Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: zoemend geluid

  1. #1

    Standaard zoemend geluid

    ik heb een vraagske over het geluid dak maak met men bas(ben ook maar pas begonne)
    als ik bv op youtube naar mense luistere op hun bas klinke de note telkens kort enzo
    als ik een noot speel blijfd da gwn lang dure...
    ligt dit aan de bas zelf, versterker of aan een bepaalde techniek??

    greetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juni 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    720

    Standaard

    je kunt de snaren afdempen met je vingers of plectrum(ligt eraan wat je gebruikt)

  3. #3

    Standaard

    ik speel met vingers, dus als ik de snaar aansla ook tegelijkertijd de snaar dempe...
    (ik heb mss domme vrage ma ik ben ook maar pas begonne en heb nog geen lessen)

    greetz

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2001
    Locatie
    den helder
    Berichten
    1.816

    Standaard

    wat ook een optie is: je vinger gewoon van de nsaar afhalen... dus:
    noot indrukken, nootslaan, laten klinken zolang als je dat wilt, vinger eraf halen als je hem stil wilt hebben... 10x makkelijker dan dempen(voor mij dan)
    more than the X's on our hands...

    :: Mijn bandje ::

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sickpunk
    wat ook een optie is: je vinger gewoon van de nsaar afhalen... dus:
    noot indrukken, nootslaan, laten klinken zolang als je dat wilt, vinger eraf halen als je hem stil wilt hebben... 10x makkelijker dan dempen(voor mij dan)
    Je bedoeld vinger optillen van de fret maar niet zover dat je vinger de snaar niet meer raakt... want anders wordt er uiteraard niet meer gedempt. Dempen met de rechterhand kan uiteraard ook. Goede demptechniek met zowel de linker- als rechterhand is erg belangrijk bij bassen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    precies, dempen zoals hier boven beschreven. Buiten dat heeft je versterkergeluid er ook wel een heel klein beetje mee te maken. De ene versterker klinkt wat feller als de andere. Een geluid zoals bijvoorbeeld veel bij slappen wordt gebruikt zal ook iets minder doorklinken.

    maar het allerbelangrijkste (en volgens mij 1 van de belangrijkste dingen bij bassen in het algemeen) is goed dempen met je vingers!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Heb je de bos haar van Henkie Spenkie wel eens gezien??? Dat is genoeg brandstof om ons in een split second te cremeren We hebben 'm wel eens door de deur moet duwen, hij kwam er gewoon niet door!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top