Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: snelheid

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    308

    Thumbs up snelheid

    hallo ik speel al een jaar of anderhalf gitaar, en nou is mijn vraag, kan iemand mij vertellen hoe mijn snelheid verhoog.
    ik zet mijn vingers eigelijk altijd goed neer, alleen niet zo snel.
    en met mijn rechterhand is het precies hetzelfde.

  2. #2

    Standaard

    mag naar speeltechnieken. Effe kijken voordat je post graag.
    Dreadmember

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2006
    Locatie
    Hardenberg
    Berichten
    1.183

    Standaard

    oefenen, oefenen...

    de lat steeds een stukje hoger leggen, probeer dus dingen te spelen die je bijvoorbeeld net niet kunt redden, oefen het een tijdje en het lukt!
    Peavey5150 - 2x4x12 Jensen - Ibanez rgr321 - Korg dt-10 - Tanglewood tw60

    Project Liberate
    Myspace

  4. #4

    Standaard

    Oefenen. Heel Fokking Veel Oefenen.

    Probeer toonladders en licks steeds sneller te spelen.
    Een metronoom kan hierbij heel handig zijn, Telkens als je een bepaald tempo bijhoud zet je de metronoom sneller en probber je dat weer. Net zo lang totdat je de gewenste snelheid bereikt hebt.
    Maar volgens mij zijn hierover ook al talloze threads dus ik zou ook vooral eerst even zoeken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Je neemt een metronoom, stelt hem in op een bepaald aantal BPM, vervolgens leer je een nummer foutloos spelen op dat aantal BPM en dan ga je steeds een aantal BPM sneller spelen tot je het gewenste resultaat behaald.

    Ook hier weer, veel oefenen is the key.
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2006
    Locatie
    Randstad
    Berichten