Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Noob: The edge van U2

    Ik speel al een tijdje gietaar. Ik speel vooral akoestisch, maar ik heb laatstens een elektrische gietaar + versterker gekocht. Vandaag kwam ik dit filmpje tegen op youtube http://youtube.com/watch?v=kyrGOlFE35E hier is een kerel die The edge na speelt van U2. Hij geeft een paar aanwijzingen van wat ie gebruikt maar ik heb totaal geen idee van waar ie het over heeft. Ik heb ook totaal geen verstand van pedalen etc. of van wat je uberhaupt allemaal aan je gietaar kan plakken. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat voor apparatuur en instellinen the edge gebruikt om iets van het hetzelfde effect te bereiken.

    Alvast bedankt,

    Groeten Rick

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    delaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylay laylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylayla ylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylay

    das dus het grootste deel van zn setup:P google even rond, je vraag is wel erg groot (zoveel over te zeggen)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    I used an OD2, H&K Tubeman and MXR dyna comp. Also a modulation delay, split to the vib-trem channel of the AC30 that gives you the "3D" delay sound.
    Boss OD2 - Turbo Overdrive
    Makkelijk te vinden, snap niet goed waarvoor hij 'm nodig heeft als hij 'n Tubeman heeft...

    Hughes & Kettner Tubeman
    Duur speeltje. 375 euro bij Thomann. Gebruikt hij wsl voor de overstuurde stukken.



    MXR Dyna Comp is een compressor, voor gesustainede (langer doorklinkende) noten. 77 euro bij Thomann.