Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    81

    vraagje Epiphone Dot vs. Richwoord Re-400

    Kort maar krachtig!

    Welke van deze twee gitaren is de betere keus? Hou rekening met de prijs en de mogelijkheden van de gitaar...

    Ik hoop dat jullie reacties mijn keuze vergemakkelijken!!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Ik vermoed dat je wel via google deze reviews hebt gevonden Review of the Epiphone ES-335 Dot Cherry by The Man in the Jar en deze Guitar Player Magazine Reviews The Epiphone Dot Studio. Op Harmony Central is men meer te spreken over the Epiphone, iets minder over de Richwood (al met al zijn er weinig reviews).

    PS: we zijn op het internet, geloof niet alles wat je leest

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    81

    Thumbs up

    Bedankt voor je moeite alvast roland!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2007
    Locatie
    Hoorn
    Berichten
    330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Markie!
    Kort maar krachtig!

    Welke van deze twee gitaren is de betere keus? Hou rekening met de prijs en de mogelijkheden van de gitaar...

    Ik hoop dat jullie reacties mijn keuze vergemakkelijken!!!
    Ik denk dat het niet veel zal verschillen als je een goed model van Richwood te pakken hebt.
    Gitaren:
    Squier Telecaster Custom P90, London City Comet MK1, Ibanez GIO

    Versterker:
    Marshall JTM-30

    Effecten:
    MXR Micro Amp, EHX Double Muff, Boss SD-1, Ibanez FL-9, Kort DT-10, Custom a/b box

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Is eerder ter sprake geweest hier. Ik heb laatst even een Epi dot vastgehouden in een muziekzaak. Dezelfde dikke ronde nek, dezelfde dunne fretjes, dezelfde afwerking als mijn RE400. Epi is ook made in China. Peter Johanzen in Alkmaar heeft de RE400 voor een dikke 200 euri in de lijst staan, de Epi is bijna 2X zo duur. Wel de RW goed uitproberen, de kwaliteits controle houdt niet over. Plastic topkam vervangen door een exemplaar van been of grafiet. Elementen vervangen door GFS crunchy pafs o.i.d.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    81

    Standaard

    Peter Johanzen heb ik al gemaild, maar daar kreeg ik te horen dat de Re-400 niet meer leverbaar was! Weet niemand meer een zaak waar je Re-400 rond de 200 euro kan meenemen? Bij andere winkels zit je toch al weer gauw tegen de 300 euries aan te hikken, en dan leg ik liever een klein bedrag erbij en koop de Dot voor €333 bij beyers in Duitsland...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2004
    Locatie
    Antwerpen (Ekeren)
    Berichten
    1.454

    Standaard

    Ik heb een Epi Dot, en heb deze gekocht na ook wat andere budget semi-hollows te testen, o.a. Richwood, Ibanez, ... De Epi (van een vriend trouwens) kwam er uiteindelijk toch beter uit !!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top