Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 21 van 32 EersteEerste ... 11192021222331 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #201
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Ik heb sinds vandaag een Bugera 333 head, die ik ga gebruiken op mijn Marshall 1960A kast. Ik heb echter geen verstand van het aansluiten, dus daarom hoopte ik dat jullie me konden helpen. De head heeft een switch van 4/8/16 ohm. De cabinet heeft een 4 ohm aansluiting, een 16 ohm aansluiting en twee 8 ohm aansluitingen. Er zit ook een mono/stereo switch op. Ik wil hem dus graag in stereo zetten. Hoe moet ik dit alles aansluiten?
    De Bugera 333 head is toch een mono versterker? Dus dan zet je de versterker op 16 Ohm en sluit je 'm aan op de 16 Ohm aansluiting in het standje 'mono'.

  2. #202

    Standaard

    Als je hem stereo zet, splitst ie de speakers 2 aan 2. De versterker is toch mono? Kun je hem op 4 of 16 ohm zetten, in principe met de versterker op dezelfde stand.

  3. #203

    Standaard

    Een cabinet op stereo zetten heeft geen zin als je een mono head heb. Dit is alleen handig als je bv twee heads hebt, je gebruikt dan de linker twee speakers uit je 1960 kast voor head 1 en de rechter voor head 2, of andersom.

    Gezien je nu met je 333 op alle 4 van de speakers tegelijk wilt spelen, zet je de switch op je 1960 op mono.
    Zoals hier op de afbeelding, switch naar links:


    Je kunt nu de 333 head op 4 ohm zetten en in de linker input van de 1960 aansluiten; 4 ohm op 4 ohm, of je zet de 333 op 16 ohm en sluit op de 1960 in de rechter ingang aan - 16 ohm op 16 ohm.

    Edit: Hm, ondertussen had je al twee keer het antwoord terwijl ik postte. Nouja, drie keer hetzelfde antwoord dus 200% zekerheid dan maar

  4. #204
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Oke bedankt iedereen Is er eigenlijk verschil in geluid of kwaliteit van het signaal tussen 4 en 16 ohm? Of maakt dat niks uit?

  5. #205
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Oke bedankt iedereen Is er eigenlijk verschil in geluid of kwaliteit van het signaal tussen 4 en 16 ohm? Of maakt dat niks uit?
    16 Ohm heeft in theorie minder last van verlies omdat de stroom lager is.

  6. #206
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Oke bedankt iedereen Is er eigenlijk verschil in geluid of kwaliteit van het signaal tussen 4 en 16 ohm? Of maakt dat niks uit?
    Sommige mensen beweren het verschil in de praktijk te kunnen horen, maar het zal in alle gevallen subtiel en/of compleet verwaarloosbaar zijn: ofwel, als je het leuk vindt, even proberen.
    In theorie is de stroom lager bij 16Ohm, waardoor er minder warmte ontwikkeling is en dus minder verliezen. Daarom is 16 Ohm theoretisch 'beter' als 4 Ohm.

  7. #207
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Aah oke bedankt voor de uitleg Hij werkt ondertussen, en goed ook! Damn, wat een geweldig geluid! Maar ik heb hem net uitgezet, en nu hoor ik af en toe een tikkend geluid. Het lijkt wel alsof het met de buizen te maken heeft. Is er dan iets mis mee of hoort dat?

  8. #208
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flitser Bekijk bericht
    Aah oke bedankt voor de uitleg Hij werkt ondertussen, en goed ook! Damn, wat een geweldig geluid! Maar ik heb hem net uitgezet, en nu hoor ik af en toe een tikkend geluid. Het lijkt wel alsof het met de buizen te maken heeft. Is er dan iets mis mee of hoort dat?
    Staat de versterker uit en hoor je getik uit de head komen (dus niet de speakers)?

  9. #209
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    273

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Staat de versterker uit en hoor je getik uit de head komen (dus niet de speakers)?
    Ja. Ondertussen heb ik ook de stroom er af gehaald, maar ik hoorde nog wel een beetje getik.

  10. #210
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Gokje: de buizen en buisveren die afkoelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top