Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 32 EersteEerste ... 789101119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    Ik heb even naar die Engl cab gezocht en zie dat het een 16 ohm cab is met 2 V30 speakers dwz dat die speakers elk 8 ohm zijn. Dus in serie staan.

    Wat jij met je versterker gedaan hebt weet ik niet , toch zelf in elkaar gezet, klopt dit ? En je hebt 2 speaker uitgangen , op de 16 ohm tap aangesloten ?

    Dan neem ik aan dat je de twee uitgangjacks in serie gezet hebt.

    Als dit allemaal klopt zou ik de cab met een aansluitkabel gebruiken in mono stand dan zit je op 16 ohm.

    Die stereo stand lijkt mij om 2 versterkers met elk een uitgangsimpedantie van 8 ohm op aan te sluiten. Maar pin me er niet op vast !

    Alf
    Ik heb de uitgangsjacks idd in serie gezet en aangesloten op de 16 Ohms tab van de OT secondary. Ik had namelijk een kit zonder impendance selector.
    Kon alleen zo snel even de lay-out vinden met die selector...

    Maar als ik nu beide uitgangen gebruik werkt t dan niet zo dat bij mijn configuratie de impendantie dan 8 Ohm per uitgang is en bij het stereo schakelen van de cab dit dan ook klopt?

    De specs van m'n cab luiden als volgt:

    2 x 12" PRO Straight E 212 VH
    Technical specifications:

    Speaker:
    2 x 12 CelestionÆ V 30 120 watts mono, 2x 60 watts stereo(stereo split)

    Impedance:
    8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo
    Laatst gewijzigd door Man in Black; 10 november 2008 om 08:29
    "You have enemies? Good.
    That means you've stood up for something, sometime in your life."
    Winston Churchill

  2. #82

    Standaard

    De uitgangen staan dus paralel . Als je impedantieschakelaar op 4 ohm staat kun je er 2 speakers van elk 8 ohm op aansluiten.

    Alf

  3. #83

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitaraddict Bekijk bericht
    De uitgangen staan dus paralel . Als je impedantieschakelaar op 4 ohm staat kun je er 2 speakers van elk 8 ohm op aansluiten.
    Alf
    Dus als ik je verhaal goed begrijp, kan ik in mijn configuratie met een impendantie van 16 Ohm 2 speakers van elk 32 Ohm aansluiten?
    Vrij vertaald maak ik hier dus uit op dat ik m'n cab mono moet zetten zodat die een load van 16 Ohm (2*8 Ohm) heeft en 1 uitgang van m'n amp gebruiken (die hardwired 16 Ohm is)? Toch? Of niet?

    ***gaat z'n soldeerbout alvast zoeken en inprikken***
    "You have enemies? Good.
    That means you've stood up for something, sometime in your life."
    Winston Churchill

  4. #84

    Standaard

    Ik zie nu dat de speakers in je kast niet 8 ohm maar 16 ohm moeten zijn !!

    Impedance:
    8 Ohms mono, 2 x 16 Ohms stereo
    Dit staat in de gegevens over je cab: dwz dat je 2 speakers van 16 ohm er in hebt.

    En die staan in mono paralel geschakeld : 2 x 16 > 8 ohm

    Je kunt dus op de 8 ohm uitgang je kast in mono aansluiten .

    Als je de 2 speakers van 16 ohm los aansluit dus (in stereo maar niet echt, gewoon mono geluid naar 2 kanten !) dus met 2 snoeren , moet dat ook op de de 8 ohm uitgang want in de versterker worden ze ook paralel geschakeld.

    2 x 16 ohm paralel > 8 ohm


    En inderdaad , als je op de 16 ohm iets aansluit is dat of 1 -16 ohm speaker of 2 - 32 ohm speakers maar die zijn er niet , dacht ik

    Alf
    Laatst gewijzigd door guitaraddict; 11 november 2008 om 18:06

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Ik heb een vlugge vraag die ik het beste hier kan stellen denk ik:

    Ik heb gisteren ene Harley Benton g212 Vintage cabinet besteld en zie net dat de speakers een vermogen van 120 W hebben op 8 ohm. (normaal voor 2 van die vintage celestions?)

    De 6505 die ik ga kopen heeft ook precies 120 watt, gaat dit altijd goed zonder dat ik de boel kan opblazen?

  6. #86
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als je aan de veilige kant wil zitten kun je een marge van 20% meer vermogen van de speakers zitten, maar eerlijk gezegd.... als je niet van plan bent uren achtereen voluit te blazen met die amp, wat me sowieso niet gezond lijkt, hoef je ook niet te vrezen voor de gezondheid van je speakers.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Locatie
    Vught
    Berichten
    2.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als je aan de veilige kant wil zitten kun je een marge van 20% meer vermogen van de speakers zitten, maar eerlijk gezegd.... als je niet van plan bent uren achtereen voluit te blazen met die amp, wat me sowieso niet gezond lijkt, hoef je ook niet te vrezen voor de gezondheid van je speakers.
    Ik zag ook al dat bijna alle 2x12 cabs ongeveer zon zelfde vermogen hebben, en de versterker vol open zetten met die 120 watt zal ook niet snel gebeurden lijkt me.

    Maar ik hoop toch echt niet dat ik dalijk beide speakers opgeblazen heb per ongeluk.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.328

    Standaard

    Ik heb vandaag mijn "nieuwe" JCM 800 cab voorzien van G12-65 speakers en 2.5mm2 speakerkabel en heb daarvoor dit schema gebruikt:




    Nu meet ik echter maar 14 Ohm??? Zit er iets verkeerd of is dit heel normaal?

  9. #89
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Dat komt bij een meting niet precies uit op 16, nee. No worries.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.340

    Standaard

    Je hebt het prima gedaan! Gewired op 16 Ohm.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top