Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Noob: The edge van U2

    Ik speel al een tijdje gietaar. Ik speel vooral akoestisch, maar ik heb laatstens een elektrische gietaar + versterker gekocht. Vandaag kwam ik dit filmpje tegen op youtube http://youtube.com/watch?v=kyrGOlFE35E hier is een kerel die The edge na speelt van U2. Hij geeft een paar aanwijzingen van wat ie gebruikt maar ik heb totaal geen idee van waar ie het over heeft. Ik heb ook totaal geen verstand van pedalen etc. of van wat je uberhaupt allemaal aan je gietaar kan plakken. Zou iemand mij kunnen uitleggen wat voor apparatuur en instellinen the edge gebruikt om iets van het hetzelfde effect te bereiken.

    Alvast bedankt,

    Groeten Rick

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    delaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylay laylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylayla ylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylaylay

    das dus het grootste deel van zn setup:P google even rond, je vraag is wel erg groot (zoveel over te zeggen)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2004
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    1.398

    Standaard

    I used an OD2, H&K Tubeman and MXR dyna comp. Also a modulation delay, split to the vib-trem channel of the AC30 that gives you the "3D" delay sound.
    Boss OD2 - Turbo Overdrive
    Makkelijk te vinden, snap niet goed waarvoor hij 'm nodig heeft als hij 'n Tubeman heeft...

    Hughes & Kettner Tubeman
    Duur speeltje. 375 euro bij Thomann. Gebruikt hij wsl voor de overstuurde stukken.



    MXR Dyna Comp is een compressor, voor gesustainede (langer doorklinkende) noten. 77 euro bij Thomann.

    Modulation delay: hij zegt niet welke, maar hij gebruikt dus een delay (rack of pedaaltje) die de repeats moduleert. Een EHX Memory Man kan dit bijvoorbeeld, maar die heeft geen tap tempo of bijvoorbeeld een instelbare delaytijd zoals de Boss DD20 en veel rack units. Een Boss DD20 (220 euro bij Thomann) kan dit waarschijnlijk ook wel aan.

    Niet te onderschatten: Strat en VOX, zéér belangrijk voor de chimes of 'belletjes' in het geluid van The Edge. Het helemaal kopiëren zal je nooit lukken, de man heeft als bijnaam The Scientist en zijn gitaarsetup is niet alleen erg complex maar bovendien vooral volledig naar zijn smaak gemodificeerd.
    www.gearspot.be
    [TK] EMG SSS-set 110€
    [TK] Subdecay Noise Box 120€ & Malekko Echo 150€
    [TK] Regal 225€ & Stella 250€ parlors

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    t is gitaar, niet gietaar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    t is gitaar, niet gietaar
    Ik speel al een tijdje gieter, hoe ik daar een delay op moet aansluiten snap ik al helemaal niet...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    water geven , en dan groeit er vanzelf een connectie tussen de gieter en de delay
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Trevorstark (1 week ago)
    Boss OD2, Boss DD3. We used a separate chorus effectbox only on the delayed sound. This gives you more control over the modulation settings.
    (Reply) (Spam)



    dit vond ik bij een ander filmpje van hem, dus waarscheinlijk gebruikt hij hier ook de Boss DD3.
    ----

    // City Of Life //

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    3.329

    Standaard

    Als je met een Edge-achtige sounds wilt experimenteren zou ik beginnen met de combinatie van compressor en delay (echo). Je kunt daar pedaaltjes voor kopen, of een multi-effect waar ze allebei inzitten (plus nog meer).

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Ik had een apparaatje gevonden bij de lokale muziekwinkel. Daar zit een compressor op en delay. Dat is deze http://www.mstore.nl/index.php?act=v...&productId=468
    Is dit opzich wel een goed dingetje? Of kan iemand mij wat anders aanraden?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fenx87
    Bedankt voor de reacties. Ik had een apparaatje gevonden bij de lokale muziekwinkel. Daar zit een compressor op en delay. Dat is deze http://www.mstore.nl/index.php?act=v...&productId=468
    Is dit opzich wel een goed dingetje? Of kan iemand mij wat anders aanraden?
    Is wel een goeie I guess.
    Ben meer fan van losse pedaaltjes, though.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top