Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: pedalboard/voeding

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard pedalboard/voeding

    Hier een behoorlijke noob vraag over voeding en pedalboards.

    Ik wil een pedalboard bouwen (van een showmaster 48 koffer) en heb dus een voeding voor mijn pedalen nodig, kocht vorige wek voor €20,- aan batterijen en dat wordt te gek natuurlijk.

    Ik heb al wat gezocht maar ik kan kan er weinig over vinden, nou heb ik als het gaat over electra echt 2 linker handen. Ik snap er echt de ballen niet van.
    Ik wil dus mijn V847 wah (wordt met de tijd een Dunlop Dimebag darrel wah) 3 boss pedaaltjes aansluiten. Er komt nog een delay bij maar weet nog niet welke. Die V847 heeft een mod zodat ik een adapter kan aansluiten, echter met een normale 9v adapter geeft dat ding een heel gek geluid.

    Wat kan ik het beste kopen en gebruiken als adapter, waar moet ik op letten?
    Kan ik het best gaan shoppen in een muziek zaak of kan ik ook even kijken bij een electra zaak.......

    Het moet allemaal wel een beetje te betalen zijn, ik ben maar een matige gitarist, gebruik niet al te veel effecten, alleen de od van m'n amp, iets om desgewenst te boosten, chorus, wah, tuner en delay. De stage stuner en de delay moet ik nog kopen netzoals ik de V847 wil inruilen voor een dimebag wah omdat de v847 niet lekker klinkt met hi gain. Een pedalboard bouwen, delay en tuner, voeding en die wah inruilen kost me bijna netzoveel als een Boss GT-8 multieffect denk ik en dan ben ik in 1 keer klaar.

    Wat is wijsheid.......




    PS de zoekfunktie geeft nou niet echt een bevredigend resultaat als ik zoek op 'voeding'.
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  2. #2

    Standaard

    Begin eens met zoeken op:
    Visual Sound 1spot
    Pedal Power 2
    DC Brick

    Om er maar een paar te noemen.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2004
    Locatie
    Zaandijk
    Berichten
    1.013

    Standaard

    kijk even wat je pedalen vragen, willen ze 9v, 12v, 18v, 24v? Als ze allemaal 9v zijn ben je met een visual sound one spot adapter + daisychain klaar, zo niet dan meot je gaan kijken naar een voodoo lab pedal power of een burkey flatliner.

    Zoals hierboven gezegd, zoek daar even mee er zijn erg veel topics over geweest.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb net mijn pedal board klaar, ik heb gekozen voor een dunlop dc brick. Deze is met rond de 100 euro redelijk betaalbaar.

    Wat betreft de afweging of een zelfgemaakt pedal board beter is dat een boss gt8 zijn er voor beide voordelen en nadelen te noemen.


    Het voornaamste voordeel van een pedal board is dat je elk afzondelijk effect naar smaak kan toevoegen. Zoals je zelf al hebt ervaren is dat de ene wah niet de ander.


    De kwaliteit van de losse pedalen zijn over het algemeen beter Mits je natuurlijk kwalitatief goede pedalen koopt. Daarintegen kost een goed pedaal over het algemeen veel geld. Een dimebag wah is al meer dan 200 euro geloof ik. Dat maakt een pedal board al snel duurder als bijvoorbeeld een gt8.

    Daanaast moet je om een beetje ruis, kraak en brom vrij te zijn goede vaak dure pluggen / voedingen gebruiken en goed op de volgorde van aansluiten letten.

    Een boss gt8 is aansluiten, sounds programeren en spelen. Bij een pedal board duurt het langer en is het vaak duurder om tot een goed resultaat te komen.

    Hoop dat je hiermee wat kan.

    mvg
    marcel

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top