Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    Standaard Dean Edge 4 -> werking knoppen

    Ik ben deze middag voorzien van een lefty Edge 4. Gezien er geen manual in de doos zat (wat al enigsinds vaag was) vraag ik me af welke knob woor welke setting is.
    Laatst gewijzigd door Yapser; 16 juni 2007 om 23:24

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Jeetje wat een k*t site heeft Dean zeg!

    K heb even wat rondgezocht op google, maar kan het ook niet echt vinden

    Maar je kan het opzich ook wel zelf proberen. Ik zou zeggen: gewoon wat aan de knoppen draaien en luisteren wat het met je geluid doet. En dan niet telkens van die dikke bassriffs gaan spelen, maar gewoon simpel de snaren 1 voor 1 aanslaan, dan hoor je veel beter wat er gebeurt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Juist met loopjes spelen merk je vaak beter de invloed van een knop. Vaak omdat de veranderingen zo subtiel zijn dat je ze beter hoort in een totaalplaatje dan door op 1 losse snaar de hele tijd de zelfde noot aan te slaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sinneD
    Juist met loopjes spelen merk je vaak beter de invloed van een knop. Vaak omdat de veranderingen zo subtiel zijn dat je ze beter hoort in een totaalplaatje dan door op 1 losse snaar de hele tijd de zelfde noot aan te slaan.
    Najah als je puur er wilt achterkomen wat een knop doet kun je beginnen met grof draaien, en persoonlijk hoor ik dan wel vrij veel verschil.

    maar ik bedoel meer van; in de muziekwinkel zie je soms gitaristen een gitaar uit proberen die ontiegelijk ingetogen gitaar zitten te spelen, allemaal dingen doen wat ze zelf al moeilijk vinden, en omdat je daar op concentreerd kan je minder goed op het geluid letten.

    Gewoon simpel houden, wat noten spelen, dan kun je veel beter concentreren op het geluid.

  5. #5

    Standaard

    Zal zoiets zijn als: volume - volume - bass - treble, of master volume - balance - bass - treble. Gewoon goed luisteren.
    There's no fun in fundamentalism.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    bij meerdere pickups, om er achter te komen wat de balance/selector is, je mobiel (terwijl je bellend je beltegoed checkt) bij ene pickup houden, dan bij ander, en terwijl je draait...
    weet je alvast 1 knopje (vaak midden, zal wel onder zitten, richting de jack zegmaar)
    zal er ook wel een volume zijn, dat is vaak die richting de hals, ook snel genoeg achter te komen
    en dan een 2 band EQ, maar (vooral omdat ie actief is) zou je dat toch wel moeten horen..

    Dit lijkt me de logischte oplossing.
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

  7. #7

    Standaard

    Then again, de bas heb ik niet meer. De reden dat er minstens 2 (ipv alleen de volume) knoppen naar een kant gedraaid moesten worden, is dat de brugpickup het niet deed

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    Mol, België
    Berichten
    2.066

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OJJVZ
    bij meerdere pickups, om er achter te komen wat de balance/selector is, je mobiel (terwijl je bellend je beltegoed checkt) bij ene pickup houden, dan bij ander, en terwijl je draait...
    weet je alvast 1 knopje (vaak midden, zal wel onder zitten, richting de jack zegmaar)
    zal er ook wel een volume zijn, dat is vaak die richting de hals, ook snel genoeg achter te komen
    en dan een 2 band EQ, maar (vooral omdat ie actief is) zou je dat toch wel moeten horen..

    Dit lijkt me de logischte oplossing.
    Gewoon met je plectrum op tikken helpt ook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Wickerman is een lul. Die ga ik niet feliciteren.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wickerman
    Gewoon met je plectrum op tikken helpt ook
    bij mij niet :P hoor t sowieso, hele bas resoneert ietsje te goed mee lijkt het wel :P
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top