Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkF
    @artnaz: Hoe bedoel je set neck? is toch duidelijk een neck through.
    Is dat niet hetzelfde? Ik bedoel dus dat het uit één stuk hout gemaakt is, en geen bolt-on neck. Zeg maar zoals een Les Paul en niet zoals een Stratocaster met de afneembare necks.

    Als ik iets verkeerds zeg moeten jullie me maar verbeteren, leer ik eens wat...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    set neck is een gelijmde hals, zoals gibson dat met de Les Paul doet.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    Eerste uren was ik minder blij met de HB en juist positief over het J element, maar na een tijdje spelen toch anders gaan denken over de HB. Het dikke midlaag is enorm vullend. Ik was altijd zo'n sublaag-niks-treble wanker, maar zie nu in dat m'n geluid eigenlijk heel leeg was.
    Hier het zelfde. had eerst een Ibanez met twee soapbars. (erg) veel laag en geen transparant geluid. Heb nu een lakland. ook met MM en J pups en driebands eq, eigenlijk de zelfde configuratie als jij. Maar dan van Bartolini. Ik merk nu idd ook dat ik al die jaren met de Ibanez toch wel wat gemist heb in de mix en op het podium. In de studio was hij zeker niet te gebruiken. Met de lakland is het nu inprikken in de opnametafel via een DI en gelijk een goed gebalanceerd geluidje. Zelfs zonder EQ op de tafel en de balance en EQ op de bas helemaal flat.

    Veel plezier ermee...
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Ik speel eigenlijk altijd met een tubescreamer over een MusicMan HD150 (volledig buizenbak).
    De tubescreamer (wel clean) werkt dan als compressor, hij vlakt de boel gewoon af. Dan kan ik mooi de boel afraffelen.

    Tubescreamer pakt alleen wel een hoop laag weg, dat draai ik er dan weer in op de amp. Lekker onzinnig? Inderdaad.

    Ik moet gewoon wat beheersder spelen!

    Toevallig laatst in de oefenruimte zonder tubescreamer gespeelt, rechtstreeks inpluggen. Dikker geluid, alleen mis ik dan een compressor.
    Nu lijkt het dat de Carvin gewoon meer sustain heeft, de BTB (mijn normale bas) zakt sneller in volume na aanslaan.
    __________________________________________________ __________________________

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Ik speel eigenlijk altijd met een tubescreamer over een MusicMan HD150 (volledig buizenbak).
    De tubescreamer (wel clean) werkt dan als compressor, hij vlakt de boel gewoon af. Dan kan ik mooi de boel afraffelen.

    Tubescreamer pakt alleen wel een hoop laag weg, dat draai ik er dan weer in op de amp. Lekker onzinnig? Inderdaad.

    Ik moet gewoon wat beheersder spelen!
    Tja, als je dit in een studio zou doen, beginnen ze idd wel even achter de oortjes te krabbelen . Maar als je Carver idd en mooihelder geluid heeft en je speelt zonder screamer dan ben je het geratel snel beu en ga je vanzelf netter spelen. Dit was bij mij in ieder geval wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Nu lijkt het dat de Carvin gewoon meer sustain heeft, de BTB (mijn normale bas) zakt sneller in volume na aanslaan.
    Dat is dan weer het grote voordeel van een doorlopende neck.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    @ FC Spoiler.
    Supersbas, wat is dat?
    Superbas!
    De Ebben toets op de carvin is ook zeker het vermelden waard Die kan heel wat gemartel hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Dead Head... (+ nog 2, maar dan zitten er "teveel plaatjes in het bericht"...)
    Is Robbert z'n Mesa kist al kwijt?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Gooi eens wat mp3's op je Chain-site.
    Chain is bijna klaar voor optredens, dan komen er zeker live mp-3 tjes + youtubestukjes. Er stonden wat mp-3tjes op de Chain site, maar die zijn plots verdwenen... Ik zal wel even vragen of de gitarist ze er rap weer op wil zetten. (meeste materiaal is wel met hun vorige bassist) Ik kan op verzoek wel wat opsturen...
    We spelen voorlopig alleen Metallica nummers (oud spul)
    Er staan wel wat oude en wat nieuwere mp-3tjes van mezelf op m'n bassite.
    Laatst gewijzigd door FC Spoiler; 28 juni 2007 om 19:46
    www.fcbass.com
    www.damagedjustice.nl

    You say you're a doctor of minds,
    Don't stick that syringe in my arm.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    @ Mark F

    In de studio nemen we meestal 2 tracks op, 1 clean via DI en 1 track vanaf de versterker (mike). Daarvan maken we een mix.

    Als ik iets heb geleerd in al die jaren is het wel: LESS IS MORE!!

    Dus de tubescreamert gaat er uit. Heb nog wel een EBS Multidrive liggen, die ga ik nog wel checken met de Carvin.

    Lijkt er wel op dat de Carvin veel meer sustain heeft (uitversterkt) dan de BTB. Kan ook zijn omdat ik op de BTB er alle mid uit draai en er amper midlaag meer in het geluid zit.
    De Carvin is dikker over het hele geluidsspectrum.

    Over netter spelen.
    Ik speel al steds dichter bij de brug waardoor het geluid al beheersbaarder wordt qua volumes.
    Laatst gewijzigd door Iceman; 28 juni 2007 om 20:25
    __________________________________________________ __________________________

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FC Spoiler
    Superbas!
    De Ebben toets op de carvin is ook zeker het vermelden waard Die kan heel wat gemartel hebben.

    Dead Head... (+ nog 2, maar dan zitten er "teveel plaatjes in het bericht"...)
    Is Robbert z'n Mesa kist al kwijt?

    Chain is bijna klaar voor optredens, dan komen er zeker live mp-3 tjes + youtubestukjes. Er stonden wat mp-3tjes op de Chain site, maar die zijn plots verdwenen... Ik zal wel even vragen of de gitarist ze er rap weer op wil zetten. (meeste materiaal is wel met hun vorige bassist) Ik kan op verzoek wel wat opsturen...
    We spelen voorlopig alleen Metallica nummers (oud spul)
    Er staan wel wat oude en wat nieuwere mp-3tjes van mezelf op m'n bassite.
    Geen idee of Robbie z'n kist nog heeft. Stoer ding, maar lomp groot. Less is toch echt beter als je het mee moet slepen naar optredens.

    Ik had alleen bij Chain gekeken, zal nu je bassite uitchecken.
    __________________________________________________ __________________________

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2007
    Locatie
    Halsteren
    Berichten
    124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    @ Mark F

    In de studio nemen we meestal 2 tracks op, 1 clean via DI en 1 track vanaf de versterker (mike). Daarvan maken we een mix.

    Als ik iets heb geleerd in al die jaren is het wel: LESS IS MORE!!.
    Is idd wel de meest gangbare manier. zo krijg je je pure basgeluid en je podiumgeluid bij elkaar. en less is idd more!



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
    Over netter spelen.
    Ik speel al steds dichter bij de brug waardoor het geluid al beheersbaarder wordt qua volumes
    Bij de brug zit je op het gedeelte met minder uitslag van je snaar. Nadeel is wel dat je geluid minder warm is dan wanneer je meer naar de hals speelt. ik pak meestal de positie net voor m'n brugpup. heb je toch nog genoeg controle over je spel en nog genoeg warmte in je geluid.
    Gear:
    Lakland 5594, Lakland 5502, Lakland Hollow Body Fretless, Squier Jazz Bass
    Eden WT550, Eden 210 XLT, Eden 115 XL

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 november 2001
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    1.230

    Standaard

    Ik moet ook iets meer bassen ipv gitaarspelen op de bas.

    Speel thuis gitaar, heb hier dan ook een Diezel staan. Gitaar spelen blijft erg gaaf, vandaar de 6 snaren op de bas.
    __________________________________________________ __________________________

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top