze imo beter. Ik ben ook aan het sparen geslagen voor een nieuwe amp. Zit heel erg aan recto te denken, duurt alleen nog ff. Ze moeten de studiefinanciering eens hoger maken!

    Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    543

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2005
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    2.157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART
    idd.

    De typische recto sound is lead kanaal, bold, diode en 6l6 eindbuizen.

    Je hebt trouwens een hele mooie. Die 2 kanaals zijn erg leuk. hoop minder opties maar wat ze kunnen doen ze imo beter. Ik ben ook aan het sparen geslagen voor een nieuwe amp. Zit heel erg aan recto te denken, duurt alleen nog ff. Ze moeten de studiefinanciering eens hoger maken!

    Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?
    Hahaha... studiefinanciering... mooie tijd was dat (tis nu bij mij op het punt dat het lening is ). Maar ik kon er eigenlijk toen ik het nog "kreeg" zelfs niet mn kamer van betalen, dus dan mogen ze het wel effe drastisch opschroeven om in Rectifiers te subsidieren Ik heb de mijne voor 1300 euro kunnen kopen, leek mij een redelijke prijs, en hij is in een geweldige staat.

    @FrankC, dank je, Dr. Tube is sowieso wel mijn versterker-man.

  7. #7

    Standaard

    Leuk man! gefeliciteerd!

    wat betreft de instellingen gebruik ik zelf altijd diode maar ik dnekdat je met die mooie kast van je m best wel eens lekker kan laten klinken op het rectifier standje. zelf vind ik alles op diode het mooist want dan is de bas diep er strak. rectifier klinkt bij mij niet lekker. leuke amp! heel veel plezier ermee!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2002
    Locatie
    Mechelen, België
    Berichten
    576

    Standaard

    Ik vind voorlopig mijne (wel een 3-kanaals) op Tube rectifier leuker klinken. Hij compressed dan iets meer maar op een goede manier vind ik. Klinkt dan wat warmer en smeuiger. Misschien dat ik mijn menig moet herzien als ik hem hoger dan standje 1.5 ongeveer getest heb Verder, als je wil beuken zeker de Bold setting gebruiken.
    Spam: Ashdown Fallen Angel straight 4x12 cab, Celestion speakers, 16 Ohm: 200 euro (als nieuw)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veekeren
    Hahaha... studiefinanciering... mooie tijd was dat (tis nu bij mij op het punt dat het lening is :sneaky. Maar ik kon er eigenlijk toen ik het nog "kreeg" zelfs niet mn kamer van betalen, dus dan mogen ze het wel effe drastisch opschroeven om in Rectifiers te subsidieren Ik heb de mijne voor 1300 euro kunnen kopen, leek mij een redelijke prijs, en hij is in een geweldige staat.

    @FrankC, dank je, Dr. Tube is sowieso wel mijn versterker-man.
    Tja, voor een inwonende student is het ook niet veel, maar alle kleine beetjes helpen he

    Het is voor mij iets minder dan 140 in de maand. Wordt straks wel meer, zit nu nog op middelbare school(ik had er weg kunnen zijn als ik meer mijn best had gedaan, is ook kut :P ).

    Maar ik klus hier en daar wat bij en zo hoop ik het wat te bespoedigen
    Als iemand nog een leuke bijbaan in de aanbieding heeft rond Arnhem/Doetinchem hou ik me aanbevolen btw, ik was de supermarkt zat

    On-topic: Ik vind diode het lekkerst, maar ik hou dan ook van de rectifier om die typische nu-metal recto scheur. Niet dat ik numetal maak..
    Laatst gewijzigd door AART; 24 juli 2007 om 21:29

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    cool ampje! Veel plezier ermede!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top