Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    vraagje Help! Gaat over LP Copie

    Hallo Medegitaristen,

    Ik speel nu ongeveer 2 jaar gitaar en heb een half jaar les.
    Ik heb tot nu toe altijd op een staag stratocaster gespeeld.
    Maar dat ding is zo verrot als ik weet niet wat.
    Trage reactie, constant ontstemmen (logisch voor €100,-).
    Nu wil ik dus graag een les paul kopen (namaak) maar aangezien er zoveel merken zijn die Lp's namaken, wilde ik julie vragen of iemand wat tips heeft.
    Ik heeb ongeveer €200- €250,-. Ben van plan om er wel de echte gibson humbuckers en grover stemmechanieken op te zetten (achteraf).

    Thzn Psycrotic

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door psycrotic
    Trage reactie, constant ontstemmen (logisch voor €100,-).
    Mag ik je vragen wat een trage reactie is?
    Gezocht: Zoom FP01 exp./volume-pedaal, EHX Pitch Fork

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2006
    Locatie
    volendam
    Berichten
    945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spitfire
    Mag ik je vragen wat een trage reactie is?
    een gitaar met ingebouwde delay,TSJUH

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.
    Epi's worden tegenwoordig (op de elitist na) ook in China en Indonesia gemaakt en zij worden niet door Gibson gebouwd maar in licentie door o/a Samick (maakt het nog geen slechte gitaar maar ik wordt een beetje naar van al die advertenties die beginnen met Squier gebouwd door fender en Epi gemaakt door Gibson)

    maar terug naar de vraag, 2e hands richwood lp's moeten wel in je budget zitten (ze worden geloof ik niet meer nieuw gemaakt) zoals met alle gitaren wel eerst even uitproberen, ook hier zaten mindere tussen
    life sucks and then you die

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Er zijn heel wat kopieen te koop. De betere worden geleverd door Epiphone. Dat mag ook wel want die worden gebouwd door Gibson zelf. Reken voor een goede gebruikte 350-450 euries. Als dat niet kan zijn er merken als vintage en tal van andere die soms redelijke instrumenten hebben , maar soms ook hele slecht. Dat varieert zelfs per merk nog wel. Het zijn bijna allemaal Chinese instrumenten met een leuke naam.
    Ik dacht ook meteen aan Vintage. De LP kopie die ik van ze heb is niet 100% exact (body is wat dunner), maar wel mahonie met een gelijmde hals en spelen dat het dondert. En zeker tweedehands is zo'n LP wel voor onder de €200 te vinden. De SG-kopie van Vintage was trouwens ook errug leuk voor het geld.
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  7. #7

    Standaard

    Zeer bedankt.
    En met trage reactie bedoel ik dat als ik gewoon met mijn vinger HAMMER zonder aan te slaan mijn gitaar niet reageert. Ik moet hem eerst aanslaan. Terwijl dat bij mijn pa's fender niet zo is. Ik zal eens even kijken tussen de merken die jullie suggereren. Mag jammer genoeg mijn stagg niet verkopen (weet ik veel waarom, ouders ) anders had ik wel een epi gekocht. Zat te denken om misschien een epi lp 100 te kopen, maar daarvan schijnen de pickups nogal slecht te zijn.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 oktober 2006
    Locatie
    nergens
    Berichten
    1.229

    Standaard

    Je kan beter even doorsparen!
    Maar sowieso, van die stagg had je niet veel gekregen

  9. #9

    Standaard

    Ben ik het niet helemaal mee eens. Mijn kameraad wilde hem wel kopen voor €125,- . Is black metalllic en slagplaat parelmoer was meer waard zij hij. (bullshit, aangezien ik de gitaar voor €100,- heb gekocht )

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    Beverwijk
    Berichten
    1.581

    Standaard

    Nou, meteen verkopen en niet tegen je ouders zeggen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top