Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: zonder pink?

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    + toonladdertjes.
    Als je die zonder pink doet, raken je vingers in de knoop

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hallie
    want bijvoorbeeld:

    Bsnaar .............12..........15(pulloff)
    Gsnaar 14 (blend)

    dat snelle simpele riedeltje bijvoorbeeld. ik doe dat met wijsvinger, ring en middel.
    Dat wordt nog wel eens geadviseerd zelfs... want zo kun je mooi met je pink de 17 pakken! Penta's met 3 tonen per snaar: geweldig!

  3. #13

    Standaard

    Elke vinger heeft een ander attack of vibrato op je snaren en toon, dus spelen met verschillend vingers op bepaalde posities maakt dus nix uit.
    Hier door is je speel niet altijd het zelfde.

    Je pinky is makkelijk vooral als je interval groter gaat worden, want dat ga je echt niet redden met allen je ring vinger.
    Maar verder, doe wat lekker klinkt en dat is vaak het beste.

    ik ken spelers die ook grote interval licks met hun duim op de fretboard spelen.
    Dus alles kan en mag.

  4. #14

    Standaard

    Ik speelde op het begin (eerste jaar) nooit met mn pink, maar daarna ben ik het mezelf aan gaan leren, gewoonweg omdat je dan veel meer op de gitaar kan qua snelheid/techniek e.d. Het is, zoals eigenlijk alles, een kwestie van wennen en oefenen. Langzaam beginnen en opbouwen, ik speel nu nooit meer zónder mn pink.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  5. #15

    Standaard

    Ik sluit me aan bij Reel Big Fish, ik heb ook ff geoefend op het spelen met pink en
    nu is ie onmisbaar geworden, je hebt meer mogelijkheden + je kan ook sneller spelen aangezien je ipv je je ringvinger de hele tijd moet verplaatsen nu je pink er mooi kan naast zetten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    merksplas
    Berichten
    677

    Standaard

    ik gebruik men pink wel maar niet veel doe gewoon wat het makkelijkste aanvoeld
    No need for a sig.

  7. #17

    Standaard

    kep hem vanaf het begin gebruikt, maar het duurt uiteraard ff voor je hem echt goed onafhankelijke en met veel kracht kan gebruiken. Gewoon oefenen

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Gitaristen zijn al gehandicapt tov pianisten, en nu gaan ze ook nog eens hun pink inleveren???!

    3 vingers om het hele scala aan muziek te bestrijken: succes ermee!

    Maar mocht je door omstandigheden niet over een pink beschikken, regel dan stretch-oefeningen en maak je middel- en ringvinger los. Laat ze meerdere frets bestrijken. Maak ze flexibel.

    Ik heb er wel eens over gedcaht: zou ik kappen met gitaarspelen als ik een vinger verlies in de cementmolen. Wel: no way! Muziek pak ik met al mijn vingers, al heb ik er maar 1.

    Maar ALS je een pink hebt: you better use it! De pinklozen zouden er een moord voor plegen.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Ik zou zeker proberen de pink in je spel te gaan integreren. Het best is het al eerder genoemde "vinger-per-vakje" systeem; als je bv. vanaf het 5e fret A mi pentatonisch speelt, gebruik dan je pink voor de C (8e fret E of e-snaar). Als je veel speelt is het op lange termijn zelfs slecht voor je vingers om te grote stretches te maken, zoals in lagere posities 2 frets afstand met naastgelegen vingers. Ik pak in de laagste posities powerchords vaak met m'n wijsvinger en pink om m'n hand niet onnodig te belasten.

    Natuurlijk is e.e.a. ook afhankelijk van de muziek die je speelt; als BB King je held is heb je misschien maar één vinger nodig, als je Vai te gek vindt misschien liever 6...

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2007
    Locatie
    Planet Gong
    Berichten
    581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    Gitaristen zijn al gehandicapt tov pianisten, en nu gaan ze ook nog eens hun pink inleveren???!

    3 vingers om het hele scala aan muziek te bestrijken: succes ermee!

    Maar mocht je door omstandigheden niet over een pink beschikken, regel dan stretch-oefeningen en maak je middel- en ringvinger los. Laat ze meerdere frets bestrijken. Maak ze flexibel.

    Ik heb er wel eens over gedcaht: zou ik kappen met gitaarspelen als ik een vinger verlies in de cementmolen. Wel: no way! Muziek pak ik met al mijn vingers, al heb ik er maar 1.

    Maar ALS je een pink hebt: you better use it! De pinklozen zouden er een moord voor plegen.
    Haha xD ja klopt, mijn pink op mn linkse hand heeft iets wazigs, zelfs dokter wist niet wat 't was :P 't enige wat ik ervan weet is dat ik 'm niet goed genoeg meer kan besturen sinds een paar maanden xD kan dus niet echt zelf kiezen op welke snaar die komt en bends lukken al helemaal niet
    You think you can't,
    You wish you could.

    I know you can,
    I wish you would.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top