Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: GP100 en GT-Pro

  1. #1

    Standaard GP100 en GT-Pro

    Vroeger werkte ik met de GP100 en sinds een jaar met de GT-pro. Toch mis ik enkele geluiden van de GP100 (Waar uren en uren tijd in is gaan zitten). Op een of andere manier lukt het mij niet om dit exacte geluid te produceren op mijn GT-Pro. Ik wilde dus de GP100 via Send/Return "loopen" aan de GT-Pro, maar wat ik ook probeer, ik krijg niet het resultaat wat ik wil: Alleen het geluid van de GP100. Van de GP100 staat de Send/Return aan. De S/R Volumes van beide apparaten verhoogd.
    Weet iemand hoe ik dit toch voor elkaar krijg?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.594

    Standaard

    Ik snap het niet helemaal. Heb je de GP100 volledig in de FX-loop van de GT hangen, dus:
    GT FX send > GP input
    GP left/mono out > GT FX return
    Of anders?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb inderdaad deze S/R schakeling gemaakt. Daarom begrijp ik het dus ook niet. Ik blijf alleen het geluid van de GTPro horen. De GP100 komt niet door en dat is wat ik wil.
    Het zou eigenlijk heel eenvoudig moeten zijn maar ergens mis ik iets.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    Heb je de loop ook wel ingeschakeld ? Standaard staat 'ie uit...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Erick, wat voor geluiden mis je in de GT Pro?

    Ik wil van mijn GT5 af en ik overweeg de GT Pro als vervanging te nemen. Wat is je ervaring er verder mee?

  6. #6

    Standaard

    De send/return loop staat van allebei de apparaten ingeschakeld. Tevens ook alle parameters uitgeprobeerd. Stereo1 en 2 etc. op de GTPro en ook op de GP100.

    Ik vind de GTpro het beste wat er op dit moment te koop is. Alle tekortkomingen die de GP100 had zijn volledig weggewerkt op de GTPro.
    Zeker voor wat betreft de accoustische effecten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    heb je de mix van de loop wel goed staan dan ? je kunt met de meter functie ook zien hoeveel er de loop uit gaat en wat er terug komt. Kun je bij de GP100 zien of 'ie iets binnen krijgt ?

  8. #8

    Standaard

    Om bij het tweede te beginnen: Ik was vergeten de meters te checken.
    Beginnend op de GP100:
    - De return meter geeft een uitslag. Dus er komt signaal binnen vanaf de GTPro.
    - De send meter geeft niets aan. Dus er komt geen signaal vanaf de GP100. Het probleem, denk ik dan, ligt bij de GP100.?.

    De instellingen van de S/R van de GP100 zijn op dit moment:
    Mode: Normal. De andere twee ook geprobeerd.(Mix en Branchout) geen effect.
    Type: S/R1&S/R2. (ook de andere opties geprobeerd, geen effect)
    Select: S/R1. (Idem als boven)
    Send Level: 100.
    In de globale instellingen staan de S1, S2, R1 en R2 op +4dB.
    En de loop staat ingeschakeld.
    Ik kan op de GTPro niet de meter vinden van het send/return signaal, wel van de loop, maar die geeft wel een uitslag maar dat is het droge signaal van de GTPro zelf.
    Ps: Ook kabeltjes vervangen.
    Laatst gewijzigd door Erick100; 3 juli 2007 om 15:11 Reden: Ik vergat iets

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het gevonden. Beetje dom eigenlijk. Ik heb nu de send van de GTPro verbonden aan de input van de GP100 en van Channel A (Mono) verbonden aan de return1 van de GTPro. Precies zoals je een enkelvoudig pedaaltje zou aansluiten. En het werkt. De send/return van de GP100 heeft hier niets mee te maken.
    Bedankt voor het meedenken.

    Nu heb ik nog een vraagje: Zou het mogelijk zijn om de GP100 middels Midi In en de GTPro via Midi Out via een FC200 pedaal allebei op of neer te schakelen? Zodat de ze met elkaar meelopen? Ik kan dit zelf niet testen want ik heb voorlopig maar 1 midikabel.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.573

    Standaard

    dan moet de gt pro op midi thru - weet niet of dat kan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top