Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard de zoveelste welke monitors

    ik heb er al veel op na gelezen, maar aangezien ik een paar specifieke eisen heb, stel ik toch graag mijn vraag opnieuw als jullie het niet erg vinden

    ik wil dus studiomonitors kopen en deze worden aangesloten op een toneport ux2.
    waar dienen ze voor:
    - opnames maken, en gewoon gitaar spelen
    - ook veel voor gewoon naar muziek te luisteren...
    dus ik wil geen monitors waar je doodmoe van wordt.

    ik weet dat het een compromis is, maar ik verwacht ook geen superneutrale speakers, het is niet alsof ik demo's opneem die in grote massa verspreid moeten worden he

    dus kort samengevat: monitors die liefst zo neutraal mogelijk zijn, waar ik ook lekker gitaar op kan spelen, en die ook geschikt zijn om veel naar muziek te luisteren

    budget rond de 500 euri max

  2. #2

    Standaard

    dingen die mij intressant leken:
    - tannoy reveal 5A 174/stuk
    - tannoy reveal 6D 274/stuk
    (is de iets grotere woofer en spdif in de 200 euro extra waard?)

    - genelec 2x 8020 APM + tas 555/paar+tas
    (mooie vormgeving tas is niet echt nodig, maar genelec is een goed merk voor zover ik weet)

    - Alesis M1 active 620 300/paar
    (goeiekoop en mooie vormgeving )

    - krk rokit rp6 249 euro/ stuk
    (ook al veel goeds over gehoord)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    539

    Standaard

    dus kort samengevat: monitors die liefst zo neutraal mogelijk zijn, waar ik ook lekker gitaar op kan spelen, en die ook geschikt zijn om veel naar muziek te luisteren


    ik ben heel tevreden met mijn IMF-supercompact
    Noud Smeets plays BO-EL guitars, Curt Mangan usa strings and Taurus pedals exclusively

  4. #4

    Standaard

    dat is de samenvatting

    imf ?
    never heard of

  5. #5

    Standaard

    Is al ff uit productie, maar als je er een stel kan vinden heb je de jackpot. Ik heb een paartje TLS-80, maar die zijn wat groter. Vraag Han maar, die is fan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ja, wat is fan? Ik heb al heel wat peperdure monitors gehad en gehoord/mee gewerkt en dan heb ik het over die KRK dingen, Genelec's, enorme Tannoy's, Urei, Westlake en er zijn nog wel een zooi van die dingen. Alesis vond ik drie keer niks, Genelec veel te spetterend, Tannoy is mooi maar je moet ze zoals elke monitor wel even leren kennen, Westlake heel erg analytisch maar het laag beviel me niet, KRK veel te boemerig en zo gaat dat nog ff door.

    Ik heb een hele berg IMF speakers, van de kleinste tot de een na grootste en daar kun je uren naar luisteren. Ze zijn super gedetailleerd en het enige nadeel is dat als een mix niet goed is, dan klinkt het op die dingen ook nergens meer naar.

    Samen met de legendarische Yamaha NS10 is de IMF een prima combinatie voor een goeie mix en een prettig geluid. Alleen de kleinste (Compact2) is een beetje te agressief om te mixen, de Supercompact 2 is ideaal mits in een goede ruimte. Mijn voorkeur is den Compact Monitor 2 of de ALS40II en als je ruimte genoeg hebt is de TLS serie die Bert ook heeft ideaal, of de RSPM of SACM en dan heb ik het allemaal over de IMF.

    Er staat op marktplaats een setje ALS30's te koop, is ook helemaal gezellig.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #7

    Standaard

    dus moest je kiezen uit het lijstje dat ik gaf, dan zou je voor de tannoy's gaan ?

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Tannoy maakt leuke en bruikbare speakertjes, typisch een merk waar je niet mis mee kan gaan.

    Als je puur wilt monitoren en je producties moet maken die het overal tenminste goed op doet, zou je wat meer eisen kunnen stellen, maar in jouw geval zal het met Tannoy goed lukken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9

    Standaard

    nja
    ik zeg het, het moe echt niet dienen als monitors pur sec (of hoe zeg je dat)
    ik moet er lekker gitaar op kunnen spelen via de toneport, mijn cd's moeten gewoon lekker te beluisteren zijn zonder dat het vermoeiend wordt, en het zou ook nog fijn zijn als ze zo neutraal mogelijk zijn voor als ik wat homerecording doe

  10. #10

    Standaard

    Ik heb een set samson resolv 65a. Kan er heel lang naar luisteren zonder moe te worden en gitaar spelen gaat prima over die dingen. Setje heeft me destijds iets van 375 euro gekost, maar tegenwoordig zijn ze wat goedkoper. Ze zijn vast niet helemaal neutraal (kan ook niet voor dat geld nieuw), maar mijn digitale piano klinkt er erg goed over en opnames die ik aan anderen heb laten horen, resulteerden tot nu toe niet in kritiek op storende of missende frequentie(gebieden).
    Daarbij geldt ook wel dat, zoals Han het zo mooi zegt, het om de indiaan gaat en niet om de pijl, maar de pijl helpt natuurlijk wel mee
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top