Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 92 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 917
  1. #11

    Standaard Schema's



    Om hem zelf te maken hoef je natuurlijk niet ingewikkeld met krimpkous aan de slag: in een grotere behuizing kun je ook wel een experimenteerprintje kwijt. Je kunt dan ook in plaats van een instel potmeter een gewone potmeter gebruiken om de klank continu in te kunnen stellen dat geeft weer wat extra mogelijkheden, evenals een footswitch. Maar goed in mijn behuizing was daar dus gewoonweg allemaal geen plaats voor. Ik vond het aan de andere kant ook wel leuk en uitdagend om alles in de beperkte ruimte geprutst te krijgen!! Men verwacht niet dat er ook nog een buis in kan zitten, todat ze voelen dat ie warm wordt

    Ik hoop dat het schema leesbaar is, ik post zo nog wat detail foto's

  2. #12

    Standaard detail foto's

    voeding:


    buffer en gaincirquit:



    Uitgangscirquit level en shape


  3. #13

    Standaard

    Gaaf hoor, leuk projekt.

    Hoe zit het met de warmte? Wordt het niet te heet, of heb je er nog iets van koelgaatjes inzitten?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  4. #14

    Standaard

    Nee, er zitten geen gaatjes in en hij wordt ook niet te heet, de behuizing wordt hooguit wat warm. De enige warmteontwikkeling is van de gloeidraaden, er is vanwege de laagspanning geen anodedissipatie. Vrijwel alle elektronika onderdelen kunnen gemakkelijk een temperatuur van rond de 40 - 45 graden aan en warmer dan dat wordt ie zeker niet.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    ziet er vet uit. heb je ook wat soundsamples?
    ik ben nog steeds op zoek naar een vette overdrive, en hem zelf bouwen in natuurlijk een leuke optie.

    ik ken niets van zo'n schema's , maar staan alle waarden enz erin? dan kan mijn pa het wel ff vertalen voor me
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  6. #16

    Standaard

    Ik zou de 1 k weerstand aan de uitganng van IC2 vervangen door een condensator De opamp's uitgang staat daar nu onnodig DC te compenseren.

    Verder,
    Nice one! Mooie mix tussen een tubescreamer en een tubedriver!
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
    ziet er vet uit. heb je ook wat soundsamples?
    ik ben nog steeds op zoek naar een vette overdrive, en hem zelf bouwen in natuurlijk een leuke optie.

    ik ken niets van zo'n schema's , maar staan alle waarden enz erin? dan kan mijn pa het wel ff vertalen voor me
    Alle waarden staan er bij en eventuele vragen kun je gewoon stellen. Soundsamples? Als iemand mij kan vertellen hoe ik die dan weer op het forum krijg, ga ik even wat opnemen..... Computeraplicatietechnisch ben ik meer van de gaten dan van de kaas.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
    Ik zou de 1 k weerstand aan de uitganng van IC2 vervangen door een condensator De opamp's uitgang staat daar nu onnodig DC te compenseren.

    Verder,
    Nice one! Mooie mix tussen een tubescreamer en een tubedriver!
    Dirk: Bedankt voor je reactie!! Een mooi compliment temeer omdat je erg thuis bent in de pedalenwereld.

    Ik zie wat je bedoeld met die 1K weerstand.... Toch was dit wel de bedoeling.
    Het is een directe koppeling waarbij de gelijkspanning op pen 7 (samen met het signaal) direct op pen 3 komt en er daarmee voor zorgt dat die tweede opamp goed ingesteld staat. De LV aansluiting op pen 3 is dus overbodig en perongeluk teveel opgetekend.... En dat terwijl ik mijn tekening nog wel een paar keer had nagelopen... goed gezien!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
    Alle waarden staan er bij en eventuele vragen kun je gewoon stellen. Soundsamples? Als iemand mij kan vertellen hoe ik die dan weer op het forum krijg, ga ik even wat opnemen..... Computeraplicatietechnisch ben ik meer van de gaten dan van de kaas.
    je hebt duidelijk een digitaal fototoestel? daar kan je waarschijnlijk ook filmpjes mee opnemen. gebruik die gewoon. richt je lens op je pedaal als je zelf niet in beeld wil op je photobucket account kan je ook filmpjes uploaden. daar staat die optie net boven de uploadzone. op dezelfde manier dat je dan foto's hier neerzet doe je dat dan met je filmpje. dan kan je ook ineens aan je knoppen draaien, en zien wij hoe hij ingesteld staat.

    de waarden staan inderdaad overal bij, maar nogal vrij wazig. ik ga het nog eens bekijken met de loep als ik thuis ben
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  10. #20

    Thumbs up Opnames van de overdrive

    Dat was een goed idee van jou VALOOSJ, er zit nu alleen wel een soort van slisssss doorheen hoorde ik, die er niet is als ik de video rechtstreeks van mijn comuter afspeel, Hmmm Ik zal nog eens kijken of het beter kan. Je hoort de slisss ook bijhet cleane stukje zonder de overdrive en ligt dus niet aan de overdrive. Het geluid zal we LoFi zijn op photoBucket.

    Ik heb deze link weggehaald omdat het niet echt klonk. In het volgende berichtje staat een linkje naar youtube. Dat klinkt wel!!

    It shook me!!

    Eerst een sukje met lage gain daarna de gain open voor een solotje tenslotte even een paar akkoordjes clean ter referentie ...

    Gebruikte spullen:

    Nokia N70
    London City versterker
    4 X 12 kast met G12-65 speakers
    Jeff Beck pickup van Duncan.
    Laatst gewijzigd door guitarnijboer; 3 juni 2007 om 13:56

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top