Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    gewoon allebei de technieken leren, neem als beginner een eenvoudig nummer en speel de ene keer met een plectrum, de andere keer probeer je te tokkelen!

    veel succes!

  2. #12

    Standaard

    gewoon allebei de technieken leren, neem als beginner een eenvoudig nummer en speel de ene keer met een plectrum, de andere keer probeer je te tokkelen!

    veel succes!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    Stochello Rosenberg (Rosenberg Trio) speelt ook met een plectrum, ook klassieke nummers.

    Als je unplugged rock wilt spelen dan zul je toch een plectrum moeten nemen, voor de meeste nummers.
    Wil je het eerder wat veelzijdiger, in Folk Country noem maar op dan zul je met je vingers moeten spelen.

    Een plectrum is trouwens geen vereiste, als je doet alsof je een plectrum vast hebt en met je hand op de snaren slaat krijg je een zelfde soort geluid. dus, lekker met je fikke plukke.

  4. #14

    Standaard

    Tja, inderdaad. de virtuose Stochelo Rosenberg speelt inderdaad met hele specia+e dikke plectrums. Klassieke stukken maar ook jazz. En heb je dat snelle vingerwerk wel gezien. Beginnen met plectrum is geen enkel probleem.

  5. #15

    Standaard

    Het enige verschil dat ik heb kunnen opmerken tussen een plectrum en je hand, is dat een pelctrum luider speelt en een bijgeluid produceert, en je hand zachter speelt maar wat natuurlijker klinkt. Met een plectrum sla je wel erg regelmatige natuurlijk..

    enne, Miss Alexa, als je kritiek krijgt hier moet je daar tegenkunnen, dit blijft tenslotte een discussie forum!
    <noot van de schoolmeester>


    --Dirk--

  6. #16

    Standaard

    Gitaar spelen?
    Niets moet alles mag.
    Ik speel zelf zowel met als zonder plectrum.
    Er is namelijk altijd wel een song of gitarist die ik wil nadoen.
    Tja, en Chet Atkins nadoen gaat nu eenmaal moeilijk met een plectrum.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Op 2002-01-22 20:28, schreef anoniem:
    Gitaar spelen?
    Niets moet alles mag.
    Ik speel zelf zowel met als zonder plectrum.
    Er is namelijk altijd wel een song of gitarist die ik wil nadoen.
    Tja, en Chet Atkins nadoen gaat nu eenmaal moeilijk met een plectrum.
    hmm.dat was ik dus. Vergeten in te loggen.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Mark Knopfler speelt trouwens nooit maar dan ook nooit met een plectrum, wie ik ook het tegendeel zag beweren.

  9. #19

    Standaard

    Ik zou jeaanraden nylonsnarig-akoestisch te gaan spelen met je vingers, dat geeft je veel en veel meer mogelijkheden en voldoening dan elektrich en plectrum, verschuilend achter een uitgebreide trukendoos van effecten (verveeld snel). Neem bovendien les bij een bevoegd gitaardocent; de meeste doe-het-zelvers lopen heel snel dood en gaan dan alsnog op les. De docent mag het puin ruimen, en jou beginnersplezier is dan al aan flarden! Succes. Fritsie

  10. #20

    Standaard

    Volgens mij is dit een GITARISTEN-NET en geen net voor plankenisten en al helemaal niet voor plankenisten die met een condoom willen gaan spelen.
    Kappen dus met die onzin!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top