Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Een tip: koop een oudere serie GForce nu het nog betaalbaar is. Er komt geen opvolger voor zover nu bekend, en een gitaareffect wat na 10 jaar nog steeds mateloos populair is (superieur aan veel alternatieven) wordt in de komende tien jaar een hype. Mark my words.

    Morris
    just give me 6 months (ga niet met alleen 'n 19" bak naar Zweden... helemaal niet als die bak van Deense makelij is )
    misschien zien we 'm nog wel tot 600euri zakken...
    dat zou wat zijn...


    maar uhm, qua-hype;
    H3000's lopen niet zo lekker als vorig jaar, dit jaar zie je ze vaker voor lagere bedragen (of zijn dat de kapotte dingen die vorig jaar ge'eBay'd zijn??)

    Voorbeeld is die RSP550 van Roland, niet? En mss ook wel de PSA-1 (hoewel die er nog steeds 'nieuw' is..)

    Als de G-force ten tijde van mijn G-force GAS zo weinig kostte als nu...


    even OT:
    ik twijfel voor volgend jaar tussen een G-Force/GCX/GCP-combinatie of een MPX-g2/MPX-1-GCX-GCP-combinatie (GCP kan ook Midi mate worden, afh. van plaats op podium/studentenhok..)
    om m'n pedalboard (pre-gain) + Studiotone aan te vullen met enkel kwaliteit-delays/chorussen/whammy/Special eFx + kanaalomschakeling

    vind het nog 'n beetje vroeg om m'n Studiotone 'bij voorbaat' al voor 'n 19"-setup te verruilen..

    ik denk dat de G-force een fijne aanvulling is, je ziet vaak dat 'pro's' het ding 'alleen maar' gebruiken voor delays en chorussen..
    ik ben vooral gecharmeerd van de TC flange/chorus, delays en pitch/whacky/whammy dingen...

    meer wil ik niet nodig hebben tijdens het in-m'n-eentje-dragen ....


    Voor Morris: wat is je ervaring met de G-F? want die heb je nog wel nog toch, Eclipse is verkocht.. ?
    en wat anders; ik heb Fahrenheits agenda niet gecheckt, spelen jullie nog in de buurt van Genhout ? ...Zaterdag ook naar Toto op Walibi Flevo-land-terrein?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  2. #12

    Standaard

    Nee, helaas, vorig jaar ben ik zowat de hele tour hier meegeweest, maar ik zit de komende weken in Frankrijk ;-(

    vwb de H3000, probleem is dat dat ding log en zwaar is. Ik blijf erbij dat deze beter is dan de Eclipse. De Gforce is gewoon een perfect 'swiss army knife' kan alles, en klinkt fantastisch, mits je de truukjes qua interne signal routing kent, en die ken ik ;-)

    Voor wat betreft je setup, ik zou voor de gforce gaan en dit combineren met wat pedaaltjes. De GCX kan ik je niet echt aanraden, want dat is een mega tone sucker. Overigens, denk je ook aan een mixer? Want serieel is nooit een goede optie...
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7

    even OT:
    ik twijfel voor volgend jaar tussen een G-Force/GCX/GCP-combinatie of een MPX-g2/MPX-1-GCX-GCP-combinatie (GCP kan ook Midi mate worden, afh. van plaats op podium/studentenhok..)
    om m'n pedalboard (pre-gain) + Studiotone aan te vullen met enkel kwaliteit-delays/chorussen/whammy/Special eFx + kanaalomschakeling
    Dat is zo'n beetje wat ik ook gebruik, alleen is de Studiotone bij mij dan een Multitone II:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

    Veelzijdig en door de losse componenten makkelijk te upgraden / uit te breiden.
    Heel tevreden mee!
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Nee, helaas, vorig jaar ben ik zowat de hele tour hier meegeweest, maar ik zit de komende weken in Frankrijk ;-(

    vwb de H3000, probleem is dat dat ding log en zwaar is. Ik blijf erbij dat deze beter is dan de Eclipse. De Gforce is gewoon een perfect 'swiss army knife' kan alles, en klinkt fantastisch, mits je de truukjes qua interne signal routing kent, en die ken ik ;-)

    Voor wat betreft je setup, ik zou voor de gforce gaan en dit combineren met wat pedaaltjes. De GCX kan ik je niet echt aanraden, want dat is een mega tone sucker. Overigens, denk je ook aan een mixer? Want serieel is nooit een goede optie...
    Allereerst even m'n excuses aanbieden dat ik deze thread 'n beetje 'hog'...

    ----------------------
    verder dan:
    bij 'wat pedaaltjes erbij' dacht ik zelf aan m'n huidige pedalboard.. in ieder geval voor wah en andere pre-gain dingen.. aangevuld met delay/chorus/phase (?)/whammy uit de G-F

    en het channel switchen (wat G-force niet kan) is iets dat ik met mijn 'iedere keer misschien een andere amp'-instelling ook niet ten volste kan benutten.. maar het wel graag zou willen!

    de meeste amps die ik tref, incl. m'n Studiotone, hebben toch maar 1 TRS- switch, kwestie van 'dubbele preset', met andere Axess CFX-instelling..

    of gewoon losse amp-footswitch ernaast zetten...


    ------------------------------

    probleem is dan wel dat ik met 'n G-force 'dedicated' midi-controller onhandig' bezig ben??


    NIEUW optie 1: Compact Rack-Setup
    'n tussenvorm = G-force + Axess GRX-4 met phaser en OD, past ook wel in 4 of 5he tas/koffer... evt. CFX voor amp-switch..
    daar een Midi-mate + expressiepedaal + wah..
    klaar..
    daar kan ik wel mee leven, zonder dat ik het 'zonde' vind dat ik m'n huidige board dan 'niet gebruik' ...


    of

    NIEUW originele optie 2 (idee):

    iets anders wat ik me afvraag is dit:

    zou ik voor 'n paar pedalen, toekomstige phaser (loop 1), Kentana (loop 2), Fulldrive/OCD (loop 3) , Compnova (loop 4), niet ook 'n GRX op m'n pedalboard kunnen zetten?
    zodat deze bij 'n niet-aangesloten Midi-board (of met 'n klein midi-pedaaltje) altijd 'actieve loops' heeft, die ik dan door 't pedaal te kiezen, aan/uit zet.. ?

    en dan als ik m'n G-force + midi-board 'aanmeer', dat ik dan m'n pedalboard als 'n soort pedalenlade bedien (en dus ook in presets te vangen is..)... ?


    --------------------------------


    Dit was 'het originele plan' :

    Bestaand A:

    pedalboard = jamsessie, snelle repetitie, evt. big band...
    combinatie OCD + Replica + DD-5 (mod) op board is al zat om een goede echo-delay aan te vullen met 'n smerige lead-delay.. (denk '80's rock-covers of 'amp- kanaal3'-delays)
    2 gitaarkabels..

    Alleen rack/geen footcontroller/geen wah/geen pedalboard:
    rack-effect/GRX = big band repetitie/kleinere settings (Jesse van Ruller style, weinig presets switchen, GCP hoeft niet mee, evt. met 2 'wet cabinets')
    3 gitaarkabels..(send/return + rack-input)

    Rack + footcontroller/geen pedalboard:
    rack-effect/GRX + GCP/Midi mate = groter big band optreden, presets schakelen
    misschien kan ik met 2 expressiepedalen dan ook de G-force 'wah' gebruiken, als ik niet met m'n gewone pedalboard-wah wil slepen..
    3 gitaarkabels + 1 of 2 midi kabel (phantom/status aanduiding.. ?)
    4 gitaar kabels (send/return + wah-input + rack-input)

    rack-effect/GRX + GCP/Midi Mate +pedalboard = the big guns.. om zowel G-force + GRX + 6 pedalen ad hoc te kunnen bedienen..

    in deze situatie is wah die 'in' m'n pedalboard zit, misschien overbodig omdat op de GCP/Midi-mate plank ook al 'n wah zit..

    het is erg onconventioneel (want: onhandig), maar als semi-amateur (verkeerde studie qua muziekbeleving af en toe), wil ik zo veel mogelijk, met zo veel mogelijk bereiken...


    -------------------------


    als ik het zo bekijk, heb ik met

    - G-force
    - Power Distrib (voor G-force, pedalen en floorboard)
    - Midimate/GCP
    - expressiepedaal

    al een girly rack, waarmee ik m'n huidige pedalboard kan aanvullen...

    zou ik

    - GRX-4
    - Phase 90
    - OCD/Tube Zone/evt. Bad Monkey
    - TS-9/SM-9
    (- Wah)

    .....er dan nog eens bij zetten, dan kan ik m'n pedalboard wat vaker thuis laten zonder iets (overdrevens) te missen, maar ik zou dit er wel evt. 'bij' zou kunnen zetten.. ?

    -------------
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #15

    Smile G-system

    Ik heb een G-force gehad en uiteindelijk weer verkocht omdat ik het geluid niet goed vond.

    Nu heb ik een G-system en dat vind ik persoonlijk een veel mooier apparaat.
    Ik sla meestal de eerste ingang ( filters en compressor ) over omdat dat teveel mijn gitaarsignaal beinvloedt. Ik stap via een buffertje ( een boss pedaaltje ) in in de effect-return van de eerste loop. Mijn preamp (triaxis) vind ik ook beter klinken in loop-4 dan in de preamp-insert-loop. Die laatste comprimeert een beetje.

    Waarom is G-system mooier ?
    - loops waarmee je externe pedaaltjes kunt switchen
    - als je ook de eerste trap gebruikt dan heb je filters en compressors waar je ze wilt hebben: voor de preamp
    - fantastisch voetpedaal
    - je kunt de engine en de controller splitsen ( heb ik gedaan ) waardoor je alleen maar een kabeltje hebt van de controler naar het rack. Je kunt van daaruit alles aansturen. Lekker opgeruimd.
    - betere geluiden dan de g-force ( naar mijn smaak tenminste )
    - zorg wel voor softwareupdate 2.01

    Leon

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Ik heb ook mijn preamps (Bogner The FIsh en en Soldano SP77) in de loops (3 en 4) gedaan ipv de preamp insert loop, vanwege dezelfde reden: ik dacht een beetje compressie te horen. Vreemd, want de specs van die poort zijn toch identiek, dus ik dacht eigenlijk dat ik mezelf voor de gek hield. Leuk te horen dat jij dezelfde ervaring had.

    Veder 100% mee eens, hoewel ik de geluiden van de g-force eigenlijk niet slechter vind, hooguit iets 'anders' - ihb de chorus. Ik en gek op een hele mooie, niet al te diepe maar wel heel waterige chorus - 'Heroin' van Lou Reed, zeg maar, en die is van de G-System beter dan van de G-Force. Maar dat is dus meer een kwestie van smaak.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2002
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris
    Een tip: koop een oudere serie GForce nu het nog betaalbaar is. Er komt geen opvolger voor zover nu bekend, en een gitaareffect wat na 10 jaar nog steeds mateloos populair is (superieur aan veel alternatieven) wordt in de komende tien jaar een hype. Mark my words.

    Morris
    Morris, hoezo een oudere serie?

  8. #18

    Standaard G-System... gaaf!!!

    Na lang gedreutel is mijn MPXG2 + Controller de deur uit t.b.v. een G-System... Geen spijt. Gebruik mijn set-up voor live doeleinden en het werkt heel simpel... Nog geen pedalen in de loops gehangen. Maar dat volgt.
    Ook ik heb de unit gescheiden.
    Het kloppend hart in mijn rack. Keurig met goeie en korte kabels aan mijn Triaxis gekoppeld.
    Simpel UTP kabel ertussen... en gaan!!!!

    Een betere UTP kabel is onderweg. Ik heb speciale Neutrik UTP-XLR connectoren al aangeschaft. Werkt super. Kan je over een bestaande UTP kabel heen monteren en trek je op een podium niet zomaar je kabel aan S....
    (hey, mooi Lingo woord!!!).

    Bovendien haal je heel snel goeie sounds uit de G-System.
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Ik heb vandaag ook een G-System gekocht.
    Als ex-eigenaar van de G-Major & G-Force moet ik zeggen dat deze toch wel
    behoorlijk klinkt.
    Ik heb nog niet alles kunnen testen, maar met de volgende setup ben ik
    eigenlijk al geheel tevreden:
    Gitaar -> EB Volped. -> RMC-1 Wah -> input Bogner Shiva -> Send ->
    G-System Loop 1 Return -> G-System Output -> Return Bogner Shiva.

    G-system vervangt ook de footswitch van de Bogner, en die A/B van de Relay
    settings is een slimme functie!
    Programmeren is relatief simpel, maar dat vond ik van de G-Force ook een
    van de beste dingen.

    Ik heb nu 5 patches gemaakt waarmee ik eigenlijk alle basis geluiden van mijn
    huidige pedalboard heb overgenomen.
    Ook de werking heb ik vrijwel gekopieerd, dus eigenlijk selecteer ik alleen
    kanalen van de Bogner en gebruik de Effect switches om dingen aan/uit te
    zetten.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    Er zit een verschil in de Loops & Pre-amploop op de G-System.

    De loops zijn ongebalanceerd uitgevoerd en de pre-amploop is
    gebalanceerd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top