Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: slagjes leren

  1. #1

    Music slagjes leren

    Ik ben net een maandje bezig met lessen en heb er veel plezier. Het tokkelen gaat al best aardig de makkelijk slagjes gaan na heel veel oefenen redelijk maar worden ze wat moeilijker dan zit ik vast. Moet er te veel bij nadenken en het loopt niet soepel en ga ik continue de mist in.

    hebben julie hier tips voor om dit te trainen en beter onder de knie te krijgen of blijft het gewoon oefenen en oefenen.

    Alvast bedankt,
    René

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    noem eens een slagje waar je moeite mee hebt

    vb.
    Code:
    1 e 2 e 3 e 4 e
    n     v n   v
    n = neer
    v = op
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  3. #3

    Smile

    Het geheim van de smid:

    -heel heel langzaam oefenen, zodat je elke beweging heel bewust ervaart en timed

    - je hand moet altijd doorbewegen, ook al raak je de snaren niet....

    (een variant op het luchtgitaarspelen)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johantipker
    - je hand moet altijd doorbewegen, ook al raak je de snaren niet....
    dit geldt dus niet altijd (zie mijn voorbeeld in vorige post)
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  5. #5

    Standaard

    Om in de maat te blijven is het wel handig, want als je moet tellen kan je soms te laat komen terwijl als je blijft doorbewegen (in het juiste tempo dan wel) meestal wel juist zit. Het ziet er soms wel idioot uit als je een maat ofzo nix speelt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    dit geldt dus niet altijd (zie mijn voorbeeld in vorige post)
    Wat? Bij jouw voorbeeld moet je net zo goed in beweging blijven als een slag waar je elke 8e noot aanslaat.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Daar -->
    Berichten
    579

    Standaard

    Oh, ik leer het altijd door het te voelen :P

  8. #8

    Post

    Bedankt voor alle reaktie's het gaat om de volgende slag :

    n nv v n - v n n nv

    Het eerste en tweede stukje afzonderlijk lukken prima, om de twee stukjes aan elkaar te verbinden en daarbij wel te blijven doorspelen (dus zonder de snaren op en neer) dat lukt me niet. Klinkt redelijk als ik gewoon een tel pauze houd tussen de twee stukje, maar mijn hand blokeerd gewoon na het eerste stukje en blijft beneden staan tot dat ik denk dat ik weer verder moet. Het is dan inderdaad maar de vraag of je optijd bent.
    Volgen mijn gitaar leraar moet ik inderdaad de hand constant op en neer laten gaan. Als ik hem heel langzaam speel dan lukt wel maar met een beetje versnelling ga ik alweer de mist. Zal mischien we tussen de oren zitten en komt mischien vanzelf, maar vroeg mij gewoon af of hier een maniertje voor is om dit te oefenen. Normaal luister ik goed naar het nummer en probeer mee te spelen maar dit nummer gaat me echt te snel.

    René

  9. #9

    Standaard

    En toch is luisteren ernaar wel de manier. Dit soort slagjes lukt mij meestal ook beter als ik naar 't origineel luister. Heb je niet ergens een programmatje op je pc om 't nummer vertraagd af te spelen? En dan langzaam naar 't 100% tempo toe.

    Uit nieuwsgierigheid; welk nummer is het?

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door InternEd
    Uit nieuwsgierigheid; welk nummer is het?
    Het nummer is van Kt Tunstall : Black horse and Cherry Tree

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top