Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1

    Standaard


    ik heb gehoord dat dit mogelijk is ..
    kan iemand mij tips geven over hoe je dit het beste kunt aanpakken?

    greeeetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Ik heb in de jaren 70 zelf aan de hand van schema's uit een boek een en ander aangeschaft en gesoldeerd. Het werkte, alles zat in een schoenendoos! jammer genoeg niet als relikwie bewaart.
    Als je dit goed wilt doen heb je gedegen elektronica kennis nodig. Als je dat niet hebt is het leuk om te rommelen maar voor een goed geluid kun je er beter eentje kopen.

    Maar als je aan de slag wilt moeten daar ongetwijfeld boeken over zijn.

  3. #3

    Standaard

    Enigszins electronica kennis is niet verkeerd, maar een fuzz faceje is vrij een voudig zelf te maken. Er zijn op internet diverse site's te vinden waar je schema's van bestande kunt downloaden die kun je dan vervolgens nabouwen.

    Ik heb zelf inmiddels een fuzzface, tremolo en MXR dynacomp gebouwd. Ik heb de resultaten vergeleken met het origineel en ze komen angstig dicht in de burt van het origineel. In het geval van de dynacomp is de nabouw in ieder geval 100% beter dan de Jim Dunlop mxr dynacomp reissue (de nabouw is dan ook nog true bypass).

    Ik zou zeggen begin bij het begin met een eenvoudig effectpedaaltje en ga dan verder.


    site's

    http://www.hdn.tmfweb.nl
    http://www.geofex.com

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Is het prijstechnisch nog interessant?

  5. #5

    Standaard

    Absoluut. Bijv.

    De fulltone 69 fuzz face die ik nagebouwd heb kost normaal ongeveer fl 400,00 terwijl ik heb hem gebouwd hen voor ongeveer 75,00.

    Mxr dynacomp vintage betaal je ook fl. 300 gulden voor en die heb ik ook voor 75,00 zelf gemaakt.

    dus dat kan wel uit.

  6. #6

    Standaard

    cool!
    het enige nadeel is dat je van te voren niet weet hoe je pedaal gaat klinken want op geofex.com zeggen ze daar nix over

  7. #7

    Standaard

    Da's waar. maar als je weet hoe het origineel klinkt, dan weet je ook ongeveer hoe de zelfbouw versie gaat klinken, tenminste als je het goed doet.

  8. #8

    Standaard

    dat is waar ja...
    heeft iemand een bouwschema van een metalpedaaltje? :smile:

  9. #9

    Standaard

    Hier heb ik een hoop schematjes voor je:

    http://www1.korksoft.com/~schem/effectsheaven.htm

    Vergeet niet dat je vaak op zoek moet naar moeilijk verkrijgbare en dure componenten, je hebt ze in zoveel soorten, en om dat ene geluid te krijgen moet je vaak oude componenten hebben die niet veel meer gemaakt worden.

    Success

  10. #10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top