Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: pedalen/adaptors

  1. #1

    Effect ! pedalen/adaptors

    ik heb van mijn vriendin een pedalboard gekregen, en daar wil ik een stuk of wat pedaaltjes op plaatsen. ik heb geen zin om overal batterijtjes in te doen, of overal een adaptor voor te kopen.
    is er ook een handig dingetje waarop je slechts één adaptor hoeft aan te sluiten en deze zodanig kunt doorlinken naar de andere pedaaltjes?? er zijn pedalboards waarbij dit wel kan. maar die van mij is zogezegd dus een "kaal" board.

    iemand enig idee??

    bvb dank.

    gr. henk
    It's a rock and roll damnation!!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    one spot adapter, met daisy chain
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    276

    Standaard

    Ik heb zelf, toen ik nog niet overgestapt was naar multiFX, een aantal adaptor connectors gehaald bij de electronica winkel en het de 9V aansluiting van mijn adaptor opgesplitst naar (in mijn geval) 4 aansluitingen. Zorg er wel voor dat de stroomvoorziening van de adaptor minimaal overeen komt met de som van maximale waarde van je pedalen.

  4. #4

    Standaard

    ik weet genoeg!! ik zal op zoek naar zo'n 1 spot adaptor!

    thanks!

    It's a rock and roll damnation!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ik heb zo'n power bank ding steek je in het stopcontact en heb je vijf keer 9 volt. Werkt prima. Weet niet of ze nog te krijgen zijn heb hem erbij gekregen toen ik een grote partij effecten opkocht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #6

    Standaard

    ik heb nu dus een zgn. "daisy-chain" opgehaald en tevens gecheckt dat al m'n pedalen 9 volt waren. vervolgens heb ik de adaptor aangesloten met de daisy-chain op alle pedaaltjes... en geen stroom! alle pedaaltjes werken afzonderlijk goed, maar als ik ze op elkaar aansluit d.m.v. de daisy-chain, dan werkt geen een. is nu dat ding meteen al defect, of zit er ergens anders spreekwoordelijk gezegd een kink in de kabel?? kan iemand me helpen, zou graag mijn spul voor elkaar willen hebben.

    ik heb dan wel een huis, tuin en keuken-adaptor, moet deze dan op een ander voltage zetten zoals eerder omschreven?? --->

    "Zorg er wel voor dat de stroomvoorziening van de adaptor minimaal overeen komt met de som van maximale waarde van je pedalen."
    It's a rock and roll damnation!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    hoeveel volt staat er op je adapter, en de maximale stroom?

    dit is respectievelijk in V en mA uitgedrukt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    waarom lezen mensen nooit op het forum?
    deze vraag is al paar honderd keer langskomen, zeker in het post je pedalboard staat een hoop informatie!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top