Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 32 EersteEerste ... 2101112131422 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    daar zitten zo'n 8 ohm en 16 ohm switch op, en je kan die plug van de speaker ook in 2 verschillende inputs stoppen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Hoeveel ohm is je speaker?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    16 ohm
    Dus je hebt een 16Ohm speaker en de mogelijkheid om 'm aan te sluiten op een 16Ohm output en een schakelaar die op 16Ohm kan?

    Lijkt me een duidelijke zaak, of niet?

  2. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Dus je hebt een 16Ohm speaker en de mogelijkheid om 'm aan te sluiten op een 16Ohm output en een schakelaar die op 16Ohm kan?

    Lijkt me een duidelijke zaak, of niet?
    Okay dan schakel ik hem nu om van die 8 naar de 16 LOL.

    Wat zijn de verschillen eigenlijk? Is het merkbaar?


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ThaBluesBreaker Bekijk bericht
    Okay dan schakel ik hem nu om van die 8 naar de 16 LOL.

    Wat zijn de verschillen eigenlijk? Is het merkbaar?
    Je powertrafo zou eruit kunnen fikken, en dat is wel vrij merkbaar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #114

    Standaard

    Gelukkig dan maar dat ik het me eens af vroeg want hij stond al best een tijdje zo :')


    "When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." - Jimi Hendrix

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Nog twee vragen over een "bewuste mismatch": Ik begrijp inmiddels dat een mismatch naar boven minder snel schade kan veroorzaken.

    VRAAG 1: Concreet: een 4 Ohm uitgang van de buizenamp op een 8 Ohm speaker aansluiten. Maar.... Een 8 Ohm uitgang op een 16 Ohm speaker, is dat net zo'n "mismatch" of is die "erger"?

    Ik vraag dit omdat ik met mismatch aan het experimenteren ben. SOMS levert het een geluidsverbetering op! En sommige versterkers kunnen een mismatch zoals hierboven omschreven prima aan, andere niet.

    VRAAG 2: Waar ligt dat aan? Waarom kan amp 1 prima een mismatch aan en amp 2 niet?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #116
    Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2009
    Locatie
    Aalst in België
    Berichten
    71

    Standaard

    Beste,

    Ik heb een marshall jcm 900 combo.
    Maar ik zou deze graag op een marshall 1960 A cabinet zetten, en op aansluiten. M'n combo heeft 2 speakeruitgangen. Je kan kiezen tussen 8ohm of 4(16) ohm. Hoe moet ik deze 2 versterkers dan aansluiten?

    Hier de foto's :


  7. #117
    Bl44t44p
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poisonousgame Bekijk bericht
    Beste,

    Ik heb een marshall jcm 900 combo.
    Maar ik zou deze graag op een marshall 1960 A cabinet zetten, en op aansluiten. M'n combo heeft 2 speakeruitgangen. Je kan kiezen tussen 8ohm of 4(16) ohm. Hoe moet ik deze 2 versterkers dan aansluiten?
    Heb je uberhaupt al een keer naar de input, aan de achterkant van die 1960A, gekeken?

  8. #118
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard nog een keer.... Anyone?

    Nog twee vragen over een "bewuste mismatch": Ik begrijp inmiddels dat een mismatch naar boven minder snel schade kan veroorzaken.

    VRAAG 1: Concreet: een 4 Ohm uitgang van de buizenamp op een 8 Ohm speaker aansluiten. Maar.... Een 8 Ohm uitgang op een 16 Ohm speaker, is dat net zo'n "mismatch" of is die "erger"?

    Ik vraag dit omdat ik met mismatch aan het experimenteren ben. SOMS levert het een geluidsverbetering op! En sommige versterkers kunnen een mismatch zoals hierboven omschreven prima aan, andere niet.

    VRAAG 2: Waar ligt dat aan? Waarom kan amp 1 prima een mismatch aan en amp 2 niet?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #119
    Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2009
    Locatie
    Aalst in België
    Berichten
    71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bl44t44p Bekijk bericht
    Heb je uberhaupt al een keer naar de input, aan de achterkant van die 1960A, gekeken?
    Ik moet de 1960A nog kopen dus nee nog niet.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik heb een vraage:

    Ik heb een combo, een blues junior. Deze heeft een speaker van 8 ohm en nog een uitgang voor een externe speaker van 8 ohm. Maar moet ik dan de interne speaker ontkoppelen of niet, als ik er een cabinet van 8 ohm aanhang? Of moet ik, als ik de interne speaker niet meer zou willen gebruiken, een cabinet van 16 ohm nemen - of juist 4 ohm?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top