Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard vox ad100vt gekocht> channel switcher ?

    Na maandenlang zoeken en vergelijken heb ik dan toch de voxad100vt gekocht. Heb er 486 euro voor betaald met korting omdat we er 2 tegelijk hebben gekocht met een vriend van me.

    Ik ben er super tevreden over, enigste minpunt is het gewicht maar dat bederft de pret niet.

    In de winkel heb ik ook de valve king getest, de line6 spiderIII en een marshal versterker, maar er kon er volgens mij geen eentje op tegen die vox. Die valveking had geen mooie clean sound.. hetzelfde met die line 6. Van "het marshall geluid" heb ik nooit echt gehouden dus die viel ook al snel uit de boot.

    enkele foto's:





    Nu is mijn vraag: Er kunnen 2 channels worden ingesteld op de versterker. Is het mogelijk om deze via je voeten te wisselen (een pedaaltje dus)? Wat is de prijs hier dan ook van. Ik heb al gehoord van de vc12 maar ik meen dat die alleen op de ad120vt ging. En de prijs daarvan is ook niet echt geweldig aangezien ik juist fel geinvesteerd hebt in die versterker.
    Iemand tips?

  2. #2

    Standaard

    gefeliciteerd!

    ik heb er ook een, je kan inderdaad geen vc12 erop zetten, alleen een vfs-2, kost ongeveer €45 nieuw. Voor minder geld heb je een standaard marshall 2 knops voetswitch, die werkt er ook mee.

    Daarmee kun je schakelen tussen:
    1) kanaal 1 en 2 (knop 1) en per kanaal effect aan/uit (knop 2)
    2) kanaal 2 en 2 (knop 1) of schakelen naar manual mode (knop 2)

    als je hem gebruikt op manier 1) is het een tweekanaals amp met effecten
    als je hem gebruikt op manier 2) is het een 3kanaals amp waar je per kanaal het geluid droog of met een bepaald effect in kan stellen.

    Ik ben erg benieuwd welke settings je gebruikt!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2007
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    124

    Standaard

    Vox heeft de VFS2, kost 40 euro dacht ik. Maar in principe werkt elke dual footswitch dus kijk ook naar de andere opties, bij tonefactory hebben ze een dual footswitch van 22 euro dacht ik, scheelt toch aardig wat.
    Gear:
    London City Spitfire mkII
    Vox AD50VT

  4. #4

    Standaard

    Die marshall footswitch klinkt al wat interesanter qua prijs..op zich is 42 euro wat veel voor het geen het "maar" is..

    Werkt die marshall footswitch hetzelfde als die vox gelijk jorik dat heeft uitgelegd..?

  5. #5

    Standaard

    het is zon simpel ding, dat je hem in principe zelf ook kan maken

    appeltje eitje

    maar je wil wel een metalen bakje hebben, uiteindelijk ga je er toch op trappen. Als die van tonefactory inderdaad hetzelfde type is, moet dat geen probleem zijn, 22 euro is dan wel een hele nette prijs.

  6. #6

    Standaard

    Dat was ik eerst ook al aan het denken voor hem zelf in een te steken, maar voor 22 euro is dat niet echt de moeite..

    Werkt die marshall switch hetzelfde als je met die vox uitlegde
    Daarmee kun je schakelen tussen:
    1) kanaal 1 en 2 (knop 1) en per kanaal effect aan/uit (knop 2)
    2) kanaal 2 en 2 (knop 1) of ....

  7. #7

    Standaard

    ik woon in belgië dus de verzendkosten van die tonefactory bedragen 12 euro.

    Dan zit ik nog altijd aan 34 euro voor die swich van 22 euro. Dus dan ligt die vox pedaal er al niet meer ver vanaf. Of voor 2 euro meer heb ik er een van marshall zelf.

    Ik ga kijken of ik die hier ook lokaal kan bestellen.

    Maar ik wil wel nog even zeker weten dat het allemaal hetzelfde werkt als die vox pedaal..? Kan iemand mij dit verzekeren?

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Twee knoppen, stereokabeltje eraan en klaar is Kees. Maar vraag het gerust nog een vierde keer
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Twee knoppen, stereokabeltje eraan en klaar is Kees. Maar vraag het gerust nog een vierde keer
    Een vierde keer vragen en een vierde keer geen (duidelijk) antwoord krijgen?
    Kent niemand de woorden ja of nee meer dan weet ik genoeg..

  10. #10
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music

    Alle hierboven beschreven apparaten, hetzij van Tonefactory, Vox of Marshall zijn opgebouwd volgens hetzelfde principe. Een doosje met twee schakelaars. Om die twee verschillende signalen te transporteren wordt er een stereokabel/jacks gebruikt en dat is het dan.

    O shit, heb ik geen 'ja' of 'nee' in mijn antwoord verwerkt, als dat maar goed gaat...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top