Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: gain op ENGL E530

  1. #1

    Standaard gain op ENGL E530

    Hoi,

    ik heb de volgende setup in mijn rack zitten:

    TC-electronic G-Major
    ENGL E530 preamp
    ENGL 840/50 poweramp
    (en nog een tuner, een lade en twee draadloze systemen)

    Mijn probleem is als volgt:

    Ik ben de laatste tijd wat bezig met sweepen en merk dat dat bij het normale solo geluid wat ik altijd gebruik wat verzuipt in de hoeveelheid gain. Daarom wil ik wat minder gain gaan gebruiken voor mijn solo's, maar ik vind het toch wel lekker om wat meer gain te kunnen gebruiken bij mijn slag geluid.
    De E530 heeft daar een prachtige low/high gain switch voor, maar het verschil tussen die twee is me veel te groot. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

    alvast bedankt!

    greetz, Sander

  2. #2

    Standaard

    Hey! Ik heb ook nog ergens een 530 liggen.. leuk dingetje maar die vershillen zijn idd erg groot.. Ik neem aan de je gmajor na de engl komt dus een patch met minder volume zou dan niet werken.. wat je kan doen een volumepedaal als stompbox of via midi een rack-volume pedaal nemen. als je deze voor je engl zet en met minder volume ben je klaar. Vin je dit teveel gedoe en te duur zou ik gewoon je volume knop wat dichtdraaien bij solo's...
    (Die dingen zitten over t algemeen niet voor niets zo dicht bij je pink )
    KOCH Powertone II: 800,-
    ENGL E212VH Cab: 380,-
    Epiphone Firebird V 1963 LTD Edition EB: 260,-

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Er staat volgens mij nog een midi volume controller van nobels op marktplaats.
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevie_vp
    Hey! Ik heb ook nog ergens een 530 liggen.. leuk dingetje maar die vershillen zijn idd erg groot.. Ik neem aan de je gmajor na de engl komt dus een patch met minder volume zou dan niet werken.. wat je kan doen een volumepedaal als stompbox of via midi een rack-volume pedaal nemen. als je deze voor je engl zet en met minder volume ben je klaar. Vin je dit teveel gedoe en te duur zou ik gewoon je volume knop wat dichtdraaien bij solo's...
    (Die dingen zitten over t algemeen niet voor niets zo dicht bij je pink )
    Er zijn genoeg bouwpakketjes te vinden voor die volume stompboxjes. En die zijn niet duur zie hier.

    succes Jim
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #5

    Standaard

    zijn die dingen er ook midi gestuurd? dat zou misschien nog wel eens een optie kunnen zijn dan, want ik heb niet genoeg schakel kanalen op mijn g-major

  6. #6

    Standaard

    Staat de G-Major in serie? Zoja, dan zou je ook een preset van de G-Major -3 db kunnen maken op je lead kanaal. En een de solo preset (op hetzelfde kanaal) op 0 db zetten.
    Ik doe dit bij mijn Koch Multitone op het lead kanaal.
    Slag op het lead kanaal = preset G-Major -3 db.
    Solo op hetzelfde kanaal andere preset maar dan 0 db.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  7. #7

    Standaard

    en wat bereik je daar dan mee? dan is mijn solo toch alleen maar luider dan mijn lead geluid? niet met minder gain?

  8. #8

    Standaard

    yep, heb je gelijk in. Ik had de reactie van stevie_vp verkeerd gelezen....
    Inderdaad, je volume moet dan voor je Engl komen.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top