Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: snelheid

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Thumbs up snelheid

    hallo ik speel al een jaar of anderhalf gitaar, en nou is mijn vraag, kan iemand mij vertellen hoe mijn snelheid verhoog.
    ik zet mijn vingers eigelijk altijd goed neer, alleen niet zo snel.
    en met mijn rechterhand is het precies hetzelfde.

  2. #2

    Standaard

    mag naar speeltechnieken. Effe kijken voordat je post graag.
    Dreadmember

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    1.183

    Standaard

    oefenen, oefenen...

    de lat steeds een stukje hoger leggen, probeer dus dingen te spelen die je bijvoorbeeld net niet kunt redden, oefen het een tijdje en het lukt!
    Peavey5150 - 2x4x12 Jensen - Ibanez rgr321 - Korg dt-10 - Tanglewood tw60

    Project Liberate
    Myspace

  4. #4

    Standaard

    Oefenen. Heel Fokking Veel Oefenen.

    Probeer toonladders en licks steeds sneller te spelen.
    Een metronoom kan hierbij heel handig zijn, Telkens als je een bepaald tempo bijhoud zet je de metronoom sneller en probber je dat weer. Net zo lang totdat je de gewenste snelheid bereikt hebt.
    Maar volgens mij zijn hierover ook al talloze threads dus ik zou ook vooral eerst even zoeken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Je neemt een metronoom, stelt hem in op een bepaald aantal BPM, vervolgens leer je een nummer foutloos spelen op dat aantal BPM en dan ga je steeds een aantal BPM sneller spelen tot je het gewenste resultaat behaald.

    Ook hier weer, veel oefenen is the key.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2006
    Locatie
    Randstad
    Berichten
    220

    Standaard

    uit de faq:

    Zoek en gij zult...
    Het forum is in de loop van de tijd uitgegroeid tot een behoorlijke "kennis database". Maak hier gebruik van! Wanneer je eerst in de forums zoekt, of in de eventuele FAQ topic bij het forum kijkt, voorkom je dat je een vraag stelt die al vele malen beantwoord is.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    Je neemt een metronoom, stelt hem in op een bepaald aantal BPM, vervolgens leer je een nummer foutloos spelen op dat aantal BPM en dan ga je steeds een aantal BPM sneller spelen tot je het gewenste resultaat behaald.

    Ook hier weer, veel oefenen is the key.
    Juistem. Veel uren maken op een laag bpm is de meest efficiënte oplossing! Even mezelf citeren;

    "Meestal als ik een muziekstuk 'bestudeer' heb ik de metronoom sowieso de 1e dag alleen maar op 60. Dat kan best saai zijn, maar je vingers onthouden alles wat je doet, en als je boven je kunnen oefent onthouden ze alleen maar foute dingen." Openbaring 12:3

    Ik loop al met een tijd rond met het idee om een groot techniektopic te maken. Denk dat ik daar binnenkort maar eens mee aan de slag ga, we hebben nu namelijk alleen nog maar theorie in de stickies!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerritje tralalalala
    hallo ik speel al een jaar of anderhalf gitaar, en nou is mijn vraag, kan iemand mij vertellen hoe mijn snelheid verhoog.
    ik zet mijn vingers eigelijk altijd goed neer, alleen niet zo snel.
    en met mijn rechterhand is het precies hetzelfde.
    Relaxed spelen!!!! Na anderhalf jaar heb je wrsch nog niet de tijd gehad om je techniek te verklooien door overspannen spel. Snelheid - zeggen ze altijd - komt vanzelf en is een bonus. Het is geen doel. Maar de ervaring leert dat dit aan dovemansoren is gericht.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Het is zeker wel een legitiem doel, snelheid is voor mij altijd het grootste doel geweest, en dat zal zo blijven tot ik sterf. Het middel is nauwkeurigheid; zoals de engelsen zeggen - speed is a byproduct of accuracy.

    Ben het verder niet met jouw opvattingen oneens hoor, maar ik wilde dat even nuanceren.
    Laatst gewijzigd door Gitaro; 21 juni 2007 om 01:46

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top