Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 91011
Weergegeven resultaten: 101 t/m 106 van 106

Discussie: ideeën gevraagd

  1. #101
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    haha, hij staat op de foto!!! Ik ga thuis eens kijken of ik het kan digitaliseren. Hij is nl. echt errug mooi, en ik weet inmiddels hoe gek jij bent op dorisch... ;-)
    Heb je mijn post nog gelezen van 03-07 ik heb nog speciaal iets ingespeeld, dat staat in de post erna op een nieuwe pagina.

  2. #102
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Heb je mijn post nog gelezen van 03-07 ik heb nog speciaal iets ingespeeld, dat staat in de post erna op een nieuwe pagina.
    Hi, ik ben net terug van vakantie. Wel wat geinternet in een cafe in Griekenland maar die compu was zo traag dat ik me niet aan geluidsbestanden / -sites heb gewaagd. Vandaar...

    Waar precies is die post te lezen? In deze topic?

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    Hi, ik ben net terug van vakantie. Wel wat geinternet in een cafe in Griekenland maar die compu was zo traag dat ik me niet aan geluidsbestanden / -sites heb gewaagd. Vandaar...

    Waar precies is die post te lezen? In deze topic?
    Ja dit topic, de laatste van pagina 8 en de eerste van pagina 9. Mooie vakantie gehad?

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Ja dit topic, de laatste van pagina 8 en de eerste van pagina 9. Mooie vakantie gehad?
    Een vakantie zoals ie behoort te zijjn: herbezinning op oude waarden...

    He, klonk geweldig!

    Wat vond je er zelf van?

    Wat het met dit soort dingen is, is:

    a) dat het geweldig klinkt, en volwassen en oke;
    b) en dan een kritische noot (waar ik zelf ook vaak mee zit): het klinkt als een 'goede gitarist'. En dat is zowel een compliment als een kritiek.

    Want waar zit je eigenheid?

    Ik neem althans aan sdat je kritiek wilt horen. Je wilt niet van me horen: fantastisch, ga zo door. Of wel? Je moet immers altijd verder, en dus zoek ik naar punten van kritiek.

    Dus die eigenheid: die kun je hebben bij:

    a) meer spannende eigen akkoorden onder de melodie leggen (don't follow the leader maar maak eigen akkoorden); re-arrangen: Quincy Jones;
    b) ritmische verschuivingen: volg de melodie in een ander ritme;\
    c) turn up your amp en gooi er een lekker penta over en raak de goede noten niet slechts maar trek aan je snaren op weg naar de tonen.

  5. #105
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    Een vakantie zoals ie behoort te zijjn: herbezinning op oude waarden...

    He, klonk geweldig!

    Wat vond je er zelf van?

    Wat het met dit soort dingen is, is:

    a) dat het geweldig klinkt, en volwassen en oke;
    b) en dan een kritische noot (waar ik zelf ook vaak mee zit): het klinkt als een 'goede gitarist'. En dat is zowel een compliment als een kritiek.

    Want waar zit je eigenheid?

    Ik neem althans aan sdat je kritiek wilt horen. Je wilt niet van me horen: fantastisch, ga zo door. Of wel? Je moet immers altijd verder, en dus zoek ik naar punten van kritiek.

    Dus die eigenheid: die kun je hebben bij:

    a) meer spannende eigen akkoorden onder de melodie leggen (don't follow the leader maar maak eigen akkoorden); re-arrangen: Quincy Jones;
    b) ritmische verschuivingen: volg de melodie in een ander ritme;\
    c) turn up your amp en gooi er een lekker penta over en raak de goede noten niet slechts maar trek aan je snaren op weg naar de tonen.

    Bedankt voor het commentaar. Het klinkt inderdaad een beetje "uit het boekje". Maar ik had het gepost omdat jij het had over akkoorden onder melodien leggen oftewel solo en begeleiding combineren. Dit arrangement heb ik zelf gemaakt. Ik heb zelf de akkoorden erbij verzonnen:

    Eerste maat ipv Am7:
    Am7 (VII) Am7add9 (V) C6 (III) C (III)

    Hier stond in het boek alleen die Am7 boven de zangmelodie dit heb ik veranderd in al die andere akkoorden waarbij de melodienoot de hoogste toon in het akkoord is. Dit is slechts 1 maat. Ik heb dit gepost ter inspiratie dat je uit een fake book zelf dit soort composities kan maken. Ik weet niet of je dit allang deed, maar ach.

    Ik heb dus de melodie en de begeleiding gecombineerd tot een gitaarpartij.

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sebass
    Bedankt voor het commentaar. Het klinkt inderdaad een beetje "uit het boekje". Maar ik had het gepost omdat jij het had over akkoorden onder melodien leggen oftewel solo en begeleiding combineren. Dit arrangement heb ik zelf gemaakt. Ik heb zelf de akkoorden erbij verzonnen:

    Eerste maat ipv Am7:
    Am7 (VII) Am7add9 (V) C6 (III) C (III)

    Hier stond in het boek alleen die Am7 boven de zangmelodie dit heb ik veranderd in al die andere akkoorden waarbij de melodienoot de hoogste toon in het akkoord is. Dit is slechts 1 maat. Ik heb dit gepost ter inspiratie dat je uit een fake book zelf dit soort composities kan maken. Ik weet niet of je dit allang deed, maar ach.

    Ik heb dus de melodie en de begeleiding gecombineerd tot een gitaarpartij.
    Het is idd iets wat ik vaak van mijn leraar moest doen: een akkoorden-"solo" maken van Realbook-songs. Is superleerzaam.

    Ik zag zondag Mike Stern ook weer van die heerlijke schuivende akkoordjes leggen onder de solo van de sax.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top