Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: piano

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    Een ding is zeker, je hoeft GEEN digitale piano. Ik heb hier een prachtige grote akoustische piano. Je kan als je met koptelefoon wil spelen een Technichs muting system aanschaffen. Gewoon ff naar de winkel en dan staan er vaak een paar modellen uitgerust hiermee. Ik ken zelfs iemand die dat systeem op zijn 100 jaar oude vleugel heeft.. Werkt perfect.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jellyfish00
    Een ding is zeker, je hoeft GEEN digitale piano. Ik heb hier een prachtige grote akoustische piano. Je kan als je met koptelefoon wil spelen een Technichs muting system aanschaffen. Gewoon ff naar de winkel en dan staan er vaak een paar modellen uitgerust hiermee. Ik ken zelfs iemand die dat systeem op zijn 100 jaar oude vleugel heeft.. Werkt perfect.
    Die prachtige akoustische piano sleep je zeker even makkelijk een studentenhuis of zolderkamer in?
    Dus een ding is zeker....het is niet zeker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2007
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    826

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Die prachtige akoustische piano sleep je zeker even makkelijk een studentenhuis of zolderkamer in?
    Dus een ding is zeker....het is niet zeker.
    Daar heb je een punt , ik probeer alleen maar te zeggen dat het niet hoeft..

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    is een casio wk8000 ok?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  5. #25

    Standaard

    Als je geen echte stage piano moet en je tevreden bent met 76 licht gewogen toetsen, dan kan je ook kijken naar de Yamaha NP 30... Kost zo'n 250 euro en is best goed, alleen ... het is een keyboard met licht gewogen toetsen en dus geen stage piano. Verder hoop ik dat je dan ook een paar goede monitors hebt staan, want het geluid van de ingebouwde speakers is niet bepaald schitterend... Of je gebruikt inderdaad een hoofdtelefoon natuurlijk.

    Let wel, en dat is zeer belangrijk. Mocht het toch de bedoeling zijn om later over te stappen op een echte piano (dus een 88 toetsen klavier met volledig gewogen toetsen) dan heb je een probleem, want je hebt immers een verkeerde aanslag geleerd. Let hier dus wel voor op.
    Yamaha CG101A

  6. #26

    Standaard

    Gorgasm,

    Zelf speel ik ook piano. Ik kan je zeker de 2ehands Roland serie aanbevelen, E-68 is niet duur en komt geweldig uit te testen (100 150 euro). Ik heb hem zelf ook. Alle poorten zitten er zo'n beetje wel op (MIDI / In/out / Micro enz.) Er zit een knop op waarmee je alle octaven één toon kan verhogen, en ook kan verlagen.

    Casio is een Intertoys merken en zou ik niet kopen, sterker nog, ik raad het je sterk af.

    Nogmaals; kijk eens naar de E-68 en koop daarbij een Sustain pedaaltje (liefst Roland), en je hebt een prima keyboard en vele malen beter dan die Casio of technics dingen. Ook een elec. piano raad ik je af omdat het geluid vaak echt "digitaal klinkt". Veel "digitaler" als bij een keyboard, zeker in jouwn "vermoedelijke" budget.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Smurfenland
    Berichten
    1.269

    Standaard

    guyssss, die gast heeft denk ik al lang zn piano!


    boeiend, ik weet niet wat ik moet kiezen om te spelen: gitaar of piano? iedere dag hetzelfde dillema!
    Said Hamlet to Ophelia,
    I'll draw a sketch of thee,
    What kind of pencil shall I use?
    2B or not 2B?

    Spike Milligan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top