Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: slagjes leren

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door René-75
    Bedankt voor alle reaktie's het gaat om de volgende slag :

    n nv v n - v n n nv
    dit zegt mij nix

    quote en vul in aub:
    Code:
    1 e 2 e 3 e 4 e 1 e 2 e 3 e 4 e
    n   n v   v n  ?
    en volgens mij speelt ze in 16e:
    Code:
    1 e ne te 2 e ne te 3 e ne te 4 e ne te
    n      v  n   n       v n     n  (n  v )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro
    Wat? Bij jouw voorbeeld moet je net zo goed in beweging blijven als een slag waar je elke 8e noot aanslaat.
    moet ik dit echt gaan uitleggen, of kan je zelf wel verzinnen wat ik bedoel?

    (hint: met doorbewegen bedoelen ze op de maat naar beneden en op de tegenmaat naar boven)
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    moet ik dit echt gaan uitleggen, of kan je zelf wel verzinnen wat ik bedoel?

    (hint: met doorbewegen bedoelen ze op de maat naar beneden en op de tegenmaat naar boven)
    Ja, dus? Ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat, maar als ik jouw post zo lees krijg ik de indruk dat jij denkt dat het bij jouw slag niet de bedoeling is dat je doorbeweegt, omdat dat niet mogelijk zou zijn ofzo.

    1 e 2 e 3 e 4 e
    n v n v n v n v

    Rood = aanslaan, de rest is 'doorbewegen'.... nu jij weer

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro
    Ja, dus? Ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat, maar als ik jouw post zo lees krijg ik de indruk dat jij denkt dat het bij jouw slag niet de bedoeling is dat je doorbeweegt, omdat dat niet mogelijk zou zijn ofzo.

    1 e 2 e 3 e 4 e
    n v n v n v n v

    Rood = aanslaan, de rest is 'doorbewegen'.... nu jij weer
    tja als jij die grijze up&down strokes wil spelen ondanks dat die helemaal niet nodig zijn, vind ik het prima hoor

    tis trouwens n v n v en niet n v n n (rood)
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gitaro
    Ja, dus? Ik weet niet wat er in jouw hoofd omgaat, maar als ik jouw post zo lees krijg ik de indruk dat jij denkt dat het bij jouw slag niet de bedoeling is dat je doorbeweegt, omdat dat niet mogelijk zou zijn ofzo.

    1 e 2 e 3 e 4 e
    n v n v n v n v

    Rood = aanslaan, de rest is 'doorbewegen'.... nu jij weer
    Je kan zo'n slag toch ook spelen zonder dat je echt doorbeweegt met je hand? Na de eerste "neer" gewoon eventjes wachten tot je "up" doet. zonder daartussen je hand te bewegen.
    Waarbij ik niet zeg dat je het op die andere manier niet kan doen he.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Ja okee, het hoeft niet. Maar zo kunnen we alles wel wegredeneren. Ik vind het zo af en toe wel handig. Ik zou ze zeker spelen, ten eerste omdat ik het leuk vind, ten tweede omdat je zo te allen tijde het percussieve element van de gitaar aan je spel kan toevoegen (je weet wel, scratches enzo), ten derde omdat je zo makkelijk garantie hebt dat het snor zit met je timing. Oh, en ten vierde omdat je dan eens in de zoveel keer een klein beetje van je slagje kan afwijken, wat het geheel frisser maakt.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    de algemene regel is dat je n gebruikt op de maat en v op de tegenmaat

    dus 1 e 2 e 3 e = n v n v n v

    een andere algemen regel is: laat je 1 of meerdere aanslagen weg, dan beweeg je toch je hand op en neer, om verscheidene redenen (zoals mania net noemde)

    maar zoals altijd, zijn er ook uitzonderingen, en het slagje dat ik als voorbeeld gaf, is zo'n uitzondering, op beide algemene regels

    je speelt op de 4 een upstroke !

    en je laat de tussenbewegingen weg, omdat mijn voorbeeld juist heel staccato gespeeld moet worden (statig!)

    uiteraard KAN je hem ook anders spelen, maar dat was nou juist net NIET de bedoeling

    anywayz, back to topic please
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Tjonge, wat een gedoe met die diagrammetjes. Wat is er mis met gewoon luisteren en meespelen. Als je zelfs slagjes en ritmes voor je op papier moet hebben zien staan, hoe zul je dan ooit toekomen aan muziek echt leren aanhoren?
    Voor sommige starters is het vast erg bruikbaar maar ik vind het toch bijzonder om jullie jeroen & gitaro te horen discusseren over slagritmes.
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    die discussie was een principe kwestie, ik wou even voor alle duidelijkheid aangeven dat die regels, die men hier soms zo stellig poneert, niet altijd opgaan

    trouwens, die diagrammetjes zijn er om te communiseren

    anywayz, ik ben heel benieuwd naar waar rené nou eigenlijk problemen mee heeft
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top