Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Ibanez K7 vraagje.

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard Ibanez K7 vraagje.

    Hey guys,
    Ik heb een Ibanez K7 KoRn Signature gitaar, en hij speelt echt fantastisch enzo.
    Nou vind ik alleen de sound soms zo dof en vrij low output, nou zat ik te denke aan het vervangen van de elementen, maar nou is mn vraag; is het niet zonde om de elementen uit een signature gitaar te halen, want de elementen zijn natuurlijk wel zorgvuldig gekozen voor de gitaar?
    Ik kan ook nog een overdrive/booster pedaal tussen mn versterker douwen, miss dat dat ook al wat scheelt?

  2. #2

    Standaard

    Een pedaal zal niet veel schelen, de PAF7 elementen die in deze gitaar zitten zijn idd low output (zie ook de website van dimarzio)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2002
    Locatie
    Londen
    Berichten
    7.595

    Standaard

    Ach, elementen vervangen gebeurt erg vaak, niet iets om je druk over te maken. Je kan de originele elementen er nog altijd bij bewaren. Je kan ook eens beginnen met bijv. alleen een ander brugelement om te horen hoe dat bevalt. De K7 is een goede gitaar, daar kunnen ook zonder problemen andere pickups in:-)
    PRS, Gibson, Gretsch, Township, Budda, National, Farfisa

    www.highspeeddirt.nl - Harde, vette, harde hardrock!
    www.band010.nl - Stuko tot-en-met!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    idd, de K7 elementen vond ik niet erg hot, maar daardoor klonken ze clean erg lekker, wat ik zou doen als ik jou was is de PAF in de neck laten zitten, en alleen het brug element vervangen, naja, helemaal eigen keus uiteraard, maar ik denkt dat je het wel handig zou vinden voor cleane partijen

    heb je trouwens de "groene" of de "paarse" ? ik vond het in ieder geval een heeeel lekker gitaartje
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iwamoto
    idd, de K7 elementen vond ik niet erg hot, maar daardoor klonken ze clean erg lekker, wat ik zou doen als ik jou was is de PAF in de neck laten zitten, en alleen het brug element vervangen, naja, helemaal eigen keus uiteraard, maar ik denkt dat je het wel handig zou vinden voor cleane partijen

    heb je trouwens de "groene" of de "paarse" ? ik vond het in ieder geval een heeeel lekker gitaartje
    Ja zat ik ook al aan te denke, en dan pleur ik van die ''nieuwe soort EMG's'' erin. (Passieve Seymour's geloof ik).
    En jha ik heb de groene/grijze, maar mn pa gaat hem opschilderen

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimoSomers
    Ja zat ik ook al aan te denke, en dan pleur ik van die ''nieuwe soort EMG's'' erin. (Passieve Seymour's geloof ik).
    En jha ik heb de groene/grijze, maar mn pa gaat hem opschilderen
    Sorry? wel moeilijk doen over eventuele nieuwe pickups die je altijd nog weer terug kunt schroeven. Maar een nieuwe paintjob is geen probleem?

    haha.. maar elementen kan je altijd vervangen, kijk eens op www.dimarzio.com bijvoorbeeld
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2007
    Locatie
    Planet KiXi
    Berichten
    3.668

    Standaard

    K, ik zet dus actieve seymours erin denkik.
    Nou is mn vraag weer, werken die goed samen met dimarzio paf humbuckers?
    Oja en nog iets, is het dan makkelijk om een killswitch op mn elementen te zetten?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    hardenberg
    Berichten
    2.060

    Standaard

    actief en passief gaat slecht, zeg maar niet samen. te groot volume verschil.

    maar als ik vragen mag.. waarom koop je een gitaar van zo'n 1500 euro als je de elementen niet bevallen? voor minder had je precies (goed bijna precies) dezelfde gitaar gehad met andere elementen... die had je zelfs nog kunnen vervangen en dan was je nog stukken goedkoper uitgeweest...
    TE KOOP: Schecter 007 elite, Rocktron replifex, behringer fcb1010

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 augustus 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    9.934

    Standaard

    ik zou dan de dimarzio d-activator pakken, wel goed de hoogte bijstellen voor een niet te groot volume verschil, en een kill switch hangt af van wat je wilt (shakelaar, drukknop)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hoeveel daarvan gebruik je nou daadwerkelijk?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?

  10. #10

    Standaard

    low output rules!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top