Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard

    ben misschien van plan om een effectproccessor te kopen. Nu hoor ik dat de Gmajor voor het geld de beste is. anderen zeggen spaar maar verder en ga voor de G force. En welk floarboard kun je er het beste bij nemen. hoor niet zoveel goeds over de G-minor. heeft iemand ervaring met dit soort processoren en kun je me een goede tip geven

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Ja, die Gmajor is echt zo goed. Onzin om door te sparen voor een Gforce. In de Gforce zitten bijv. bepaalde parameters die een beginnend multi-FX-gebruiker nooit zal gebruiken. En hij is een stuk duurder. Ik gebruik mijn Gmajor met een Rocktron MidiMate Floorboard maar je kan ook gewoon een Behringer kopen, die is lekker goedkoop. Gminor is niet echt bruikbaar.

  3. #3

    Standaard

    Als je wat minder uit wilt geven kun je ook nog een boss gt6 overwegen. Dan heb je ook een hele zooi pre-amps voor het geval je dat leuk vindt

  4. #4

    Standaard

    Als je wat minder uit wilt geven kun je ook nog een boss gt6 overwegen. Dan heb je ook een hele zooi pre-amps voor het geval je dat leuk vindt

  5. #5

    Standaard

    hoi. tis een geweldig ding als je niet te veeleisend ben. ik zelf heb een beetje spijt van de aankoop. hij hangt aan eenroland fc-200 midi pedal en werkt goed.
    toch zorgt ie in de band dat ik minder goed door de mix kom. en ik ben een beetje tone, high, en lowend en attack kwijt

    Maar dit moet je toch zelf beoordelen.

    Nocki

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    Hoi,

    ja hij is errug goed.
    maar ik zou de gt6 aanraden. kan je sneller instellingen maken, zitten ook overdrives/distortions in. en het is een floorboard van zichzelf al he?

    Rwin

    maar als je 19" wil is ie het beste in zijn prijsklasse

  7. #7

    Standaard

    ok nou dat klinkt wel overtuigend. Het aanraden van een boss GT_6 zie ik niet zo zitten omdat ik graag de control bij de versterker heb. daarbij interesseren pre amp simulators me ook niet echt. Een eventueel distortion of wah pedaal zet ik gewoon tussen gitaar en pre amp. Maar hoe zit het met die pitch shifter is die wel goed (wat is een intelligent pitchshifter??)
    En wat bedoel je dat je wanneer je met de band speelt in de mix weg valt. hij vreet toch niet aan mijn tonen zoals dat eerder hier in dit forum genoemd is. Is er ook een programmeerbare volume regeling op de G major? alvast bedankt voor jullie reacties

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 april 2002
    Locatie
    id buurt van Nijmegen
    Berichten
    513

    Standaard

    nocki en ik zijn nog niet uit over het tone-opvreet-gedeelte. :grin:

    anyway, test hem zou ik zeggen.

    je kunt per preset alles regelen. dus ook volume.

    verder gebruik ik de pitch-shifter niet. hij zal best goed zijn.
    een intelligent pitch shifter is volgens mij (maar pin me er niet op vast) dat ie ziet wat voor een toon jij speelt en dat ie daarop een 2e stem zet. ofzoiets...

    Ik weet niet waar je woont maar bij Peter Verspuij (Barendrecht bij Rotterdam) hebben ze er een.

    Rwin

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2003-01-16 19:40 ]</font>

  9. #9

    Standaard

    klopt.

    ik ben de enige ter wereld die niet helemaal tevreden is verder is het een pracht ding. en inderdaad jammer dat er geen inteligente pitch shift op zit.

    een inteligente pitchshift kan denken (ongeveer) welke toonhoogte je speelt en daardoor de boven of ondertoon die hij genereert aanpast aan die toon of ladder.
    het iedee is dus dat je niet precies het aantal trillingen (dus hoogte van de toon) verhoogt naar wat in theorie zou moeten maar meer naar het gevoel kijkt welke je moet hebben. er zijn bv toonladders waar een perfecte 5e niet zo mooi klinkt en deze past deze dan aan. maar soms kan hij ook vreselijk de fout in gaan. verder dacht ik dat je van te voren ook moest in stellen in welke toonaard je speelt.

    tis leuk maar e moet er mee om weten te gaan. ik vond pitch shift vroeger geweldig maar doe er verder niks mee in de band...

    Nocki

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Maasbracht
    Berichten
    225

    Standaard

    Ik ben eigenlijk wel geintressert in een Boss GT maare wat is nu het verschil met 5-3-6 (bedoel ik niet van oud naar nieuw of prijs) en wat kan je uberhaubt allemaal met deze dingen??

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top