Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 29
  1. #1

    Standaard

    Hoi,
    ik speel nu een paar weken gitaar en het begint net een beetje te komen. Je weet wel het vreugdeslied en al dat begingedoe :wink:.
    Maar ik speel links! Is dat eigenlijk lastig als je later elektrisch wil gaan spelen want heb het gevoel dat je bijna nergens linkse gitaren vind of ben ik nu helemaal mis.

    Ik vraag me nu af of het beter is om helemaal opnieuw te beginnen wetende dat ik in mijn linkerhand veel minder gevoel heb zitten en dat ik eigenlijk liever zou willen voortdoen maar ik wil later wel elektrisch spelen.
    ben 15

    dakn

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ha die Puvin,
    Welkom bij de club der spelers. Schaam je niet voor je linkse spel. Veel zaken hebben ook de linkshandige versies hangen. Veelal worden deze goedkoper aangeboden omdat ze langer hangen.Dus wil het ook nog wel eens voordeliger zijn.
    Laatst trouwens nog een zeer goede bluesband gezien met een toepasselijke naam. Lefthanded Freddie and the Aces. Absoluut een topact en inderdaad Freddie is zo links als maar kan( en Hollands) dus voorbeelden genoeg te vinden. Veel Succes.
    Martin.

  3. #3

    Standaard

    wat maakt het nou uit toen je die gitaar voor het eerst op pakte kun je waarschijnlijk net zo goed rechts als links spelen.

    dus afleeren dat links spelen.

    gelukig ben je nog een beginer.

  4. #4

    Standaard

    ok,
    jij vindt dus dat ik links moet afleren?
    is dat wel goed idee?
    ik kan het toch al beetje links...
    links voelt gewoon beter aan...

    nog iemand meningen
    bedankt alleszins

  5. #5

    Standaard

    nou je moet vooral doen wat je zelf wilt of goed voor je aanvoelt.

    maar als ik een beginer zag dan draaide ik gewoon de gitaar bij die gasten om.

    als je links niks kan of nauwelijks dan kun je het met rechts ook wel(want daar kun je dan even veel mee).

    een de voordeelen hoef ik niet te noemen toch??

    als je al langere tijd met links speelt dan wordt verhaal wel anders.

  6. #6

    Standaard

    Zelf linkshandig, rechts leren spelen vanaf het begin, geen enkel probleem.
    Voordeel van het rechtshandige: veel meer keuze in het kiezen van een instrument, prijs derhalve ook aantrekkelijker. Kijk bijvoorbeeld eens in de advertenties van vak - en hobbiebladen.

    Groet,

    Jelmer

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    6 juli 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    60

    Standaard

    Hallo Puvin,
    Net al Teylor zei, vooral doen wat jij het lekkerst vindt spelen. Ik speel nu al bijna twee jaar (of is het al twee jaar?) en ik ben al heel ver gekomen, terwijl ik linkshandig ben en op rechtshandige manier speel, dus het is wat je het beste vind.
    Doeg
    P.S. er zijn nog meer voorbeelden van linkshandige gitaristen, neem nou Jimi Hendrix!!

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    4

    Standaard

    Het voordeel van linkshandig zijn is dat je op jamsessies niet 1000 keer je gitaar hoeft uit te lenen.....

    Er zijn verder genoeg linkshandige gitaren te koop, maar vaak net niet dat ene modelletje dat je zo graag wil. En je betaald vaak net wat meer dan onze rechtshandige vrinden.

    succes

  9. #9

    Standaard

    hallo allemaal

    wie kan mij helpen
    aan een winkel(s) regio rotterdam of verder die een leuke selectie linkshandig semi akoestisch heeft en
    watzouden jullie me dan aan raden ik heb gehoord over een apx 5 van yamaha
    de prijsklasse is tussen de 1000-1500

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    18 september 2001
    Locatie
    Bornem (B)
    Berichten
    42

    Standaard

    Kurt Cobain was ook linkshandig (én populair).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top