Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Versterking

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    399

    Standaard Versterking

    Hallo,

    Ik ben voor m'n akoustische en evt jazzgitaar op zoek naar een versterker. Ik heb zelf al eens van een vriend een AER geprobeert, vond ik fantastisch. Nou zag ik op gitaarmarkt een AER Bingo staan, een wat ouder model. Ik heb de eigenaar gemailt, maar nog niets gehoord. Heeft iemand van jullie nog ideeen voor een budget van ongeveer 450 euro?

    ALvast bedankt!

    Sander

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanders
    Hallo,

    Ik ben voor m'n akoustische en evt jazzgitaar op zoek naar een versterker. Ik heb zelf al eens van een vriend een AER geprobeert, vond ik fantastisch. Nou zag ik op gitaarmarkt een AER Bingo staan, een wat ouder model. Ik heb de eigenaar gemailt, maar nog niets gehoord. Heeft iemand van jullie nog ideeen voor een budget van ongeveer 450 euro?

    ALvast bedankt!

    Sander
    Heb ik ..op ebay staat een nieuwere AER 60 nogwat hoogste bod is nu 415 euro. Ding kost nieuw 850 euro. veiling is over twee dagen afgelopen..
    Niet spelen maar voelen die noten!!!

  3. #3

    Standaard

    Ik speel veel gipsyjazz, een gitarist uit de band gebruikt ook AER.
    Zelf heb ik een Roland AC-60, en dat is eigenlijk ook prima. Voor 450 euries koop je zelfs een nieuwe geloof ik. Schertzler is trouwens ook te gek, alleen wat duurder. Misschien tweedehands wel voor 500 te krijgen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanders
    Hallo,

    Ik ben voor m'n akoustische en evt jazzgitaar op zoek naar een versterker. Ik heb zelf al eens van een vriend een AER geprobeert, vond ik fantastisch. Nou zag ik op gitaarmarkt een AER Bingo staan, een wat ouder model. Ik heb de eigenaar gemailt, maar nog niets gehoord. Heeft iemand van jullie nog ideeen voor een budget van ongeveer 450 euro?

    ALvast bedankt!

    Sander
    Als je zo'n AER kunt krijgen voor dat bedrag altijd doen! Zo'n Compact moet je gewoon hebben als je van optimale cleane versterking van een akoest houdt. Het is gewoon een referentieversterker(alles wat je eventueel later nog wilt kopen ga je eraan afmeten). Ook zeer handzaam en betrouwbaar! Alles klopt er eigenlijk aan! Ook een jazzgitaar kun je er wel mee versterken. Zeker een Selmer model.
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 16 juli 2007 om 14:40

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik denk niet dat iemand een goede AER gaat verkopen voor weinig. Als je die goed vind koop hem dan gewoon nieuw. Kost iets meer , maar dan heb je ook wat.
    Alternatieven zijn er wel , maar allemaal duur. Schertler is minimaal net zo duur. Fishman Loodbox idem dito. Een heel goed alternatief , maar zeer moeilijk te vinden , is een Trace Acoustic. Daar heeft het Rosenberg Trio een tijd over gespeeld. ( voor ze AER namen). Zijn hier en daar nog wel binnen je budget te vinden, als je snel bent.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Ik denk niet dat iemand een goede AER gaat verkopen voor weinig. Als je die goed vind koop hem dan gewoon nieuw. Kost iets meer , maar dan heb je ook wat.
    Alternatieven zijn er wel , maar allemaal duur. Schertler is minimaal net zo duur. Fishman Loodbox idem dito. Een heel goed alternatief , maar zeer moeilijk te vinden , is een Trace Acoustic. Daar heeft het Rosenberg Trio een tijd over gespeeld. ( voor ze AER namen). Zijn hier en daar nog wel binnen je budget te vinden, als je snel bent.
    Ik zou hem in ieder geval nooit verkopen die AER. Je kunt hem ook nog opwaarderen voor optredens in kleine ruimtes met een actieve(AER) speakerbox/monitor. Krijg je meer ruimtelijk effect en dan weet je helemaal niet wat je hoort!
    Laatst gewijzigd door Liefhebber; 16 juli 2007 om 15:09

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liefhebber
    Ik zou hem in ieder geval nooit verkopen die AER. Je kunt hem ook nog opwaarderen voor optredens in kleine ruimtes met een actieve(AER) speakerbox/monitor. Krijg je meer ruimtelijk effect en dan weet je helemaal niet wat je hoort!
    DIE AER komt uit een pandjes huis..iemand heeft hem beleend,kan geld niet terug betalen dus pandjeshuis Cash Converters Enschede is gerechtigd deze te verkopen bij opbod..dat doen ze bij deze..niks raars of illegaals aan.

    Vandaar dus de lage prijs..
    Niet spelen maar voelen die noten!!!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik denk dat er voor 450 een goede zaak aan doet. Ik heb zelf een Compact 60/2. Wereld amp. Waanzinnig goed geluid en heel goed over nagedacht. Ik heb hem wel eens met D.I. uitgang gebruikt als preamp en de AER als monitor voor me op een podium. Werkt tadeloos goed. Ook als amp om met microfoon te gebruiken in kleine kroegjes werkt goed.
    De Bingo is de voorganger als ik het goed heb.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    399

    Standaard

    Bedankt voor alle adviezen!
    Ik zou er vanavond 1 ophalen, uit Den Bosch, en later Amsterdam. Is tot nu toe niet doorgegaan. Nog even een telefoontje afwachten, en anders doe ik een hoger bod op Ebay. Gaat dus wel lukken denk ik.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 januari 2004
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanders
    Bedankt voor alle adviezen!
    Ik zou er vanavond 1 ophalen, uit Den Bosch, en later Amsterdam. Is tot nu toe niet doorgegaan. Nog even een telefoontje afwachten, en anders doe ik een hoger bod op Ebay. Gaat dus wel lukken denk ik.
    laat ons even weten wat je gekocht hebt
    Niet spelen maar voelen die noten!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top