Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 36 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 352

Discussie: Galama gitaren

  1. #1

    Standaard Galama gitaren

    las vanmorgen dit bericht in de leeuwarder courant.

    WEER SPELEN OP EEN GITAAR VAN SNEKER ANNO GALAMA

    de legendarische gitaarbouwer anno galama gaat weer gitaren maken. De fries maakte in de jaten tachtig furore met peperdure, handgemaakte instrumenten. Grootheden als Jan Akkerman en Lex Bolderdijk behoorden tot zijn klanten. Na een jarenlange periode va stilte hervat Galama nu de productie met een limited edition serie elektrische gitaren. Als gitaarbouwer verwierf de sneker destijds internationale bekendheid. Galama gitaren hebben een geheel eigen geluid dankzij het gebruik van diverse tropische houtsoorten. Zo'n tien jaar geleden werd zijn kostbare voorraad tropisch hout gestolen, de dieven werden nooit opgespoord.

    ben erg benieuwd naar zijn limited edition
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    Aldeboarn
    Berichten
    1.741

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo
    las vanmorgen dit bericht in de leeuwarder courant.

    WEER SPELEN OP EEN GITAAR VAN SNEKER ANNO GALAMA

    de legendarische gitaarbouwer anno galama gaat weer gitaren maken. De fries maakte in de jaten tachtig furore met peperdure, handgemaakte instrumenten. Grootheden als Jan Akkerman en Lex Bolderdijk behoorden tot zijn klanten. Na een jarenlange periode va stilte hervat Galama nu de productie met een limited edition serie elektrische gitaren. Als gitaarbouwer verwierf de sneker destijds internationale bekendheid. Galama gitaren hebben een geheel eigen geluid dankzij het gebruik van diverse tropische houtsoorten. Zo'n tien jaar geleden werd zijn kostbare voorraad tropisch hout gestolen, de dieven werden nooit opgespoord.

    ben erg benieuwd naar zijn limited edition
    Toevallig las ik dat ook vanochtend in dezelfde krant...toeval?Heb nog nooit van de gitaren gehoord en wie is Lex Bolderdijk?

    JJ
    To Quo or not To Quo....The Status Quo will rock forever all over the world...again and again.

  3. #3

    Standaard

    google maar eens op galama gitaren, dan kom je er vast een paar tegen.

    anno galama was indertijd een van de beste gitaarbouwers in nederland, had in het begin een winkeltje in groningen als ik het mij goed herrinner, en ben daar toen een keer geweest met de gitarist van onze band van toen, ik weet niet of hij toen al bouwde, maar het was een hele ervaring voor mij '' ik was toen nog een broekie van een jaar of 16'' om in zo'n customize winkeltje te mogen rondneuzen.

    later werd er regelmatig een artikel over hem in de musicmaker geschreven en ik ben altijd zeer geintereseerd geweest in deze man en zijn gitaren, hij bouwde voornamelijk strats, tele's en les pauls, voor zover bij mij bekend, maar met een precisie en vakmanschap die je zelden ziet.

    vooral zijn houtkeuze was altijd erg smaakvol, het zijn allemaal prachtige instrumenten om te zien, en te horen uiteraard.

    o,ja lex bolderdijk is een sessie gitarist die voor vele artiesten heeft gespeelt.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Anno heeft ook voor Jan Akkerman en bijvoorbeeld de sessie-gitarist van ABBA gewerkt.

    Ik ken Anno sinds 'n aantal jaren, naast 'n zeer goede gitaarbouwer is hij ook 'n zeer warme persoonlijkheid imho. Hij belt me straks op, ik zal hem dan ook wat verdere info vragen omtrent het krantenbericht.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Anno heeft ook voor Jan Akkerman en bijvoorbeeld de sessie-gitarist van ABBA gewerkt.

    Ik ken Anno sinds 'n aantal jaren, naast 'n zeer goede gitaarbouwer is hij ook 'n zeer warme persoonlijkheid imho. Hij belt me straks op, ik zal hem dan ook wat verdere info vragen omtrent het krantenbericht.
    Er zijn ook mensen die daar héél anders over denken......

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Lex Bolderdijk is toch die druilsnor die je jaren lang bij zo'n beetje elke muziektoestand op tv in het orkest zag met een gitaar?

    Anno Galama was inderdaad best wel bekend, heeft zelfs meerdere keren in de Musioc Maker gestaan zo'n twintig jaar geleden.

    in de tijd dat er nog wel eens iets in de MM stond, dus
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #7
    Banned to "Zelfbouw-Mod"
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    Wonthaggi - VIC - Australia
    Berichten
    1.278

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glasbier
    Er zijn ook mensen die daar héél anders over denken......
    Tja, en daar kan ik misschien wel een van zijn. Ik ken hem niet echt persoonlijk en waarschijnlijk is het een beste kerel, maar zijn verkoopspraktijken van rio-palissander via de telefoon vond ik nu niet zo erg netjes.
    ɹǝpun-uʍop ɹǝʍnoqɹɐɐʇᴉƃ

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ernieman
    Tja, en daar kan ik misschien wel een van zijn. Ik ken hem niet echt persoonlijk en waarschijnlijk is het een beste kerel, maar zijn verkoopspraktijken van rio-palissander via de telefoon vond ik nu niet zo erg netjes.
    Ik ben waarschijnlijk een van de (vele?) anderen. En ik sluit me aan bij een versie van het verhaal van Ernieman!

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    24 februari 2007
    Locatie
    in my Tower
    Berichten
    1.300

    Standaard

    Ik ken hem persoonlijk....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    ik heb hem 1 keer meegemaakt en vond hem zeer vriendelijk.
    en dat terwijl de tijd en wat daarin gebeurde voor hem niet vriendelijk is geweest.
    ' don't judge a man untill you have bin in his shoes for three month'

    zou best wel een gitaar van hem willen kopen (mits ik het kon betalen)
    die kleine firebird met twee Bill Lawrence pickups.
    met BL had Galama persoonlijk goed contact meen ik in die jaren 80.
    twee excentrieke mensen met een eigen mening over hoe je een gitaar en sound moest maken.
    BL leeft nog, dus wie weet wat voor moois er nog komt!
    ik gun hen beide dat van harte

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top