Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 57

Discussie: Eerste gig

  1. #1

    Standaard Eerste gig



    in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
    Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

    Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

    Het is in een jongerencentrum. Ik ken het zelf niet, maar ik heb gehoord dat er geen podium is. Dit zegt denk ik al wat over de voorzieningen. Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo. Verder heb ik wel een strat, maar dat klinkt veel minder. Bij die strat maakt het me geen flikker uit als hij een keertje omvalt. Wat is jullie mening daarover?
    Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)
    Dreadmember

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception


    in oktober heb ik eindelijk m'n eerste gig!!!
    Ik speel gitaar in een punkrockbandje.

    Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?

    Het is in een jongerencentrum. Ik ken het zelf niet, maar ik heb gehoord dat er geen podium is. Dit zegt denk ik al wat over de voorzieningen. Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen. Dit is mijn beste gitaar, en nog onbeschadigd. Dit hou ik liever nog even zo. Verder heb ik wel een strat, maar dat klinkt veel minder. Bij die strat maakt het me geen flikker uit als hij een keertje omvalt. Wat is jullie mening daarover?
    Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)
    Welk jongerencentrum ga je spelen :O (gezien je woonplaats/omgeving)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    gewoon die strat erin pluggen met je Y boxje en gaan met die banaan !!
    Got a quarter in my pocket.

  4. #4
    Dude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Nou vroeg ik me af of jullie nog tips/ervaringen hebben voor een eerste gig?
    Biertje drinken, geen zenuwen, en knallen !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    maar ik heb gehoord dat er geen podium is.
    Des te beter joh, sta je tussen het publiek, ik had altijd wat moeite met podia, sta je hoog en "alleen"

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Is het bijvoorbeeld verstandig om mijn nieuwe PRS SE mee te nemen.
    Tuurlijk joh... tenzij je er zelf mee gaat gooien is er niemand die er aan zit toch ? en na het afbouwen gewoon goed op je spullen letten maar dat doe je zoiezo, of je nou festivalletje of kroeg doet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rude Perception
    Btw, er staan een randall rg75, is dit genoeg om over te spelen? Zal het zinvol zijn om stereo te spelen? (aby-boxje is aanwezig)
    Zal wel loslopen joh... 75 watt transistor combootje zal het prima doen !

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dat biertje van tevoren kan wel eens een belangrijk aspect zijn .
    Maar verder VOORAL niet te veel nadenken of zenuwpezen van tevoren, dan komt alles wel goed.
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  6. #6

    Standaard

    de zenuwen en het biertje had ik zelf wel bedacht.
    Zijn er nog dingen die ik niet moet vergeten?
    extra batterij, genoeg snoer, setje extra snaren, genoeg plectrums....
    Verder nog dingen waar je niet snel aan denkt, maar die wel handig zijn?

    het is btw op 13 oktober (jaja, vrijdag de 13de ) in de til.
    www.bcdetil.nl
    Dreadmember

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    - goed stemapparaat
    - gitaarstandaard (zeker met de PRS SE)
    - straplocks (je wilt niet dat je gitaar uit de strap schiet tijdens een optreden!)
    - goede kabels, veel plectra, snaren en batterij zijn inderdaad erg verstandig

    Niet teveel zorgen maken..

    Hoewel, bij mijn laatste optreden was ik totaal niet zenuwachtig. Uiteindelijk boeiden de foutjes me niet zoveel, net als bij repetities. Dat voelde ook weer niet goed aan.

    Ohja, indrinken is goed, maar zorg wel dat je nog strak kunt spelen .

  8. #8

    Standaard

    ik weet precies hoeveel ik kan drinken zonder dat ik minder ga spelen. Straplocks heb ik niet, maar ik heb een dikke gitaarband, en met de rubbertjes grolsch beugels heb ik hem er nog nooit af gekregen. Goed gitaarstandaard is zeker handig.
    Ik ken de versterker niet. Zijn er nog tips voor het afstellen van die versterker? Ik gebruik m'n eigen distortion, omdat ik met 1 trap moet kunnen wisselen van clean met chorus en delay naar alleen distortion. Waarschijnlijk is het tegen die tijd een boss ds-1. Het moet een beetje een sex pistols-geluid worden, dus gewoon ruig, rauw en hard scheurend, maar geen metal.
    Dreadmember

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    niet dronken worden

  10. #10

    Standaard

    en wat je zeker niet moet vergeten is: Spelen!!
    veel plezier en succes

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top