Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: sitar

  1. #1

    Smile sitar

    hallo, mijn naam is Siddharth en ik bespeel al jaren de sitar. Als er mensen zijn die meer van dit instrument willen weten of het willen leren dan kunnen ze contact met mij opnemen. Zie ook www.myspace.com/siddharthkishna

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2007
    Locatie
    Rotterdam - Kralingen
    Berichten
    298

    Standaard

    Wauw, nu weet ik ook meteen wat ik in de clip van de stones op youtube zag
    http://www.youtube.com/watch?v=-j4XSAX7bWg

    welkom enzo, ik denk wel dat je mensen kunt vinden hier die het ook spelen
    Laatst gewijzigd door gnoeontheboard; 4 juli 2007 om 11:26
    London City Comet veel gitaar voor weinig poen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Hoi Siddharth, ik heb een tijdje geleden een Sitar gekocht in Chennai. Mijn probleem is dat ik het ding niet eens kan stemmen (mijn gitaar is eenvoudig, 6 snaren en electronische tuner; zo'n sitar heeft 19 snaren)

  4. #4

    Standaard sitar stemmen

    hallo Roland,

    Ik begrijp dat het lastig is om de sitar te stemmen. De sitar moet namelijk ook gestemd worden op de "Raga" waarin gespeeld wordt. Zoals je misschien weet wordt er op de sitar Raga muziek (noordindiase klassieke muziek) gespeeld. Deze muziek is puur melodisch en niet harmonisch. Je kunt dus geen akkoorden spelen en de sitar heeft altijd een grondtoon of toonaard, meestal ergens tussen de C# en D.
    Het beste is om de sitar een keer door iemand te laten stemmen die kan spelen. Wellicht zijn er in Belgie wel mensen (even googelen). Het moet je echt een keer uitgelegd worden want anders bestaat de kans dat de dunne resonatie snaren zullen breken.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Dag Siddharth,
    welkom op het forum hier.
    Altijd leuk iemand te hebben die wat meer weet over een iets minder gewoon instrument.
    Ik had nog een vraagje gesteld ivm sitars in dit topic:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92521

    mvg,
    Kenneth
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Hoi Siddhart,

    Sitar, tof man, ik hou wel van dat instrument, ik heb je even toegevoegd bij onze MySpace...
    Ik heb trouwens ook nog een tijdje in Rotterdam gestudeerd, we kregen ook Muziekgeschiedenis les waar op een dag iemand wat kwam vertellen over Klassieke Indiase muziek, heel indrukwekkend...
    Veel plezier op dit forum...

    Groetjes Tristan

  7. #7

    Standaard

    Welkom !

    Ik vind het vet eens iemand hier die zo'n instrument beheerst.
    Ben gek van veel van die muziek. Je noemde net Noord Indiase muziek al, ben je ook bezig met Zuid Indiase ?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EuroCinema
    Wel jammer voor al die violisten die er nu op een gitaarforum achterkomen dat ze al eeuwen met onzin bezig zijn.

  8. #8

    Standaard

    Klinkt goed die myspace. Ik krijg er honger van (hou erg van indiaas eten).

  9. #9

    Standaard

    bedankt allen. Ik beoefen echt alleen noordindiase klassieke muziek. De zuidindiase is weer een wereld apart. Hey Tristan, dan heb je zeker ook les gehad van Erica de Wijs.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Euhm, misschien wel heel eventjes, maar ik weet niet precies meer wat zij deed, of was zij het die de Muziekgeschiedenis lessen coordineerde?

    Ik heb trouwens nooit helemaal begrepen wat het verschil tussen Noordindiase en Zuidindiase muziek was, in de Zuidindiase muziek wordt toch ook gebruik gemaakt van raga's?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top