Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: pickups veranderen

  1. #1

    Standaard pickups veranderen

    Ik ben momenteel in het bezit van een amerikaanse fender stratocaster. Ik vind het een fantastisch instrument enkel de sound van de single coils zit me niet helemaal lekker. Ik zou deze graag willen veranderen naar humbuckers. Mijn vraag is nu of de humbuckers zonder probleem in de body van de gitaar gaan passen (mits de aankoop van een andere slagplaat natuurlijk). Of zal ik hiervoor een deel van de body moeten uitsnijden zodat de humbuckers zullen passen?

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Haal je slagplaat eens los en kijk of je een badkuip fresing hebt, Anders fresen of railsjes plaatsen.

  3. #3

    Standaard

    Volgens mij past een brug-humbucker sowieso, de rest wordt waarschijnlijk lastig.

  4. #4

    Standaard

    En is het een hele klus om de pickupgaten groter te maken zodat er humbuckers in passen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Post

    humbuckers in single-coil-formaat erin (hot rails oid) en zo aansluiten dat je ze kunt splitten. zo word je gitaar veelzijdiger.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb al bepaalde humbuckers in gedachten, deze hebben een gewoon formaat

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Di Stefano
    En is het een hele klus om de pickupgaten groter te maken zodat er humbuckers in passen?
    Als je de beschikking hebt over een bovenfrees is het ongeveer 15 minuten werk als de body gedemonteerd is.

  8. #8

    Standaard

    De gaten ga ik denk ik toch laten maken, daar ben ik zelf niet zo handig in.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2006
    Locatie
    Wijk bij Duurstede
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Hoi,

    ik heb laatst zo'n klusje voor iemand ondernomen, kijk hier maar. Deze gitaar had al een grote holte, maar anders had ik die gewoon gefreesd. Met het juiste gereedschap en wat ervaring is het een eenvoudige klus.
    Eindelijk een beetje lente!

  10. #10

    Standaard

    En wat kost het om het te laten doen? En waarom werd de binnenkant afgeplakt met aluminium?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top