Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2002
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    221

    Standaard G-force of G-system?

    Hey!

    Ik weet het niet meer...
    Ben opzoek naar een goede effectprocessor met de mogelijkheid om een aantal losse pedalen erbij te gebruiken zonder al teveel tone-suck. Dit lijkt dus ideaal voor een gsystem. Ik heb hem getest en een Red Snapper in de loop gezet, echter verlies je wel wat tone....(kan ook aan de goedkope (loop)kabeltjes liggen)

    Verder lees ik heel veel goeds over de Gforce. Ook dat deze een betere chip zou hebben?!?!
    Kan ik hier ook losse pedalen bij aansluiten? Zou een stuk goedkoper zijn.

    Ik hoop dat iemand me wil helpen.

    Greetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    op de gforce kun je natuurlijk een midi-board aansluiten, verder 1 expressie-pedaal. Je kunt niks in de loop stoppen want die heeft 'ie niet. De G-system is iets moderner, maar de meeste effecten van de G-Force zitten ook in de G-System (ik dacht alleen de Drive functie niet). De G-Force heeft meer mogelijkheden om de volgorde van effecten in te stellen en kan ook meer effecten tegelijk aan, net als bijv. een GT8. De G-System heeft uiteraard een floorboard, maar daarnaast ook 4 switches (de G-Force heeft geen switches) en 5 loops (de G-Force heeft geen loops) en aansluitmogelijkheden voor 4 expressiepedalen (waarvan je er twee tegelijk kun gebruiken - moet je wel raar staan, lijkt me). De G-Force heeft ook S/P DIF input, beiden hebben S/P Dif output.

    Ohja, en ze zuigen allebei toon. Als je bij de G-System iets in de loop hangt, nog wat meer. Ik vond het niet hinderlijk.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
    op de gforce kun je natuurlijk een midi-board aansluiten, verder 1 expressie-pedaal. Je kunt niks in de loop stoppen want die heeft 'ie niet. De G-system is iets moderner, maar de meeste effecten van de G-Force zitten ook in de G-System (ik dacht alleen de Drive functie niet). De G-Force heeft meer mogelijkheden om de volgorde van effecten in te stellen en kan ook meer effecten tegelijk aan, net als bijv. een GT8. De G-System heeft uiteraard een floorboard, maar daarnaast ook 4 switches (de G-Force heeft geen switches) en 5 loops (de G-Force heeft geen loops) en aansluitmogelijkheden voor 4 expressiepedalen (waarvan je er twee tegelijk kun gebruiken - moet je wel raar staan, lijkt me). De G-Force heeft ook S/P DIF input, beiden hebben S/P Dif output.

    Ohja, en ze zuigen allebei toon. Als je bij de G-System iets in de loop hangt, nog wat meer. Ik vond het niet hinderlijk.
    je verliest idd altijd wat toon, tenzij je een Switchblade Switcher zou nemen..daar wordt 't minimaler volgens mij..

    Combinatie Switchblade Switcher + G-force zou een mooi compromis qua toon/toonzuig zijn; G-force is namelijk nog steeds het topmodel van TC, maar de G-system is een.. 'systeem' met loopswitcher en floorboard..

    een combinatie van DMC Ground Control Pro + DMC GCX switcher + G-major zou een prijstechnisch alternatief kunnen zijn (is zelfs goedkoper, excl. bekabeling).. daar heb je meer loops, 2 relays (=4 switches dacht ik) maar mss ook iets meer toonzuig..

    zelf dacht ik volgend jaar een GCP/GCX/Lexicon MPX-G2 of GCP/GCX/G-Force bij m'n pedalenplank 'te duwen'..

    Misschien i.p.v die GCP een Midi Mate..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duane
    Hey!

    Ik weet het niet meer...
    Ben opzoek naar een goede effectprocessor met de mogelijkheid om een aantal losse pedalen erbij te gebruiken zonder al teveel tone-suck. Dit lijkt dus ideaal voor een gsystem. Ik heb hem getest en een Red Snapper in de loop gezet, echter verlies je wel wat tone....(kan ook aan de goedkope (loop)kabeltjes liggen)

    Verder lees ik heel veel goeds over de Gforce. Ook dat deze een betere chip zou hebben?!?!
    Kan ik hier ook losse pedalen bij aansluiten? Zou een stuk goedkoper zijn.

    Ik hoop dat iemand me wil helpen.

    Greetz
    je hoort wel veel boze tongen die zeggen dat er weinig 'reserve onderdelen' voor de G-force zouden zijn..

    ben ik toch benieuwd of/wat TC dan als dé opvolger zou presenteren.. ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7
    je hoort wel veel boze tongen die zeggen dat er weinig 'reserve onderdelen' voor de G-force zouden zijn..

    ben ik toch benieuwd of/wat TC dan als dé opvolger zou presenteren.. ?
    Ik vind het zowieso al behoorlijk lang duren voor een nieuw 19" apparaat van TC...
    Maar weinig reserve onderdelen? Kan ik me haast niet voorstellen.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2002
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    221

    Standaard

    Ze hebben beperkte reserve onderdelen voor de Gforce. Maar idd. zelf dacht ik namelijk ook al aan een GCX + Gforce. Is om de nabij dezelfde prijs!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Moet je er nog wel een Ground Control bij doen natuurlijk, en dan wordt 't toch wel een stukje duurder dan een G-System. Ik heb geen ervaring met die dingen, ik weet wel dat het programmeren van de G-System supersimpel is,m en daarbij heb je dan wel als voordeel dat je control board, switcher en multifx volledig geintegreerd zijn.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
    en daarbij heb je dan wel als voordeel dat je control board, switcher en multifx volledig geintegreerd zijn.
    Maar dit "voordeel" kan later ook weer een "nadeel" zijn.
    Mocht je een eventuele upgrade naar een ander fx apparaat overwegen, of is je footswitch niet meer toereikend, dan zit je daar ook aan vast.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2002
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    221

    Standaard

    Er staan veel G-forces te koop de laatste tijd.....
    Hoe zit dat met die software bugs? Lees dat veel mensen hem daarom verkopen?!?!? Iemand ervaring hiermee?
    thanks!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duane
    Er staan veel G-forces te koop de laatste tijd.....
    Hoe zit dat met die software bugs? Lees dat veel mensen hem daarom verkopen?!?!? Iemand ervaring hiermee?
    thanks!
    Een tip: koop een oudere serie GForce nu het nog betaalbaar is. Er komt geen opvolger voor zover nu bekend, en een gitaareffect wat na 10 jaar nog steeds mateloos populair is (superieur aan veel alternatieven) wordt in de komende tien jaar een hype. Mark my words.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top