Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57
  1. #1
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard "Guitarnijboertje" + extra's

    Toch maar ff een eigen topic geopend omdat mijn bouw wat gaat afwijken van het origineel en de boel dan misschien verwarrend wordt (wanneer ik vragen ga stellen over mijn project).

    Het moet een beschrijving worden die iedere idioot kan volgen.

    De basis wordt de Real Tube Screamer van Guitarnijboer.
    zie dit topic
    Voor moeilijke vragen over dat ding verwijs ik ook naar dat topic, want ik snap er de ballen niet van en pruts maar wat aan.

    Ik prop er alleen nog een Fuzz Sili-face 2 Fuzz en een Eq Mr. EQ in. De Mr. EQ heeft 3 miniswitches voor bassboost, midboost, midcut, trebleboost en een eigen volumeknop. De fuzz is redelijk standaard met een fuzzknop en een volumeknop.
    Komen dus 3 footswitches, 3 leds, 2 miniswitches, 6 potmeters en weer 3 miniswitches op. Wordt een volbehuisd kastjes. Binnenin 3 printplaten en een buis. (en als er ruimte overblijft, misschien in de toekomst wel meer.

    De behuizing heb ik gemaakt van merantie van de bouwmarkt. De twee zijkanten zijn onder en boven 2 mm hoger dan de binnenkant, zodat het aluminium mooi onder een randje ligt. De boel is verlijmd met deuvels.

    Laatst gewijzigd door G.G.; 2 juli 2007 om 18:48

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Heb een schemaatje uitgetekend met 2 extra miniswitches om de volgorde te kunnen veranderen:

    Mogelijkheden:

    OD > Fuzz > EQ
    Fuzz > OD > EQ
    EQ > Fuzz > OD
    EQ > OD > Fuzz

    En in iedere stand, voor ieder effect een true bypass (aan/uit voor mbv de footswitch)



    (heb voor het overzicht de leds weggelaten uit het schema, maar dat is simpel toe te voegen op de rechter rijen van de footswitches)

    Naast de standaard footswitches heb je alleen 2 miniswitches nodig (3PDT)

    Zo ziet het doosje er vanaf de zijkant uit. Alu wordt nog strak vast gezet met een paar kleine schroefjes:



    Kabeltjes mooi recht op de polen gesoldeerd zodat de krimpkousjes er mooi overheen passen:



    Met krimpkousjes, en verbinding van de voedingsdraad van de leds, die steeds doorgelust wordt:

    Laatst gewijzigd door G.G.; 2 juli 2007 om 19:20

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Om de voedingskabels van de signaalkabels gescheiden te houden heb ik het volgende bedacht: Ik heb van de boekhandel een bindbandje voor A4-tjes genomen en die in de behuizing geschroefd. Zo kan ik heel snel draadjes in de ringen plaatsen of weer eruit halen. Zo blijven de lange kabels lekker langs de rand van de behuizing en de draden van de voeding lopen links en die van het signaal rechts. Behuizing is geshield met alutape, voordat het aluminium eromheen geplaatst is, zodat er rondom overlap is.
    De houten dwarsbalk klemt de 3 footswitches op hun plek, ook verstevigd het het aluminium tegen het trappen op de switches.



    Hopelijk deze week een zending van Newtone, en een printplaatje via Valoosj. Dan verder.....
    Laatst gewijzigd door G.G.; 2 juli 2007 om 19:04

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    zodra B2A weet hoe t zit voor dit weekend kom ik af. lukt het niet, dan stuur ik het wel met de post.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Berichten
    1.225

    Standaard

    mooie behuizing en dat van die ringetjes is goed gevonden.Moet ik onthouden want t is net iets makkelijker dan met Tie raps zitten te prullen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

    Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon
    mooie behuizing en dat van die ringetjes is goed gevonden.Moet ik onthouden want t is net iets makkelijker dan met Tie raps zitten te prullen.
    Dacht ik ook. En met tiewraps is losknippen link omdat de draadjes er vlak achter lopen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    goed idee dat van die ringetjes!
    pokkel'n

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Berichten
    1.225

    Standaard

    heb je al enig idee over wat voor opdruk erop komt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Sustain???????????????

    Dan speel je gewoon te langzaam...
    http://www.last.fm/user/BloodMoonDemon

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Voor de geintereseerden, heb het schema gesoldeerd en met een lampje getest. Werkt perfect. Ook leuk als los pedaaltje met wat jacks om volgorde te veranderen.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    pas op of de paint-politie staat aan je deur, net als bij mij met mn looper
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top