Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard mesa 50/50 en V twin

    Ha !

    De V-twin van Mesa heeft maar 1 poweramp-uitgang voor bijv. de Mesa 50/50 poweramp. De Mesa 50/50 heeft echter 2 ingangen (stereo).
    Heeft iemand een suggestie hoe ik beide kanalen van de 50/50 kan benutten met 1 V-twin ? Speciale kabel ?

    En heeft iemand ervaring met nieuwe buizen voor de V-twin ? Mesa nemen voor het specifieke Mesa geluid of is JJ ok ?


    Thanks

    Gr Mike
    Laatst gewijzigd door mike s.; 28 juni 2007 om 17:02

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Niet nodig als je 4ohm speakers hebt,
    Bij 8ohm snap ik denk ik wat je wilt, je wilt 2 speakercabs aansluiten, maar je hebt maar 1 bron en 1 8ohm uitgang per kanaal. Wat je dan kan doen is zelf een kastje knutselen, van 1 jack input naar 2jack outputs, aan elkaar doorverbonden, + en + , - en -, en niet te vergeten afschermingen.

    Als je wil dat ik het uitteken kan dat
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  3. #3

    Standaard

    Hey Sebastiaan,

    Thanks !

    Ik heb 2 x Hughes & Kettner boxen met zowel een 4 en 8 ohm uitgang
    en een 50/50 . Ik gebruik de 8 ohm uitgang.

    Nou als je het zou kunnen uittekenen zou dat heel tof zijn !

    Gr Mike

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    hee, er zitten dus 2 speakers in 1 cabinet? en je hebt 2 van die cabinets?
    Dan is dit waarschijnlijk het geval.

    Je hebt 2 uitgangen op je speakerkasten, 1 4ohm (mono) en die andere is 8ohm maar die is 8ohm wanneer je beide uitgangen van die cab aansluit op je amp. dan is dus speaker 1 links speaker 2 rechts dus stereo amp?
    als je hem dus wilt aansluiten op de mesa met 2 kanalen, dan moet je de 4ohm uitgang pakken van de H&K's en dan 1 in 4ohm in A op de 50/50 en de andere cab 4ohm in 4ohm in B van de 50/50.

    Vat je hem nog:P

    Maar ik weet dus niet zeker of dit het geval is, ik vind het namelijk vreemd dat je zegt dat je de 8ohm gebruikt. sluit je dan je cab met 2 kabel aan op 1 amp?

    Groeten sebas
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Ik denk dat de topicstarter wil weten hoe hij beide kanalen van zijn 50/50 van signaal kan voorzien terwijl zijn v-twin maar 1 uitgang heeft om zijn signaal naar de poweramp te sturen.

    Sebastiaan denkt dat de TS twee boxen wil aansturen met 1 uitgang, juist?

    Misverstand dus hier...



    @ Topicstarter: als ik het juist begrijp heb je een splitter nodig, ook bekend als Y-box. Kijk eens naar de producten van lehle, die kunnen dat.

  6. #6

    Standaard

    Aart is correct; 1 uitgang Vtwin, terwijl 2 ingangen 50/50. Wil de 2 ingangen benutten van de 50/50.

    Gr Mike

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2005
    Locatie
    hoeksche waard
    Berichten
    332

    Standaard

    Ok sorry
    maar ok dat kan, maar zie de logica er niet van
    Want wanneer je het volume dicht houd van een kanaal is het onschadelijk voor en outputtrafo, staat zelfs in de handleiding, ik heb em namelijk zelf ook, en doe het ook zo
    Equipment:
    Custom Audio Amplifiers 3+ preamp!, Lexicon MPX1, TubeTown EVMclone 1x12, Larrivee OM-09 met LRBAGGS Imix, Alhambra 4P, Valley Arts Standard Pro Swamp Ash, Custom Stratocaster, Epiphone Les Paul Standaard LTD red metalflake <b> TE KOOP </b>

  8. #8

    Smile

    Gebruik je ook een effecten unit? indien het antwoord op deze vraag beantwoord wordt met het antwoord "ja" dan is het gevraagde antwoord het antwoord gebruik die tussen premp en poweramp. ik denk dat dat een goed antwoord voor je is indien je antwoord op mijn vraag een positief antwoord is. Indien je antwoord op mijn vraag een negatiefantwoord is het je eigenlijk niks aan mijn antwoord je op post waar je naar een antwoord vroeg. in dat geval is het antwoord van aart een antwoord waar je je antwoord eigenlijk heel goed uit kan halen. maar een stereo fxunnit zou in ieder geval ook een goed antwoord kunnen zijn/ ik hoop je een goed antwoord gegeven te hebben op je vraag naar een antwoord.

    Wachtend op antwoord verblijft ik

    A.N. t' Woord
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9

    Standaard

    de V-twin heeft gewoon 2 uitgangen hoor, tot de FX-loop istie mono, vanaf daar stereo (en zonder effecten dus dubbel mono...)
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top