Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard De 85 in een blok mahonie keilen

    Hallo dan boyz 'n girlz!

    Ik zit zwaar te twijfelen aan een EMG 85 of toch ander spul om in mijn Jackson KB Rhoads te hangen. De 81 vind ik op zich wel wat maar ik ben nu mijn APC Persuader Lead Customs gewend die moddervet zijn en als ik gitaren moet wisselen op het podium wil ik niet eerst knetterlang aan m'n EQ gaan lopen kloten. Welnu, de EMG 85 lijkt me dan een goede keuze. Maaaarrrr... De KB Rhoads is een single hum gitaar die van mahonie is met een vaste brug. Misschien een beetje zoals een LP maar dan met een ebben toets. Ik ben bang dat het een modderzooi gaat worden als ik een warm element in een warme gitaar doe. Wat denkt u daarvan?

    Ize
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    gewoon doen!!! Ik had ook actieve EMG's in m'n LP, en dat klonk gewoon sick! Gewoon alles goed instellen, dan moddert het niet hoor

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Izegrim
    Hallo dan boyz 'n girlz!

    Ik zit zwaar te twijfelen aan een EMG 85 of toch ander spul om in mijn Jackson KB Rhoads te hangen. De 81 vind ik op zich wel wat maar ik ben nu mijn APC Persuader Lead Customs gewend die moddervet zijn en als ik gitaren moet wisselen op het podium wil ik niet eerst knetterlang aan m'n EQ gaan lopen kloten. Welnu, de EMG 85 lijkt me dan een goede keuze. Maaaarrrr... De KB Rhoads is een single hum gitaar die van mahonie is met een vaste brug. Misschien een beetje zoals een LP maar dan met een ebben toets. Ik ben bang dat het een modderzooi gaat worden als ik een warm element in een warme gitaar doe. Wat denkt u daarvan?

    Ize
    Ik denk dat het wel mee zal vallen opzich. Je hebt een langere mensuur dan LP, andere constructie, waarschijnlijk andere hals (maple ipv mahonie), enz.

    O, ik zie net dat ie een neckthough mahogany neck heeft... Ach, toch denk ik dat het wel mee zal vallen hoor.

    edit; Dat waren wel 81'ers he Tho . Ik heb nu een 89 (singlecoil + 85) bij de hals erin gezet en qua humbuckersound vind ik de 81 toch lekkerder.
    DA - doet je goed!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    edit; Dat waren wel 81'ers he Tho . Ik heb nu een 89 (singlecoil + 85) bij de hals erin gezet en qua humbuckersound vind ik de 81 toch lekkerder.
    Yep klopt! Bevalt het beestje nog steeds?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Bevalt uitstekend, bijna nog een tweede met gebroken kop gekocht maar die was helaas al weg .
    DA - doet je goed!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits
    Bevalt uitstekend, bijna nog een tweede met gebroken kop gekocht maar die was helaas al weg .
    't was ook wel een koopje, niet? Ik deed hem met pijn in m'n hart wel, maar die werelddeal voor mijn Jackson USA bleef niet gelden..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    Hee, niet m'n topic kapen verdomme! Ben nog steeds benieuwd naar jullie meningen. Geheel mahonie gitaar met ebben fretboard, neckthrough en een TOM-brug in C gestemd... EMG 85 een gelijkwaardige/betere kandidaat dan de 81 volgens jou?
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Hey izegrim ik heb geen informatie voor je maar als je een 85 in die RR gaat gooien ben ik super benieuwd naar je ervaringen. Ik was zelf ook altijd bang voor het moderige geluid
    ESPlayer

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    Je zult het horen als het zover is, maar ik ben nog niet over de streep. Ik heb veel positieve dingen gelezen/gehoord over de 85 in de brug positie maar dat is vrijwel altijd bij gitaren die van helder toonhout gebouwd zijn. Bovendien hoor ik niemand over de stemming van die gitaren. Ik geloof het allemaal wel dat de 85 lekker klinkt in de brug bij een alder/maple bolt-on in D maar het gaat nu over een mahogany neck-thru in C of B.
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2002
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    460

    Standaard

    Ik heb in mijn Gibson Explorer (mahogany uiteraard) een EMG81 zitten, in C gestemd en wil niet anders meer. Een EMG85 is te lang geleden dat ik die had om daar nu iets zinnigs over te vertellen maar echt heel veel verschil zal er ook weer niet in zitten.
    Ik ben nu eenmaal fan van het Zakk Wylde geluid dus vandaar dat ik hiervoor koos.
    Wat mij betreft een aanrader. Succes!
    http://community.webshots.com/user/helleke100

    Te koop: Gibson Explorer Gothic

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top