Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25

Discussie: Hotrod veranderen

  1. #1

    Standaard Hotrod veranderen

    Hallo,

    Ik heb een Fender Hotrod duluxe en die vind ik nogal korrelig klinken.. beetje ongedevineert en niet echt "strak", niet echt netjes zeg maar.

    De clean is opzich wel oke, maar als ik over de 3/4 kom met het volume gaat hij ook al redelijk modderig klinken.

    Ik heb wel meer zulke dingen gehoord over de hotrod, en marktplaats en andere muziek winkels staan vol met 2e hands hotrods, komt dat omdat er meer mensen zo denken als ik?

    Is het mischien de bedoeling om er een andere speaker in te zetten zoals een celestion v30 ofzo?, of mischien andere buizen?

    Ik speel met een gibson ES135

    Groetjes,

    Aron

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    andere speaker schijnt idd een wereld van verschil te maken.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  3. #3

    Standaard

    Je zou eens een 1x12 met een andere speaker aan kunnen sluiten om te kijken of het je bevalt.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  4. #4

    Standaard

    Maar als ik een 1x12 cab aansluit met een andere speaker op een hotrod versterker, klinkt hij de hot rod dan ook met die speaker "in" de hotrod?

  5. #5

    Standaard

    Het zal altijd anders klinken aangezien een 1x12 cab (vaak) dicht is en je combo open maar het geeft je een idee van hoe het klinkt. Ik zie dat je uit zuidwolde komt; ik neem aan dat klein niks heeft staan op dat gebied, maar bij sound house hebben ze vast wel iets staan.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice


  6. #6

    Standaard

    Ja oke.. maar ik mag toch aan nemen dat een speaker in een cabinet met een dezelfde speaker in een amp met open achterkant niet heel heel anders klinkt.

    En welke speaker raden jullie mij aan? Celestion v30 wordt veel over gesproken hier..

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.587

    Standaard

    Andere speaker in die Hotrod scheelt een hoop. Ik heb het ook gedaan, en het maakt echt wel een verschil. Maar hij blijft los in het laag. Daarvoor zul je denk ik toch wat mods moeten laten doen. Een externe cab (closed back) is ook nog een optie.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Ho Ho Ho

    Ik zou kijken of een Beamblocker daadwerkelijk het verschil voor jou maakt. Veel mensen met versterkers die té trebly, of te modderig of 'te los klinken' hebben zo'n ding geinstalleerd en zeggen dat het echt een wereld van verschil maakt.

    Ik geloof dat glasbier het ook met zijn Hotrod Deluxe heeft gedaan en hij was er ook echt van te spreken!

    25 euro dus uitproberen die hap!!!

  9. #9

    Amp !

    Hee Hoi,

    Ik heb een aantal mod's uitgevoerd aan mijn HRD. Een tone tubby alnico luidspreker, buizen van JJ van voor naar achteren, bias op 68 mV gezamelijk op de eindbuisjes, voedingstrafo, choke en outputtrafo van mercury magnetics. Ik ben zeer tevreden over het resultaat. En als ik terugkijk op de tijd dat ik deze versterker in mijn bezit heb kan ik alleen maar zeggen dat ik de mods al veel eerder had moeten doen. Het meeste impact op het geluid heeft de mercury magnetics mod gehad. Daarna de tonetubby, en daarna pas de buisjes. De hrd klinkt nu zoals een goede buizenversterker moet klinken. Lekker vintageachtig, en je krijgt eruit wat je er in stopt. Je moet er dus echt op werken....

    Als ik je mag adviseren zou ik je aanraden om de outputtrafo en choke te laten vervangen voor een MM type. En laat die speaker in eerste instantie nog maar even zitten. Echt waar, je krijgt een andere versterker terug. Het is mijn nederige mening, dus je hoeft je er verder niets van aan te trekken.

    Binnenkort is de nieuwe demo van het bluesbandje waarin ik speel afgemixt. Dan stuur ik je wel een linkje waar je de versterker in MP3 uitvoering kunt beluisteren.

    Groetjes,

    Paul.

  10. #10

    Standaard

    Oke,

    hartelijk bedankt! hier heb ik wat aan!
    Maar hoeveel gaat dat intotaal kosten ongeveer?

    Zat er ook al aan te denken om hem te gaan verkopen.. maarja heb hem 4/5 maand geleden gekocht voor 740 euro dan ga ik em nu niet verkopen voor 500/600 euro.. dan zou ik gemiddeld 200 euro afschrijven op die paar maanden terwijl ik er niet eens 100 procent tevreden over ben/ was. ja toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top