Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Discussie: piano

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard piano

    aangezien dit ook met snaren werkt had ik de volgende vragen;
    Ik zou graag een piano hebben, om akkoorden te leren, intervallen, beter zicht hebben op fa én solsleutel,toonladders leren en bepaalde liedjes wil ik ook zeker leren spelen, wat het juist moet zijn maakt me geen bal uit; digitaal of niet.
    Ik had graag 1 gehad waarop ik met een koptelefoon kan spelen(dus moet ik wss digitaal) en die nooit zn toonvastheid verliest. Verder boeit aanslaggevoeligheid me niet echt.

    Of kunnen de dingen niet die ik wens?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik zou een keyboard kopen met lcd-schermpje, als ik jou was. Een beetje uitgebreid ding laat ook zien welke akkoorden je op dat moment aanslaat. Dat lijkt me wel handig. De grotere apparaten van Roland en Yamaha hebben die mogelijkheid iig. Ik denk dat ze tweedehands geen drol meer kosten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    'n keyboard is dan zeker 'n goeie oplossing. Als je er toch niet van plan bent 'echt' op te spelen, zou ik geen yamaha of roland piano kopen. Ook 2ehands betaal je voor die dingen nog algauw 600 euro.

    Mijn advies: koop 'n Casio keyboard. Rond de 250 euro, weet ff niet meer welk model of wat dan ook.
    Kijk voor 2ehandsjes naar 'n General Music, ik heb zelf 'n WX 2, toendertijd het 'vlaggenschip' van Gem. Heerlijk keyboardje, dat nog lang niet uit z'n tijd is door z'n vele midi-toepassingen etc.

    Verder zou je naar oudere Rolands kunnen kijken, die kan je ook wel voor rond de 200 euro ophalen

    Op marktplaats staan dikwijls advertenties waar je 'n gratis ouwe piano op kan komen halen (voor het gemak vergeten ze te vertellen dat ze op 15-hoog wonen, en vooral géén zin hebben om dat ding naar beneden te sjouwen).
    Het enige nadeel: het duurt waarschijnlijk ongeveer 'n jaar voordat-tie helemaal goed is gestemt.
    Tov daarvan zijn keyboards dus beter cq je ze niet hoeft te stemmen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Ik had het ook over Yamaha of Roland keyboards. Die heb je wel voor een paar honderd euro. Koop zeker GEEN Casio, dat is echt helemaal niks.

    Roland is vooral goed in zijn samples. Yamaha had een jaar of 5 ook super modellen. Zoek naar een beetje ouder apparaat, dan heb je heel veel keyboard voor weinig geld.

    Ik heb zelf de Roland G600 gehad. Een Arranger Workstation, met Midi en de hele kraam, maar zonder speakers. Machtig mooi ding, super geluiden. Maar die kosten nu nog een honderd of 5. Maar dan heb je wel wat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Ik had het ook over Yamaha of Roland keyboards. Die heb je wel voor een paar honderd euro. Koop zeker GEEN Casio, dat is echt helemaal niks.
    Ho, wacht ff, die Casio's over die ik het heb, zijn meestal schoolkeyboards. Voor zijn doeleinden zeker niet slecht! het is natuurlijk niet veel, slechts 5 octaaf toetsenbereik, maar het geluid wat er inzat was echt niet eens zo slecht. keyboards met vergelijkbare prijzen vind ik qua souds toch 'n stúk minder.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    het is natuurlijk niet veel, slechts 5 octaaf toetsenbereik,
    wel ja kijk mss is het toch beter op t hele arsenaal aan octaven te hebben?

    Want ja je kent het je wil dan iets spelen, blijkt je klavier zo laag/hoog niet te gaan.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 februari 2007
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    5.762

    Standaard

    In dat geval heb ik altijd nog 'n piano staan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcOuStiC-GuItAR FREAK
    DOEI STELLETJE VIEZE PIEMELS!!!!!!!!!!
    Burny Les Paul Custom | Fender Baja Telecaster | Seagull S6 | Art & Lutherie Wild Cherry | Vox Night Train 15 | Roland Cube 10GX | Korg Kross 61

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Ik heb zelf 5 jaar lang keyboard gespeelt (en les gehad). Das alleen al een paar jaar geleden weer. Toen ik jaren geleden een keyboard kocht, moest ik gewoon een Roland hebben vanwege zijn samples. In die tijd kon je op een (goedkope) yamaha het verschil tussen een gitaar en een piano niet eens horen. Tegenwoordig valt het me echter op dat de goedkoopste keyboards al een redelijk goed geluid hebben. Zelfs de dingen van Casio zijn nog wel redelijk. Aangezien je het alleen maar om te oefenen wilt gebruiken kan dat dus allemaal wel.

    De techniek is trouwens zo hard vooruit gegaan dat je op een goedkoop keyboardje van nu vaak al meer functies kan vinden als een duur keyboard van vroeger.

    Alleen als ik zo eens op marktplaats kijk zie ik dat je voor rond de €100 een Roland E serie hebt, en dan heb je toch al een behoorlijke keyboard (koste destijds ergens tussen de 1000 en 1500 gulden meen ik)

    Met piano zou ik trouwens erg uitkijken. Uit ervaring weet ik namelijk dat een goedkope piano die ontstemt is soms niet eens meer helemaal zuiver gestemt kan worden!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    1.952

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend
    het is natuurlijk niet veel, slechts 5 octaaf toetsenbereik.
    5 octaven is vrij standaard bij een keyboard. Betaalbare Roland of Yamaha hebben dat ook.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    kunnen jullie mij n paar voorstellen gooien jonges? Waar ik op kan zoeken.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top