Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard ..toch maar GAS-zoeken? (Phase 90/Chorus-suggestie)

    ..zoals sommigen weten is mijn pedaalgekte voorlopig 'af' en heb ik er niks meer bij nodig... dit jaar..



    nu zou ik volgend jaar (bij terugkomst uit Zweden) graag een handzamere combi willen, het maakt me niks uit dat ik vaker heen en weer moet lopen, als ik maar niet 1 bullebakboard mee neem..

    het plan is om deze:



    te combineren met een Axess MFC of Midi Mate..
    Deze zou een G-major/Intellifex/Rackmounted Eventide-factor pedaal aansturen..
    Het doel is om 1 'lui' handzaam boutique board te hebben als 'do it all'.. en om dit aan te vullen met goede modulaties, rackdelays, pitch en whammy sounds uit 'n rackprocessor..

    nu weet ik dat rackprocessors wel goed 'in' de modulatie zitten... maar heeft iemand misschien een idee om toch nog een mini-modulatie OP mijn board te krijgen? zodat ik 't rack evt. alleen voor delays of 'n whammy zou gebruiken.. ?

    Concreet: zou een Phase 90 mij het 'rotary' gat eniszins laten opvullen, dat ik met de SCF niet 'direct' kan vullen?

    En wat anders: hoe groot is het verschil tussen de TC SCF en andere 'higher end' choruspedalen? Ik denk wel dat ik 't pedaal hou, maar soms mis ik 'iets' in die sound.. ?
    Laatst gewijzigd door Nitefly7; 22 juni 2007 om 14:37
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    ... van welk merk is het klokje? En zijn de wijzers fluoriserend genoeg om in t donker de tijd te zien?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing
    ... van welk merk is het klokje? En zijn de wijzers fluoriserend genoeg om in t donker de tijd te zien?
    beetje fluoriserend effect, maar ook een klein lampje aan de zijkant met 'n knopje..

    Merk is Nederlands boutiquebouwer/warenhuis H-Ema
    't was een soort tegemoetkoming om 'iets' als aandenken aan m'n vriendin op 't podium te hebben (zij heeft 'm uitgezocht... gelukkig is haar smaak in mannen..nou ja, niet VEEL beter... but stilll )
    vond 't wel geinig omdat ik nog geen fluor-groen als kleur had..

    ...binnenkort wordt 't gehele board trouwens 'wit' denk ik..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Om even op het rotary geluid in te gaan: uit de afdeling 'niet boutique' heb ik tot nu toe nog steeds de beste ervaring met de (jawel) Ibanez RC99, vooral omdat -ie voldoende transparant is, maar toch ook net genoeg kleuring geeft aan het geluid. Je zal me niet horen zeggen dat 't "net een Leslie is", da's onzin, maar hij benadert het overtuigend. Belangrijk verschil met veel andere chorussen is dat -ie niet dat metalige toevoegt aan het geluid, maar juist een beetje extra warmte geeft.
    Een phaser als de Phase90 is naar mijn smaak eigenlijk net te mild en een SMall Stone net te dik, om er even twee klassiekers bij te halen als referentie.
    In de afdeling duur hebben we natuurlijk nog de H&K Rotosphere, die is echt zalig maar slecht verkrijgbaar, takkeduur en zwaar en groot.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top