Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Snel noob vraagje

  1. #1

    Standaard Snel noob vraagje

    Kun je op een stereo-eindversterker ookmaar 1 box hangen?

    En zou het ook kunnen dat je er twee boxen maar ook 2 peamps aanhangt om zo tussen de amps te switchen?

    Dank!
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Als je de stereoeindversterker kan bridgen naar mono kan het. Anders zal de ene uitgang altijd een load nodig hebben.
    Als je hem mono aan kan sluiten denk ik wel dat je er twee preamps aan kan hangen en dan kan AB'en...
    Als je hem stereo laat staan zal de ene speaker de ene preamp krijgen en andersom...
    Maar ik weet het niet 100% zeker, het kan zijn dat je afschuwelijke ruis krijgt...
    Welke eindtrap heb je?
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    31 oktober 2005
    Berichten
    7.000

    Standaard

    Bij een buizeneindtrap zou ik het sowieso niet doen, kan je de eindtrap kosten.

    Weet niet hoe dat bij transistor is eigenlijk.

  4. #4

    Standaard

    Ho nee! Ik heb er nog geen hoor! Ik zit alleen wat te speculeren en hardop te denken.
    Misschien dat ik van markplaats een Marshall JMP-1 pluk, en dan zat ik nieuw te denken aan die stereo 50 watt eindtrap van Engl. En 1 212 box vind ik meer dan voldoende, dus vandaar de vraag.
    Maar ikmoet zowiezo dus nog ff kijken, want ik ben nog altijd huiverig voor tweedehands...daarom dus ookhet 'korte vraagje', kan het o kan het niet?
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a darker shade of grey
    Ho nee! Ik heb er nog geen hoor! Ik zit alleen wat te speculeren en hardop te denken.
    Misschien dat ik van markplaats een Marshall JMP-1 pluk, en dan zat ik nieuw te denken aan die stereo 50 watt eindtrap van Engl. En 1 212 box vind ik meer dan voldoende, dus vandaar de vraag.
    Maar ikmoet zowiezo dus nog ff kijken, want ik ben nog altijd huiverig voor tweedehands...daarom dus ookhet 'korte vraagje', kan het o kan het niet?
    Ik zou ook voor een tweedehands eindtrap gaan. Als het je niet bevalt kun je het altijd weer verkopen. Jij bent ook al een tijd op zoek(net als ik ), en ik zit er ook al weer aan te denken om wat ik net heb gekocht te verkopen.

    Je kunt die 2x12 ook stereo wire'en zodat elke speaker z'n eigen input heeft, en dan kun je gewoon stereo spelen, is hoe verre het echt stereo is.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud
    Ik zou ook voor een tweedehands eindtrap gaan. Als het je niet bevalt kun je het altijd weer verkopen. Jij bent ook al een tijd op zoek(net als ik ), en ik zit er ook al weer aan te denken om wat ik net heb gekocht te verkopen.

    Je kunt die 2x12 ook stereo wire'en zodat elke speaker z'n eigen input heeft, en dan kun je gewoon stereo spelen, is hoe verre het echt stereo is.
    Nee, ik vind een tweedehands voorversterker al eng zat :P
    - It's not so bad to fall on your face sometimes, because it indicates you are moving in the right direction: forward. -

  7. #7

    Standaard

    wat je wil kan allebei.
    wanneer je maar één box aansluit, zorg dan dat je het kanaal wat je niet gebruikt op standby laat staan met volume van dat kanaal helemaal dicht. Dan kan er niets gebeuren.
    wanneer je twee preamps op elk kanaal aansluit kan dat ook. Je zult dan wel je signaal moet splitten, maar daar zijn leuke apparaatjes voor te koop (Lehle bijvoorbeeld). Je kunt dan schakelen tussen beide preamps, of allebei. Je kunt in een dergelijke situatie wel tegen faseproblemen of aardlussen aanlopen, maar dat hoeft niet. Het zijn probleempjes die relatief eenvoudig te omzeilen zijn.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top