Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Mix Intellifex

  1. #1

    Standaard Mix Intellifex

    Ik speel al tijden met een TC Electronics M-one in mijn parallele loop van mijn Marshall. Om toch eens te kijken of er wat andesr was (ik heb nu geen woaw idee van de M-one, maar ook geen negatief iets). Ik heb dus een oude zwarte Intellifex gekocht.

    Fijn allemaal ingeplugd, proberen, proberen, proberen.. en! Ik had altijd al problemen met dat mijn clean kanaal nouwelijks genoeg ouput heeft om welk apparaat in mijn fxloop dan ook fatsoenlijk te laten mixen met een effect terwijl wanneer het distortion kanaal (op gehoor!) vele malen zachter staat en dit wel doet..

    Nu met de Intellifex krijg ik de delay's maar niet hard eruit.. Ik zou graag af en toe ene delay willen gebruiken die even hard is al mijn originele signaal, en dit lukt maar niet -> zelfs met de mix vol open en alles open op de intellifex (niet de input/output!)

    Doe ik iets fout?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    tjah, dat is natuurlijk het nadeel van de parallele loop. Kun je dat ding niet serieel schakelen, of de mengverhouding aanpassen ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Probeer bij een cleane preset de effect level te boosten (+6 is volgens mij maximum) en kijk ook eens naar de mixer op de intellifex. Direct L en R ook voluit open zetten bij clean.

    Als je dan een aparte preset voor overdrive pakt heb je t probleem opgelost
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  4. #4

    Standaard

    das idd het nadeel van mijn parallele loop; hoewel ik altijd een parallele wil blijven houden ivm mixen etc en behoud van originele gitaartoon.

    Ik heb het denk ik ook wat verkeerd uitgelegd (zoals vaak!)

    Normaal (bij al mijn apparaten tot nu toe!)
    bij clean; inputlevel dat absoluut niet genoeg is om alles aan te sturen en te mixen met effecten; dus je hoort de effecten niet/nauwelijks
    bij distortion: inputlevel gaat vol open en effect is duidewlijk hoorbaar..

    dit terwilj dus op gehoor clean en distortion precies even hard zijn qua geluid..

    Nu heb ik mijn intellifex en heb ik logischerwijs het zelfde probleem:
    clean; nauwelijks inputlampjes
    distortion: inputlampjes net niet in het rood (perfect dus!)

    Maare! zelfs op het distortion kanaal hoor ik bnij de intellifex het effect nauwelijks, alsof ze niet goed genoeg in gemixt zijn terwijl ik alle levels (L + R, mixer etc!) volledig open heb staan.. is dit normaal of niet?

    Guitars -> Pedals -> Amps

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Het vette van de Intellifex zit 'm nu ook juist in de interne parallelle fx-loop. Parallel werkt niet goed bij de Intellifex. Gewoon dus in serie zetten achter je preamp en je zult zien dat dit perfect werkt. Gebruik hem zelf al sinds jaar en dag i.c.m. een CAE 3+ SE en een VHT 2/50/2 en dat klinkt als een tiet! Durf zelfs de bewering te doen dat de interne routing nog misschien wel beter voor elkaar is als de veel duurdere G-Force.
    Laatst gewijzigd door Chiel; 9 juli 2007 om 03:54

  6. #6

    Standaard

    hmm, dus als ik het goed begrijp is de intellifex voor mij 'waardeloos'?
    Ik heb namelijk een Marshall DSL, met alleen maar een parallele FXloop, niks in serie dus.. en mijn effecten komen totaal niet goed door (waarschijlijk dus omdat de intellifex intern ook parallel is..!?)

    Guitars -> Pedals -> Amps

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Probeer het nog eens met de Hush Off (in Pre mode) en je effectlevel en dB level op max. Beter zal je hem voor jou toepassing niet krijgen.

  8. #8

    Standaard

    allse stond al zoals je nu net zegt.. en helaas; echt nauwelijks hoorbare delay; ideaal om solo's etc wat op te leuken/dikken maar soms wil ik echt een vette delay die mijn signaal oppakt en meeneemt... iets wat mijn TC M-one wel doet (met mijn parallele loop)

    tjah.. dan meer weer doorverkopen, die zoektocht naar toon.. aarh!

    Guitars -> Pedals -> Amps

  9. #9

    Standaard

    Das jammer want het zit er wel degelijk in! ik kan je zo uit mn hoofd niet helpen hoe het moet maar Ik heb alles al wel gehad wat bekend is en te betalen is. G-force, G-major, G-system, Lexicon MPX G2 enzo maar de intellifex is het voor mij helemaal. ik boet inderdaad in aan veel effecten maar wat ik gebruik zit er in en klinkt super. ik weet soms ook niet wat het precies betekent allemaal maar mn geluid heb ik door trial en error zeker uit gekregen. de Intellifex (dit is de 2e) is helemaal onderdeel van mijn geluid geworden en misshcien koop ik nog wel eens een 2e ook! super ding!
    Screw you guys, I'm going home!!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top