Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker Houding van Gibson Explorer Type

    Heej, jongens ik heb al een tijdje een Peavey Rotor EXP, wat ongeveer hetzelfe is als een Gibson Explorer. Alleen is mijn vraag, hoe kan je et het lekkerst spelen op een explorer. Laag hangen, hoog hangen, ultra laag hangen zoals james hetfield. Of beetje door je knieen tijdens et spelen (Bullet for my Valentine). Want ik heb nog niet echt een lekker speelhouding gevonden. Misschien weten jullie nog wat of hebben jullie er zelf ervaring mee.

    Ow en de gitaar is zwaar dus misschien moet daar rekening mee gehouden worden.

    Groeten Tias

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    Heb je een gitaarstrap?
    Zoja:
    Zoals jij het fijn vind.

    Btw Waarom zou jij je gitaar zo willen hebben zoals bfmv? die gasten hebben 0 talent en spelen kunnen ze niet
    Nee geef mij maar echte metal, Arch enemy, In Flames, Slayer, Black label, Ozzy, Obituary.
    Maja, iedereen zijn eigen smaak

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Almere
    Berichten
    406

    Picker

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Madcow
    Heb je een gitaarstrap?
    Zoja:
    Zoals jij het fijn vind
    ja ik heb een gitaarstrap, maar ik heb wel wat verschillende shit geprobeerd, alleen ik dacht misschien hebben jullie wat tips

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 oktober 2006
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    1.428

    Standaard

    ja gewoon, zoals jij het fijn vind, begin maar dat je gitaar ongeveer even hoog is als je nuts, is een normale houding.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    hang hem niet te laag, daarmee kan je elleboog overstrekt raken
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.433

    Standaard

    Doro je knieën is voor posers man. Een goeie manier om je ideale hoogte te vinden is om hem eerst ongeveer zo hoog te hangen als wanneer je zittend speelt. Het ziet er niet uit maar het speelt fijn. Zodra je eraan gewend bent hang je hem een stukje lager. Effe wennen... en weer lager. Belangrijk is het dat je kunt spelen wat je moet kunnen spelen. Als je in je band of de muziek die je speelt moet sweepen/shredden/whatever vanaf 15 op de E, dan moet je gitaar waarschijnlijk een stuk hoger dan wanneer je alleen pentatonische riedeltjes speelt op B en e.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.965

    Standaard

    Zoiets?

    -

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
    Zoiets?

    'nuff said..

    slotje?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Nee joh, ga voor de traditionele flamencohouding. Daar is dat uitstekende kontje van de explorer wel heel geschikt voor
    Vive el arte de la guitarra flamenca !
    OMG Is it a earthquake?! Is it Thor, the God of the Thunder?!

    No no, it's unbelievable!!

    It's the Honda Nighthawk!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Ik adviseer altijd om een gitaar niet laag te hangen. En dat wilde ik jou ook adviseren totdat ik een foto van de Explorer zag op Wiki (ik kende het ding niet van naam). Als het om zo'n gitaar gaat, dan poremt het niet als je hem midden of hoog hangt. Deze gitaar hoort onder je knieen te hangen. Maar of je er dan goed op kan spelen is een tweede: dat zou ik aan de andere gitarist in de band overlaten...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top