Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    27 december 2002
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    76

    Standaard

    Hoe lang en hoe dik zijn ze?.
    Ik wist namelijk al dat hoe langer de kabels zijn, hoe kutttter je geluid wordt.
    Maar ik ging vanmiddag nieuwe singaal kabels halen.... begint die verkoper tegen mij dat het helemaal niks uitmaakt of je hele dunnetjes heb (je weet wel.. van die gekleurde kabeltjes die je tussen je pedaaalen kunt doen om ze door te lussen) of dat je van die dikke Tasker kabels gebruikt.
    Ben ik nou gek?... het is toch beter voor je geluid als je dikkere kabels gebruikt??

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.450

    Standaard

    ik weet het er het fijne ook niet helemaal van...maar ik weet wel dat het niet om de dikte gaat.
    Dikte is alleen maar voor bescherming teken breuken.
    Waar het wel mee te maken heeft is de weerstand die een kabel geeft.
    hoge weerstand = veel verlies van hoog

    anybody, correct me if i'm wrong

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    Op http://guitarnuts.com stond volgens mij dat de weerstend niet uitmaakt. De weerstand in de vertserker is aanzienljk hoger.

    Het is alleen belangrijk of er wel een goede shielding (tegen ruis) inzit. Dta hebben de meeste dunne kabeld niet. Kijk eens op guitarnuts, staat een mooi verhaal.

  4. #4
    vinni
    Guest

    Standaard

    Herb een aantal kabels van planet waves....
    Of het nou veel uitmaakt of niet....maakt mij niet uit.....wil gewoon geen gezeik met inferieure kabels....kosten wat meer....maar levenslange garantie.

    Groet,
    Vinni

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    en die koop je waar?

  6. #6

    Standaard

    ik heb een planet wave kabel en in mn rack zitten van den hull m.c. d 300 mkII kabels en voor de speakers gebruik ik van den hull cs 122 kabels
    deze heb ik laten maken door een audio zaak.

    kijk gewoon even op van den hull.

    alle kabels hebben neutrik connectors. die zijn gewoon goed.

    Nocki

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Alles Klotz met Neutrik's. Voor gitaar naar amp Klotz "La Grange". Voor FX Klotz balanced patch cable. Van amp naar cab Klotz speakercable 2x2mm2.

  8. #8
    vinni
    Guest

    Standaard

    Planet Waves kabels zie je niet zo vaak....heb gewoon aan mijn levcerancier gevraagd mij er een paar te leveren....nu heeft hij er zelf ook een aantal in zn zaak...hahaha....Het Klankgat in Vries...(Waar?...ja...bij Assen)

    Zoek meestal op internet wat goed is en wat bij mijn budget past en probeer ze dan in Nederland te krijgen....Weet wel dat ze geimporteerd worden in Nederland...Overigens heb ik op mijn Strat ook Locking tuners van Planet Waves. Wat wel aardig is, je doet de snaar door het gaatje, draait ze aan en breng ze op spanning. Een mechnisme zorgt ervoor dat de snaren door die spanning worden afgeknipt!...aan de goeie kant uiteraard....Geeen tangetje meerr nodig!

    Overigens heb ik die strat al verkocht...maar die tuners....dat was wel aardig!


    Vinni

  9. #9
    vinni
    Guest

    Standaard

    Planet Waves kabels zie je niet zo vaak....heb gewoon aan mijn levcerancier gevraagd mij er een paar te leveren....nu heeft hij er zelf ook een aantal in zn zaak...hahaha....Het Klankgat in Vries...(Waar?...ja...bij Assen)

    Zoek meestal op internet wat goed is en wat bij mijn budget past en probeer ze dan in Nederland te krijgen....Weet wel dat ze geimporteerd worden in Nederland...Overigens heb ik op mijn Strat ook Locking tuners van Planet Waves. Wat wel aardig is, je doet de snaar door het gaatje, draait ze aan en breng ze op spanning. Een mechnisme zorgt ervoor dat de snaren door die spanning worden afgeknipt!...aan de goeie kant uiteraard....Geeen tangetje meerr nodig!

    Overigens heb ik die strat al verkocht...maar die tuners....dat was wel aardig!


    Vinni

  10. #10
    vinni
    Guest

    Standaard

    Planet Waves kabels zie je niet zo vaak....heb gewoon aan mijn levcerancier gevraagd mij er een paar te leveren....nu heeft hij er zelf ook een aantal in zn zaak...hahaha....Het Klankgat in Vries...(Waar?...ja...bij Assen)

    Zoek meestal op internet wat goed is en wat bij mijn budget past en probeer ze dan in Nederland te krijgen....Weet wel dat ze geimporteerd worden in Nederland...Overigens heb ik op mijn Strat ook Locking tuners van Planet Waves. Wat wel aardig is, je doet de snaar door het gaatje, draait ze aan en breng ze op spanning. Een mechnisme zorgt ervoor dat de snaren door die spanning worden afgeknipt!...aan de goeie kant uiteraard....Geeen tangetje meerr nodig!

    Overigens heb ik die strat al verkocht...maar die tuners....dat was wel aardig!


    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top