Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 412131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 150
  1. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitarmania
    Gitaristen hebben een groot ritme-probleem (om er eens even een statement erin te gooien...).
    ik niet, heb eerst 6 jaar op drumles gezeten voordat ik met gitareren begon hehe
    maar je hebt wel gelijk, mijn leerlingen hebben de grootste moeite om gesyncopeerde ritmes te spelen terwijl rechts 'doorloopt', laat staan om deze te lezen. maar is weer OT he

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Party

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix
    maar is weer OT he
    Ik weet niet wat OT is, maar ik kan me er iets bij voorstellen... ;-)

    Gaat trouwens niet eens om syncopen of zo, maar gewoon puur ritmisch een stukje muziek spelen. Is echt een ondergesneeuwd kindje onder gitaristen. Langzaam spelen wordt zwaar ondergewaardeerd. Men is over het algemeen blij als de tonen in de juiste volgorde worden gespeeld. En bij 16'en of 32'en (waar gitaristen dol op zijn...) maakt dat bijna geen moet uit zolang de laatste toon maar binnen de maat wordt gespeeld.

    Maar goed, ik ga naar mn nest.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimi Hendrix
    yep net zoals grammatica uitleggen aan een analfabeet
    of aan een onverbeterlijke optimist, want ik ben echt wel benieuwd hoe Jeroen dit alles gaat samenvatten.

    Mocht ik voor mezelf de vrije tijd vinden om via een cursus m'n notenleer 'op te frissen' ( en dat is ook optimistisch uitgedrukt ) ik zou het zeker niet laten.

    Wellicht kan ong iedereen wel genoeg Engels om naar Engeland op vakantie te gaan, maar als je ginds een krant koopt merk je al gauw dat dat nog wat anders is, laat staan dat je Shakespeare gaat analyseren.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    met al dat gezeur over allerlei zaken die er naar mijn mening helemaal niet toe doen, komt er inderdaad weinig van dit onderwerp terecht

    wat is dat toch met jullie? begrijpen jullie de strekking van m'n topic niet? zien jullie niet wat ik probeer te doen hier? hoe komt 't toch dat iedereen 't altijd denkt beter te weten, maar ondertussen verder zelf vrij weinig bijdraagt?

    m.a.w. heb je iets wezenlijks bij te dragen over harmonie en/of akkoord progressies, dan hoor ik dat met alle plezier

    zo niet, dan gaarne
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    no offence naar je, en ik ken terrasbeest te weinig, maar voor zover ik oa jimi's posts al heb gelezen weten t er hier idd wel beter dan wij2 samen.
    Dus wees dankbaar als die je uitleg willen geven/geven.

    Ik vind trouwens de laatste posts in dit toppic nergens meer over handelen en vind het tof van jimi dat ie toch nog telkens weer reageert.
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2003
    Locatie
    belgie
    Berichten
    1.369

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorgasm
    Bgroot
    Bmaj7 9 11 13
    C#m 7 9 11 13
    D#m7 b9 11 b13
    Emaj7 9 #11 13
    F#7 9 11 13
    G#m7 9 11 b13
    A#m b5 7 b9 11 b13
    ff een vraag nog hierover:
    dit is je standaard-akkoord right? dus als je een Emaj7 9 11 tegenkomt is de 11 een alteratie? Hoe wordt een reine kwart dan aangeduid? b om die weer te verlagen of gewoon 11?
    zelfde met een iii, als je een 9 of #9 tegenkomt, is dat en alteratie?
    dit kan je ook in je toonladder toepassen, je speelt Egroot, dan speel je een A en los je op de tijd op naar een A#(ik laat er voor t gemak nog ff de begeleiding van tussen, alhoewel ik denk dat je gewoon in akkoorden van bovenstaande toonaard zal zitten spelen) Zie ik het juist?
    tmaakt niet uit wat je speelt maar HOE je t speelt
    http://www.facebook.com/pages/fractu...9162201?ref=mf

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2006
    Berichten
    3.881
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    met al dat gezeur over allerlei zaken die er naar mijn mening helemaal niet toe doen, komt er inderdaad weinig van dit onderwerp terecht

    wat is dat toch met jullie? begrijpen jullie de strekking van m'n topic niet? zien jullie niet wat ik probeer te doen hier? hoe komt 't toch dat iedereen 't altijd denkt beter te weten, maar ondertussen verder zelf vrij weinig bijdraagt?

    m.a.w. heb je iets wezenlijks bij te dragen over harmonie en/of akkoord progressies, dan hoor ik dat met alle plezier

    zo niet, dan gaarne
    Jeroen,
    Ik beschouw mezelf niet als een groot muzikant , laat staan een groot pedagoog,en IK heb geen pretenties/ambities op dat vlak.
    Ik heb in mijn tussenkomsten altijd gepoogd om de zaken voor te stellen zonder al te veel verwijzingen naar zaken als bvb modi ( die ons op een bepaald moment idd rond de oren vlogen) en die het in de weg stonden dat de meest essentiele zaken ter sprake zouden komen.

    In geval je bvb mij tot die betweters zou rekenen, die niks bij te dragen hadden aan dit topic, laat het me dan een troost zijn dat het voor anderen misschien toch iets heeft bijgebracht ( weer zonder pretentie, hoor), en voor jou een reden om het topic niet compleet naar jouw hand te willen zetten.

    Misschien moeten anderen het topic maar 'heropstarten'.
    Ben wel benieuwd naar je conclusies, want in dit onderwerp zit genoeg info voor een beknopte ' gitaar voor beginners ' boekje.


  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gorgasm
    ff een vraag nog hierover:
    dit is je standaard-akkoord right? dus als je een Emaj7 9 11 tegenkomt is de 11 een alteratie? Hoe wordt een reine kwart dan aangeduid? b om die weer te verlagen of gewoon 11?
    zelfde met een iii, als je een 9 of #9 tegenkomt, is dat en alteratie?
    dit kan je ook in je toonladder toepassen, je speelt Egroot, dan speel je een A en los je op de tijd op naar een A#(ik laat er voor t gemak nog ff de begeleiding van tussen, alhoewel ik denk dat je gewoon in akkoorden van bovenstaande toonaard zal zitten spelen) Zie ik het juist?
    Ik zou die Emaj7-9-11 gewoon als eerste trap E zien. Niet gealtereerd. Enige verschil tussen een trap I en een trap IV-akkoord is namelijk die 11/#11. In notenschrift zou er trouwens een herstellingsteken komen te staan voor de a#.

    Een iii: frygisch. Die kenmerkt zich door b9. Als je daar een 9 over speelt ipv b9 ben je eigenlijk in een andere trap terecht gekomen (ii / vi). Een b9 naar 9 zou ik daarom niet als alteratie zien.

    Eigenlijk worden juist b9 #11 als alteraties gezien. Je komt ze enkel tegen in trap iii en IV. Die tonen klinken ook behoorlijk maf (een E-akkoord met een a (de sus4 of 11) lost niet op naar a# / #11: die #11 wringt nogal).

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -=JEROEN=-
    wat is dat toch met jullie? begrijpen jullie de strekking van m'n topic niet?
    We zijn gewoon een stel ongelofelijke ouwewijven... ;-)

    Maar goed dat jij de lijnen in de gaten houdt: Nog steeds een vraag naar oplossingen of inmiddels een nieuw sub-topic?

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2007
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    852

    Standaard

    Wat dacht je van de topic "omkeringen" of "slash-chords"?

    Zoiets als een A/C-akkoord oid. Of een A/B-akkoord en dat dat hetzelfde is als een B11-akkoord. A/B lost perfect op naar zowel A als Em.

    De mannen van Steely Dan zijn er zeer bedreven in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top