Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard ik meen een of andere rare modulatie te horen op mijn pedalboard...

    nou, ik ben begonnen met mijn pedalen te rangschikken op mijn pedalboard... de meesten staan erop, en dit is mijn keten:

    korg dt-10 tuner > crybaby 535Q wah >

    boss NS-2 >>send>> boss GE-7 > boss GE-7 > Ibanez TS-9 > Marshall Guv'Nor II > HWA Fuzzwork Orange >>return>> boss NS-2 >

    Peavey Valveking 112

    fx-loop >>send>> MXR EvH Phase90 > Digitech Digidelay

    alleen... ik heb mijn valveking in het oefenhok staan, dus nu staat alles op de Epi Valve Jr. (zonder fx-loop)...

    nou, wat meen ik nu te horen? (2 dingen):

    - geluid is minder helder dan normaal
    - een wat wobbelende lage e

    wat vermoed ik:

    - keten (of iets in de keten) is een tonesucker..? (hoewel ik eerder nooit problemen heb gehad)
    - te veel laag voor mijn valve jr...?
    - teveel kabels over elkaar, door elkaar etc...?

    ---

    mocht het 'tonesuck' zijn, is het dan verstandig een clean boostje ervoor (of erna..?) te gooien? ik heb hier nog een toadworks meat liggen die redelijk lang clean blijft...

    ---

    wat ik raar vind: ik heb dit nooit gehoord toen mijn pedalen gewoon op de grond naast elkaar lagen, het lijkt haast wel of het komt doordat ze opeens zo dicht op elkaar gecramd staan, met alle kabels e.d. dichter op elkaar.. kan dat uberhaupt wel..? ik heb ook al a/b testjes gedaan, en ik kan geen pedaal als duidelijke veroorzaker aanwijzen... zouden goede patchkabels ook al kunnen helpen met dit probleem..? (doffige klank op lage e en a en een soort van vibrato-achtige modulatie op de lage e.. (overdreven gesteld))

    ---

    zijn dit goeie patchkabels..?:



    Proel SGP115 Signaalkabel
    - 6,3 Mono haaks <=> 6,3 Mono haaks
    - Metalen pluggen met goudkleurige pen en tip (Proel S252)
    - Proel "Force" Signaalkabel
    Laatst gewijzigd door jimihattricks; 21 juni 2007 om 11:39
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    volgens mij is er met je patchkabels niks mis. het kan natuurlijk altijd beter , maar dat moet geen problemen geven...

    heb je ook alleen gitaar-amp geprobeerd..? kan namelijk ook daaraan liggen..

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    pfff ik heb net al het mogelijke geprobeerd, maar ik blijf een vreemde wobbel (het lijkt haast wel een tremolo for gods sake!) houden op de g- en lage e-snaar.. ik vind t erg vreemd en ik word er nogal wanhopig van, omdat ik afgelopen weekend in het oefenhok NERGENS last van had..

    het verlies aan hoog heb ik verholpen met een beetje getweak, dat is geen probleem meer

    ik ben tot de volgende conclusies gekomen:
    1) het ligt niet aan de patchkabels (heb andere - betere - gebruikt en dat verandert niet(s) veel)
    2) het ligt niet aan de voeding (heb andere voeding geprobeerd)
    3) het ligt niet aan de gitaar (het zijn geen wolfnotes of i.d., heb de pickups lager gezet en alles)
    4) ik heb er ALLEEN last van als ik gebruik maak van:
    - de tubescreamer
    - de guv'nor
    - de fuzz
    > eigenlijk elk willekeurg OD/DIST/FUZZ pedaal veroorzaakt de modulatie (heb ook twee verschillende TS'en beluisterd > zelfde effect (heb de pedalen dus uit de keten gehaald en los van elkaar getest)
    5) het lijkt niet aan de versterker te liggen, ik heb de valve jr. ge-A-B'd met een hartke basversterker (iets anders heb ik niet hier staan), en steeds weer die wobbel!
    6) ik heb een stopcontact in een andere kamer geprobeerd (als last resort), maar dat was het ook niet...

    echt superirritant, ik hoop dat iemand hier iets dergelijks heeft meegemaakt, want ik heb aardig zitten investeren in mijn effect-scala, en dan wordt je hier niet vrolijk van...
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 april 2005
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    330

    Standaard

    Ik hoop dat iemand anders ideeen heeft, ik zou het niet weten... Misschien toch een adapter probleem? Wat voor voeding
    en heb je geprobeerd?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    nou dat lijkt me sterk, anders had ik dat probleem eerder ook gehad denk ik..

    ik gebruik normaliter een T-Rex Fuel Tank, dat is dan wel geen pedalpower of i.d. maar toch wel ok dacht k zo...

    heb nu ook mijn Ibanez adapter geprobeerd, maar dat haalde niets uit..

    --

    ik denk uit te kunnen sluiten dat het aan de pedalen ligt, want anders zou ik de modulatie op alle snaren moeten horen denk ik.. ik vermoed dat de speaker van de Valve Jr. meeresoneert in bepaalde (versterkte) frequentiegebieden en dat dat het voornaamste probleem is..
    Laatst gewijzigd door jimihattricks; 22 juni 2007 om 09:54
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Waarschijnlijk hoor je die wobbel zo goed met OD's aan, omdat die het signaal versterken. Ik vermoed dat die wobbel er ook wel zit als je OD's niet aanstaan, maar dan minder duidelijk.

    Zitten er geen electrische apparaten in de buurt van je apparatuur? Andere magnetische velden kunnen ook invloed op je sound hebben.

    Ik zou ook voor het adapter-probleem gaan, t klinkt als een onstabiele voeding. Maar je zegt net dat dat het niet is. Misschien ligt t in de voeding van je Valve Jr?

    Lastig dingetje dit, iig. t Blijft een soort trail-and-error verhaal voor je erachter komt
    -

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Setje nieuwe snaren al geprobeerd?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Haha ja, zo simpel kan het ook zijn
    -

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juli 2006
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    2.254

    Standaard

    ja dat is geen slechte opmerking..

    ik heb voor de eerste keer in mijn leven een setje Dean Markleys op mijn beide strats liggen.. maar op mijn LP liggen nog D'Addario's, en die heeft hetzelfde probleem.. toch ga ik s van snaren wisselen.. na dit weekend moet het probleem opgelost zijn, anders begin ik met gitaren te smijten
    fenders stuiteren, gibsons breken

    stem op mijn vriendin..! please?
    --Jenneke - Bestemming Onbekend--

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    ... aan de snaren ligt dit niet hoor... het klinkt als een voedingsprobleem of een probleem met één van de pedaaltjes. Ik ben benieuwd, dat als je bepaalde pedaaltjes ertussen uit haalt: wordt het probleem dan MINDER of VERDWIJNT het probleem dan? En ik zou zeker de hele set-up van pedalen op een andere AMP uitproberen, dat dan je veel oorzaken wegstrepen.
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top