Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 32 van 32 EersteEerste ... 22303132
Weergegeven resultaten: 311 t/m 318 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #311

    Standaard

    Ik zou de cab op mono zetten, dan is ie neem ik aan 4 ohm of 16 ohm. Vervolgens sluit je 'm aan op de 4 ohm resp. 16 ohm uitgang van de versterker.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  2. #312
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik hem 'm zo aangekocht en zo geleerd 'm aan te sluiten. Wat ik doe is blijkbaar niet gebruikelijk? Ik heb er eigenlijk zelf geen idee over. Het enige wat ik hoop te bereiken is dat ik mijn versterker op een veilige manier kan aansluiten op een ander cabinet. Ik ben niet speciaal een audiofiel.
    Soms helpt het om even het merk en type te vertellen van de versterker
    Nico


  3. #313
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Ik zou de cab op mono zetten, dan is ie neem ik aan 4 ohm of 16 ohm. Vervolgens sluit je 'm aan op de 4 ohm resp. 16 ohm uitgang van de versterker.
    Als je geen multimeter hebt zul je 'm open moeten schroeven en ons laten weten wat je ziet en hoe het aangesloten is.

  4. #314
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    @ Nico: versterker: Laney GH50l - cab die ik zou willen proberen is een Laney 2*12 met vintage 30 erin.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #315

    Standaard

    Zo, even een oud topic omhoog halen!

    Hoe zit het precies met mijn buizenversterker direct aan te sluiten op een PA? Ooit is mij uitgelegd door een gitarist hier op het forum dat dat niet zo'n goed idee is, maar het enige wat mij is bijgebleven zijn 'beter niet,' 'impedantie' en 'speakers.'

    Betreft een H&K Edition Tube 20th.

    Sindsdien zet ik er altijd braaf een microfoon voor, maar ben weer benieuwd naar het waarom.

    Alvast bedankt,

    Zeiler!
    Laatst gewijzigd door zeiler; 13 oktober 2019 om 17:30

  6. #316
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Buizenamp wil altijd een load zien maar dat wil niet zeggen dat iets niet kan of beter niet te doen is.

  7. #317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Buizenamp wil altijd een load zien maar dat wil niet zeggen dat iets niet kan of beter niet te doen is.
    Thanks!

    Maar hoe bepaal je de 'load' van de PA/mengpaneel? Dan gaat het hele '1/8e' enzovoorts verhaal (waar ik als enorme alfa weinig van snap) toch niet op, omdat dat ook weer doorlust naar de speakers?

    Hoe bepaal ik zo meteen niet met een rokende versterker sta?
    Gibson Studio LP '94 Ebony - '04 Fender CIJ strat - '08 Fender BAJA tele - Alvarez - H&K Edition Tube 20th anniversary

  8. #318
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat een load box de enige mogelijkheid is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top