Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 32 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2007
    Locatie
    Noord Overijssel
    Berichten
    214

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
    Better safe than sorry...
    multi meter geregeld; 8 ohms.
    probleem opgelost.
    mensen, bedankt voor de tips en trucs

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    vraagje

    Hallo Mensen,

    Ik was een beetje aan het rondkijken in dit topic over impendanties enz, en opeens moest ik aan mijn eigen setup denken. Het zit dus zo; Ik heb een london city protube ft 100 (100 watt buizencombo), met een 100 watt speaker(Jensen C12K), en daaraan heb ik een harley benton cabinet hangen met 2 celestion v30 speakers.

    Nu heeft mijn amp een vermogens schakelaar, om hem op 50 watt te laten draaien, moet ik dan ook iets veranderen met de aansluiting van mijn cabinet? Andere ohmage aansluiting? Of maakt dit niets uit? Want vaak gebruik ik hem bij de repetities op 50 watt, en live op 100 watt.

    Groeten Tim

  3. #43
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Zo lang het een schakeling is op je versterker staat het los van impedantie. Als je 100W wil terugbrengen naar 50W door buizen te trekken moet je wél de impedantie aanpassen, maar da's in jouw geval dus niet nodig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2005
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    1.458

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Zo lang het een schakeling is op je versterker staat het los van impedantie. Als je 100W wil terugbrengen naar 50W door buizen te trekken moet je wél de impedantie aanpassen, maar da's in jouw geval dus niet nodig.

    Bedankt voor de info, wou het toch graag even zeker weten. Ben veel te blij met mijn geluid, wil dit ook graag zou houden.


  5. #45

    Standaard Aansluiten op een virtuele cab?

    Weet er iemand of het mogelijk is een buizenamp aan te sluiten op een virtuele cab (via Line6 toneport of iets dergelijks)? 't Probleem is dat je dan niet met de vereiste impedantie zit en met een te hoge output. Zijn hier oplossingen voor?

    Ik zou zo veel mogelijk van mijn set-up willen gebruiken om thuis te oefenen, maar enkel de laaste stap, die uiteindelijk het lawaai genereert (de cab dus) willen vervangen door een virtuele variant...

    Alvast bedankt!
    Grtz!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Dat zou wel heel erg mooi zijn, maar voor zover ik weet gaat dat niet! Voor deze ene keer hoop ik wel dat iemand mij ongelijk kan geven...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gumz
    Weet er iemand of het mogelijk is een buizenamp aan te sluiten op een virtuele cab (via Line6 toneport of iets dergelijks)? 't Probleem is dat je dan niet met de vereiste impedantie zit en met een te hoge output. Zijn hier oplossingen voor?
    Je zou een Koch Loadbox o.i.d. kunnen gebruiken. Die heeft een cab sim uitgang (1x12 of 4x12).

    ik vind het nergens naar klinken, maar het zal er niet voor niets op zitten.

    De welbekende waarschuwing: ZET JE BUIZEN AMP NOOIT AAN ZONDER EEN SPEAKER AAN TE SLUITEN!!! (een loadbox mag wel)

    Topic over loadboxjes

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Oh ja, dat spul...
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  9. #49

    Standaard

    @HaroldAling: thanx man. Dat ding doet idd wat ik nodig heb. Wel wat aan de dure kant, maar ja... sparen maar

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Kan het ook met een THD Hotplate?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top