Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Smile De 'quest' voor een metal amp

    Alsof d'r nog niet genoeg zijn, nou, nee. Ik ben op zoek (en heb nog enkele vragen ) over de aanschaf van een nieuwe versterker.

    In de zomervakantie ga ik weer werken en dna heb ik weer aardig wat geld te besteden, en ik was van plan een nieuwe versterker te kopen.
    Ik zal daar dan ongeveer 800 euro voor besteden.
    Het gaat om een versterker om mee in een band te spelen.
    Dan heb natuurlijk twee keuzes:

    1) gelijk een versterker kopen met de 800 euro. Ik ben opzoek naar een versterker die goed overweg kan met de zwaardere metalen en ook wel rockt. stijlen die ik wil benaderen; Power Metal, Death Metal, Heavy metal het meest, maar ook wel beetje rock a la G&R, Pearl Jam af en toe. Maar de hoofdzaak is dus flinke metal. Dus om de clean ga ik niet moeilijk doen.
    Ik heb me al aardig verdiept en ben deze versterkers tegen gekomen:
    - ENGL Screamer ( nog niet geprobeerd, moet wel dus 2e hands)
    - Peavey 5150 ( nog niet geprobeerd, moe wel 2e hands *Doh!*)
    - Randall rh150 top en combo g3 (geprobeerd, klonk er lekker, maar eenzijdig metal)
    - Peavey ValveKing ( niet goed genoeg voor de zo genoemde Metal)
    - Hughes&Kettner Warp 7 ( Vond ik erg lekker klinken in de oefenplek, maar verhalen gehoord op 't forum dat hij niet geschikt was voor een band)

    2) gewoon lekker doorsparen en voor een echt degelijke amp sparen waar je je leven eigenlijk mee doorkan.

    Heb blijkbaar dus niet zo'n hele brede beurs maar wil wel een goede, dus ik vraag om jullie hulp, alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door Steven Otto; 26 juni 2007 om 19:46

  2. #2

    Standaard

    Mmmm, ik zou voor de ENGL gaan. Ik heb er zo een al eens getest en die klonk wel aardig

  3. #3

    Standaard

    De warp 7 gaat 2e hands voor 400 in het rond, als je 800 te besteden hebt zou ik dat dus ook doen, die warp zit ver onder je budget (jaja, er onder zitten is ook erg! )

    ik zou ook voor de engl gaan, maar luister maar niet naar mij, ik heb namelijk nog nooit op een van de versterkers gespeelt die jij noemt...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 juli 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    302

    Standaard

    ik zou zeggen door sparen en pevaey 5150 + cab halen, of doorsparen en een mesa boogie ( mark III, IV, quad, triaxis, rectifier bijvoorbeeld ) aanschaffen. hoewel ik de engl veelzijdiger vind dat de peavey kan ik zelf helemaal niets met het geluid.
    *spam* of een marshall jcm 900 high gain dual reverb, ideaal voor rock en ook geschikt voor metal, zo eentje als die ik te koop heb staan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2002
    Locatie
    een hele fijne kliko
    Berichten
    1.240

    Standaard

    €800 is net zo'n lullig bedrag dat je net niet meer voor een beginnersding gaat, maar je kan er ook geen fatsoenlijke halfstack mee halen. Als je iets meer had dan zou ik zeggen ga voor een Thunder head met een 2e hands cabinet i.p.v. een Screamer. Maar goed, ik denk goedkoop is duurkoop en binnen de kortste keren zoek je weer wat beters. Ik heb een Fireball head met cab en dat is best minimalistisch maar dat redt je niet onder de €1200. Ik zou even doorsparen.
    Prima-Nocte @ Myspace

    When the earth spits out the dead,
    They will rise to suck the blood of the living...


    Spiderpig
    Spiderpig
    Does whatever a spiderpig does
    Can he swing
    From a web?
    No he can't
    He's a pig
    Look oooooout!
    He is a spiderpig

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2007
    Locatie
    Ieper (België)
    Berichten
    336

    Standaard

    ik zou doorsparen

    http://www.youtube.com/watch?v=s8w0mAghRhk

    Genz Benz El Diablo 60TS thru a Marshall 1960A

    Kost je alles samen iets van een 2000(nieuwprijs) euro maar dan heb je wel heel vet geluid. 2 de hands moet dit best te vinden zijn onder de 1500 euro.

    vb:
    http://www.2dehands.be/marshall-1960...rshall%201960a

    de head is wel moeilijk te vinden

  7. #7

    Standaard

    TIP: de combo versie van die El Diablo 60 watt gaat voor 1200 euro bij Musik-Schmidt!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  8. #8

    Standaard

    Ik ben ongeveer naar t zelfde opzoek en met hetzelfde budget.. (evt doorsparen)

    engl fireball of thunder lijken me zeker wat.. (evt 2de hands)

    en de crate blue voodoo is nog niet genoemd!.. volgens mij staan der een paar op MP..
    dit is mijn sig

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.582

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
    ik zou doorsparen

    http://www.youtube.com/watch?v=s8w0mAghRhk

    Genz Benz El Diablo 60TS thru a Marshall 1960A

    Kost je alles samen iets van een 2000(nieuwprijs) euro maar dan heb je wel heel vet geluid. 2 de hands moet dit best te vinden zijn onder de 1500 euro.

    vb:
    http://www.2dehands.be/marshall-1960...rshall%201960a

    de head is wel moeilijk te vinden
    Doorsparen...

    Dat is twee keer zoveel als zijn huidige budget. Lijkt me wel wat te hoog gegrepen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Naaldwijk
    Berichten
    3.290

    Smile

    Die Genz Benz klinkt wel erg lekker op die video, alleen zit ik nogal met de prijs.
    Doorsparen betekend dus op dit moment nog een ruim jaar doorsparen. Ik heb besloten toch maximaal 850 te besteden.
    Hij moet dus wel erg geschikt zijn voor het zwaardere Metal. Dan ga ik het niet met een Engl Thunder redden, ben ik achter gekomen. Ik heb nog een vraag over buizen versterkers: Hoe lang gaat een setje buizen mee? en hoe zit het met het vervangen; moet je ze dan allemaal tegelijk vervangen? of per 1 die niet goed is? en wat kost dat per setje/stuk?

    Alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top